همراهی 4 وزیر مالی در سفر این هفته روحانی به عمان

به گزارش تعطیلات رو، خبرنگاران: سفیر ایران در مسقط با اشاره به سفر دو روزه روحانی به عمان که از چهارشنبه شروع می گردد گفت وزرای امور خارجه، نفت، صنعت و معدن، راه و شهرسازی و کار، به همراه معاون اول رئیس جمهور و بعضی مقامات دیگر وی را در این سفر همراهی می نمایند.

همراهی 4 وزیر مالی در سفر این هفته روحانی به عمان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی تایمز آو عمان، حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران قرار است روز چهارشنبه در سفری دو روزه راهی عمان گردد.

علی اکبر سیبویه، سفیر ایران در عمان گفت: روحانی قبل از ظهر چهارشنبه به مسقط خواهد رسید و مدت کوتاهی پس از برگزاری مراسم استقبال رسمی، گفت و گوها شروع خواهد شد.

به گفته سفیر ایران، وزرای امور خارجه، نفت، صنعت و معدن، راه و شهرسازی و کار، به همراه معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان صنایع دستی و گردشگری، معاون وزیر بهداشت و تعدادی از دیگر مقامات ارشد دولتی روحانی را در این سفر همراهی خواهند کرد.

سیبویه اضافه نمود انتظار می رود چهار یا پنج موافقتنامه منعقد گردد که 2 مورد از آنها مربوط به حوزه حمل و نقل و آموزش های فنی خواهد بود.

سفیر ایران در عمان گفت: علاوه بر روابط دو جانبه، موضوعات منطقه ای، شامل بحران سوریه مورد بحث قرار خواهد گرفت. این سفر به گسترش صلح و ثبات در منطقه یاری خواهد نمود و موجب تقویت روابط بین دو کشور دوست خواهد شد.

وی اعلام نمود حجم مبادلات تجاری دو کشور تا خاتمه امسال شمسی به یک میلیارد دلار خواهد رسید و پیش بینی می گردد میزان سرمایه گذاری های دوجانبه تا خاتمه سال 2014 به 10 میلیارد دلار برسد.

سفیر ایران در عمان اضافه نمود: در این سفر، راه های مختلف ارتقای همکاری ها در زمینه های مالی و تجاری مورد آنالیز قرار خواهد گرفت. وی افزود ایران 10 پروژه مهم در عمان دارد. در حالی که اکثر این پروژه ها در منطقه دوکم هستند، بعضی دیگر از پروژه ها در مناطق سوهار، سلاله و ذوفار اجرا خواهند شد.

وی گفت: سرمایه گذاران عمانی نیز در حال سرمایه گذاری در تعدادی از شهرهای ایران شامل چابهار، یزد، تهران و کیش هستند.

سیبویه در بخش دیگری از سخنانش گفت، در طی دو هفته گذشته، مذاکرات گسترده ای با سرمایه گذاران عمانی و همچنین با یحیی الجبری، رئیس منطقه ویژه مالی دوکم انجام شده است. موافقتنامه های مربوط به تعدادی از پروژه ها به امضا رسیده اند و دیگر موافقتنامه ها نیز به زودی منعقد خواهد شد.

33

منبع: تسنیم
انتشار: 5 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 294

به "همراهی 4 وزیر مالی در سفر این هفته روحانی به عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همراهی 4 وزیر مالی در سفر این هفته روحانی به عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید