هشدار پمپئو به ترکیه درباره اعزام جنگجویان خارجی به قره باغ

به گزارش تعطیلات رو، وزیر خارجه آمریکا به ترکیه درباره اعزام جنگجویان سوری به منطقه قره باغ هشدار داد.

هشدار پمپئو به ترکیه درباره اعزام جنگجویان خارجی به قره باغ

جهت دریافت خدمات معماری ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص اعزام جنگجویان سوری برای جنگ در کنار نیرو های جمهوری آذربایجان، به ترکیه هشدار داد.

وی تأکید کرد اقدام ترکیه به اعزام جنگنجویان سوری به منطقه قره باغ باعث بی ثبات شدن این منطقه می گردد.

دیروز هم امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از انتقال جنگجویان سوری به جمهوری آذربایجان اطلاع داد.

بر این اساس، مکرون گفت: سازمان اطلاعاتی فرانسه اعلام نموده است ترکیه اقدام به انتقال بیش از 300 جنگجو از سوریه به جمهوری آذربایجان به منظور جنگ در منطقه قره باغ نموده است. ما نسبت به هر گونه مداخله خارجی در درگیری ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان هشدار می دهیم. من بزودی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درباره انتقال نظامیان خارجی به قره باغ به صورت تلفنی تبادل نظر خواهم کرد.

رئیس جمهور فرانسه همچنین از ترکیه خواست برای مذاکره درباره مسائل مورد اختلاف با اتحادیه اروپا مانند تنش با یونان در دریای مدیترانه، وارد میز مذاکره گردد و در غیر این صورت آنکارا باید خود را آماده تحریم های احتمالی کند.

پیش تر نیز وزارت خارجه روسیه مدعی شد جنگجویانی از گروه های شبه نظامی غیرقانونی مستقر در سوریه و لیبی طی روز های گذشته توسط بعضی کشور ها به منطقه قره باغ اعزام شده اند.

بر این اساس، مسکو از کشور های درگیر در این مسئله خواست که مانع استفاده از تروریست ها و مزدوران خارجی در مناقشات قره باغ شوند.

رویترز به نقل از دو منبع شورشی سوری مدعی شد ترکیه در حال اعزام جنگجویان سوری به قره باغ برای حمایت از آذربایجان است.

از اوایل دهه 1990 آذربایجان و ارمنستان بر سر کنترل منطقه کوهستانی قره باغ درگیر شده اند. آخرین درگیری های مسلحانه در ماه ژوئیه شروع شد و هر دو طرف تلفاتی را گزارش دادند.

گفته می گردد در جدال 32 ساله ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر مالکیت منطقه قره باغ تا به امروز بیش از سی هزار نفر از مردم دو کشور کشته شده اند.

منطقه ارمنی نشین ناگورنو-قره باغ (قره باغ کوهستانی) در جنوب شرق جمهوری آذربایجان در سال 1994 میلادی به کنترل نیرو های ارمنستان درآمد و از آن پس با نام جمهوری قره باغ کوهستانی به صورت یک جانبه اعلام استقلال کرد. با این حال هیچ یک از کشور های دنیا حتی خود ارمنستان نیز این جمهوری خودخوانده را به رسمیت نمی شناسند و سازمان ملل متحد نیز همچنان آن را بخشی از خاک جمهوری آذربایجان می داند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1241

به "هشدار پمپئو به ترکیه درباره اعزام جنگجویان خارجی به قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پمپئو به ترکیه درباره اعزام جنگجویان خارجی به قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید