هشدار رئیس جمهور چین درباره کوشش ها برای تجزیه چین

به گزارش تعطیلات رو، رئیس جمهور چین درباره کوشش ها برای تجزیه چین هشدار داده و آنها را متوهمانه خوانده است.

هشدار رئیس جمهور چین درباره کوشش ها برای تجزیه چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شی جین پینگ امروز یکشنبه درباره هر گونه کوشش برای تجزیه چین هشدار داد و تاکید نمود این کوشش ها شکست خواهند خورد.

وی در دیدار با کی پی شارمان اولی نخست وزیر نپال، گفت: هر کسی کوشش کند چین را در هر بخشی از آن تجزیه کند نابود خواهد شد.

رئیس جمهور چین در ادامه گفت: و هر نیروی خارجی که از این کوشش های تجزیه طلبانه حمایت کند مردم چین آن را متوهمانه قلمداد می نمایند.

اشاره چین به کوشش های آمریکا برای مداخله در امور هنگ کنگ و تایوان با حمایت از اعتراضات این دو منطقه نیمه خودمختار چین است.

نشست یک روزه گفتگوی آمریکا و تایوان دوشنبه هفته گذشته برای آنچه توسعه همکاری در منطقه اقیانوسیه خوانده شد به میزبانی وزارت خارجه تایوان و دفتر نمایندگی آمریکا در تایپه برگزار گردید. در این نشست یک روزه خانم ساندرا اودکرک از مقامات وزارت خارجه آمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوسیه شرکت نموده بود.

این نخستین دیدار دیپلماتیک از ماه گذشته تاکنون به شمار می رود که تایوان روابط دیپلماتیک خود را با دو کشور حوزه اقیانوسیه قطع کرد.

در مرداد ماه و در حالی که آمریکا موافقت خود را با فروش تسلیحات جدید به تایوان اعلام و از معترضان هنگ کنگ نیز رسماً حمایت نموده بود، پکن نسبت به این گونه اقدامات ایالات متحده هشدار داد.

آمریکا سعی دارد با فروش تسلیحات خود به تایوان اهرم فشاری در منطقه برای چین داشته باشد.

رئیس جمهوری چین در گزارش خود در نوزدهمین کنگره حزب کمونیست درباره ایده یک کشور، دو سیستم و اتحاد دوباره سرزمین مادری چین به عنوان راهبرد کلیدی چین در عصر جدید یاد نموده است. این به آن معناست که پکن قصد ندارد از تایوان و همینطور هنگ کنگ به عنوان بخشی از حاکمیت سرزمینی خود چشم پوشی کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 482

به "هشدار رئیس جمهور چین درباره کوشش ها برای تجزیه چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار رئیس جمهور چین درباره کوشش ها برای تجزیه چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید