وزارت ارتباطات در پی راه اندازی شبکه پرسرعت و با کیفیت برای همه منازل و کسب و کارها است

به گزارش تعطیلات رو، وزیر ارتباطات گفت: این وزارتخانه در پی راه اندازی شبکه پرسرعت و با کیفیت ارتباطی، مبتنی بر فیبر نوری، در سراسر کشور و برای همه منازل و کسب و کارها است.

وزارت ارتباطات در پی راه اندازی شبکه پرسرعت و با کیفیت برای همه منازل و کسب و کارها است

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه خود در اینستاگرام نوشت: همان طور که قبلاً هم گفته ام وزارت ارتباطات در پی راه اندازی شبکه پرسرعت و با کیفیت ارتباطی، مبتنی بر فیبر نوری، در سراسر کشور و برای همه منازل و کسب و کارها است.

وی گفت: در این راستا، از نمایشگاه توانمندی های داخلی برای توسعه زیرساخت های ارتباطی با موضوع FTTx یا همان فیبر نوری نقاط تماشا کردم و با تک تک شرکت نمایندگان در این نمایشگاه گفت وگو کردم و از اشتیاق آنان برای مشارکت در اجرای این پروژه بزرگ دلگرم شدم.

وی گفت: انصافا کارهای بزرگی در این حوزه اجرا شده است که نوید بخش آغاز پرقدرت این پروژه مهم در کشور است.

زارع پور گفت: برای تحقق این پروژه بزرگ ملی با مشارکت مجریان و فراوری نمایندگان داخلی، باید از آنها حمایت و زمینه های تشویق مشارکت آنها در این پروژه را فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات گفت: بزرگترین حمایت هم بازار سازی است. وقتی نهضت فیبرکشی تا منازل و محل کسب و کارها راه بیفتد، خود به خود چرخ این صنعت به حرکت در خواهد آمد و بازار این صنعت توسعه خواهد یافت و فراورینمایندگان داخلی برای سرمایه گذاری و ورود فعال به این حوزه تشویق خواهند شد.

وی گفت: دولت به عنوان مشوق، بسته حمایتی ای را پیش بینی نموده است که اخیرا اولین بخش آن در هیات دولت مصوب شد.

زارع پور گفت: بر اساس این مصوبه، به منظور تسهیل توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، در صورتیکه اپراتورهای ثابت در این پروژه سرمایه گذاری نمایند، کل سهم دولت از درآمد پورتهای فیبرنوری راه اندازی شده، به عنوان مشوق در اختیار اپراتور قرار می گیرد.

وزیر ارتباطات گفت: نمایشگاه امروز برای من نوید بخش راه اندازی نهضت فیبرنوری با اتکا به توان تخصصی شرکت های ایرانی بود تا به تدریج شبکه پایدار و پرسرعت خانگی را به مردم عزیز ایران تقدیم کنیم.

وی گفت: شبکه پرسرعت و با کیفیت حق تک تک مردم عزیزمان در جای جای ایران اسلامی است و ما برای تحقق آن به صورت شبانه روزی در تلاشیم.

به گزارش فارس، کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه از مسوولان وزارت ارتباطات خواسته اند مشکل سرعت اینترنت را حل نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2125

به "وزارت ارتباطات در پی راه اندازی شبکه پرسرعت و با کیفیت برای همه منازل و کسب و کارها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت ارتباطات در پی راه اندازی شبکه پرسرعت و با کیفیت برای همه منازل و کسب و کارها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید