وزارت نفت ظرفیت های علمی کشور را به کار گرفته است

به گزارش تعطیلات رو، معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت با اشاره به اینکه هم اکنون 26 پروژه صنعت نفت با همکاری 16 دانشگاه و مرکز پژوهشی در حال پیگیری است، گفت: وزارت نفت، ظرفیت های علمی کشور را به کار گرفته است.

وزارت نفت ظرفیت های علمی کشور را به کار گرفته است

به گزارش گروه مالی دانشجو، سعید محمدزاده به دو مقطع اصلی حمایت وزارت نفت از دانشگاه ها اشاره نمود و اضافه کرد: حمایت نفت از دانشگاه ها محدود به چندسال اخیر نیست؛ زیرساخت های آموزشی حوزه نفت و گاز در دوره نخست وزارت آقای زنگنه با حمایت وزارت نفت شکل گرفت و به میزان قابل توجهی تقویت شد. امروز هم شاهدید که 26 پروژه صنعت نفت با همکاری 16 دانشگاه و مرکز پژوهشی منتخب کشور در دست اقدام است و با توجه به اینکه این دانشگاه ها برای اجرای پروژه های یادشده از مشارکت شبکه ای از دانشگاه ها نیز استفاده می نمایند، بنابراین اقدام های پژوهشی وزارت نفت، سبب به کارگیری حجم گسترده ای از ظرفیت دانشگاه های کشور شده است.

وی نتیجه این همکاری را اثربخشی دانشگاه ها در جهت توسعه صنعت نفت و همراهی صنعت نفت در توسعه دانشگاه ها خواند و گفت: از این حیث، کار بسیار ارزشمندی از سوی وزارت نفت صورت گرفته است.

محمدزاده در عین حال یادآور شد: تعامل صنعت با دانشگاه ها که با اقدام هایی از جمله اجرای قرارداد های کلان و مشترک پژوهشی میان شرکت های تابع وزارت نفت با این مجموعه ها دنبال می گردد، رویکرد جدید و بی سابقه ای است و از این حیث طبیعی است که فراز و نشیب های زیادی را در این جهت ببینیم، اما نکته مهم تر از فراوری محصول یا به دست آمدن نتیجه مطالعات حاصل از این پروژه ها، توسعه فضایی جدید، شکل گیری پارادایمی نو و حرکت به سمت توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری در صنعت نفت است.

این مقام مسؤول با اشاره به ایجاد انستیتو که در بعضی قرارداد های این پروژه های پژوهشی تعریف شده است، ادامه داد: فعالیت انستیتو های تحقیقاتی در دانشگاه ها در حکم ماشین حل مسئله ای مبتنی بر کسب وکار برای برطرف چالش های پیش روی صنعت است.

محمدزاده گفت: با نگاهی به موفقیت های صنعت نفت در بخش های مختلف و توجه به خیل عظیم تجهیزات کاربردی این صنعت که در داخل کشور بومی سازی شده و تعامل با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، می توان به عزم و اراده و حمایت وزارت نفت از ظرفیت های داخلی پی برد. کافی است عملکرد صنعت نفت را در بخش های مختلف کنار هم بگذاریم و نتیجه گیری کنیم.

وی اظهار کرد: سلایق گوناگون می تواند عاملی جهت پیشبرد بهتر اهداف کشور باشد، به شرط آنکه همدل باشیم و گفتار و رفتارمان سبب ناهموار شدن جهت توسعه نگردد. ما تجربه ایستادگی در جنگ را در دفاع مقدس داشته ایم و خوب می دانیم راه حل مبارزه با دشمنی که صریحاً اعلام نموده به دنبال نابود کردن اقتصاد ایران است، جز از جهت همدلی نمی گذرد. جوانان و ایده های نوآورانه آنان می تواند در این زمینه بسیار راهگشا باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 741

به "وزارت نفت ظرفیت های علمی کشور را به کار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت نفت ظرفیت های علمی کشور را به کار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید