واشنگتن باز هم خواهان جلوگیری از انتها تحریم تسلیحاتی ایران شد

به گزارش تعطیلات رو، هیئت آمریکا در سازمان ملل متحد در بیانیه ای پنجشنبه خواهان جلوگیری از اتمام تحریم های تسلیحاتی این سازمان علیه ایران شده است.

واشنگتن باز هم خواهان جلوگیری از انتها تحریم تسلیحاتی ایران شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر خواهان جلوگیری از خاتمه تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه ایران شده است.

هیئت ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد در بیانیه ای روز پنجشنبه که به مناسبت انتشار گزارش جدید سازمان ملل درباره یمن منتشر شده بار دیگر تهران را به حمله به تأسیسات نفت عربستان سعودی در 14 سپتامبر 2019 متهم نموده است.

در این بیانیه همچنین ادعا شده که هیئت کارشناسان سازمان ملل در گزارش جدید خود تأیید نموده که حوثی های یمن (انصارالله) توان انجام چنین حمله ای را نداشته است.

نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در این بیانیه ادعا نموده است: ایران، از زمان حمله اش در ماه سپتامبر، برنامه تروریسم، اخاذی هسته ای و رفتارهای بی ثبات کننده اش را ادامه داده است.

واشنگتن، در ادامه بر اساس این ادعاها، بحث منقضی شدن تحریم های سلاح های متعارف علیه ایران در اکتبر 2020 را پیش کشیده و خواهان جلوگیری از آن شده است.

در این بیانیه آمده است: با نتیجه گیری های هیئت کارشناسان سازمان ملل، شورای امنیت اکنون کمتر از 36 هفته تا اکتبر که موعد انقضای تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل و تمدید تحریم ها برای جلوگیری از فروش سلاح هایی خاص به ایران است، فرصت دارد.

طبق یکی از بندهای قطعنامه 2231 که از سال 2016 میلادی اجرایی شد، ایران تا پنج سال از خرید تسلیحات تهاجمی منع شده است. این بند از قطعنامه در اکتبر سال 2020 (مهر ماه 1399) منقضی می گردد و پس از آن ایران این امکان را خواهد داشت که از کشورهای خارجی جنگ افزار بخرد.

مقام های آمریکایی از قبیل مایک پامپئو وزیر خارجه این کشور ضمن ابراز نگرانی درباره لغو تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران، خواهان تمدید آن شده بودند.

چند روز پیش، ولادیمیر ارماکوف مدیر اداره کنترل تسلیحاتی و عدم اشاعه وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که تحریم های تسلیحاتی علیه ایران موقت هستند و اکتبر 2020 منقضی می شوند.

قطعنامه 2231 در سال 2015 در تأیید توافق هسته ای برجام به تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد رسید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 875

به "واشنگتن باز هم خواهان جلوگیری از انتها تحریم تسلیحاتی ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن باز هم خواهان جلوگیری از انتها تحریم تسلیحاتی ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید