هشدار عبدالمهدی درباره تضعیف حکومت عراق در گفت وگو با مارک اسپر

به گزارش تعطیلات رو، عادل عبدالمهدی در گفت وگوی تلفنی با وزیر دفاع آمریکا درباره پیامدهای تضعیف دولت و حکومت عراق و در نتیجه تشدید هرج و مرج هشدار داد.

هشدار عبدالمهدی درباره تضعیف حکومت عراق در گفت وگو با مارک اسپر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق، امروز (دوشنبه - 16 دسامبر)، طی بیانیه ای از تماس تلفنی مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا با عادل عبدالمهدی اطلاع داد.

بر اساس این بیانیه که نسخه ای از آن در پایگاه خبری موازین نیوز منتشر شد، در تماس تلفنی مذکور، تداوم همکاری میان دو کشور درباره تروریسم و حمایت از کوشش های نیروهای مشترک برای مقابله با بقایای داعش و حفظ امنیت و ثبات کشور در سراسر عراق آنالیز شد.

نخست وزیر مستعفی عراق در این گفت وگو درباره تحولات جاری این کشور ابراز نگرانی کرد و خواهان کوشش های جدی همگی برای جلوگیری از تشدید تنش هایی که همه طرف ها را تهدید می نماید، شد.

وی در گفت وگو با اسپر توضیح داد: هرگونه تضعیف دولت و حکومت عراق، به تشدید تنش ها و هرج و مرج ها تشویق می نماید. تصمیم گیری های یک جانبه نیز دارای پیامدهای منفی غیرقابل کنترل خواهد بود و امنیت و حاکمیت و استقلال عراق را تهدید می نماید.

این سخنان نخست وزیر مستعفی عراق در حالی است که تا به امروز اخبار و گزارش های زیادی از دخالت آمریکا در جریان تظاهرات های عراق و موج سواری های آن و نیز تقلای واشنگتن برای روی کار آوردن نخست وزیر متبوعش، منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 724

به "هشدار عبدالمهدی درباره تضعیف حکومت عراق در گفت وگو با مارک اسپر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار عبدالمهدی درباره تضعیف حکومت عراق در گفت وگو با مارک اسپر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید