وزیر اول اسکتلند: اسکاتلند نمی تواند در بریتانیا محبوس باشد

به گزارش تعطیلات رو، وزیر اول اسکاتلند با انتقاد از نخست وزیر انگلیس و امتناع وی از برگزاری همه پرسی دوم استقلال گفت که نمی توانیم در بریتانیا محبوس باشیم.

وزیر اول اسکتلند: اسکاتلند نمی تواند در بریتانیا محبوس باشد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر اول اسکاتلند در تازه ترین اظهار نظر درباره انتخابات اخیر در بریتانیا و پیروزی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفت که امتناع از برگزاری همه پرسی دوم استقلال سرانجام کار نخواهد بود و اسکاتلند نمی تواند برخلاف خواست خود در بریتانیا زندانی باشد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت نیکولا استورژن وزیر اول اسکاتلند در گفت وگو با شبکه خبری بی بی سی گفت این که حزبی پس از موفقیت در انتخابات، از حق چنین رای گیری محروم می گردد، انحراف از دموکراسی است.

در اسکاتلند حزب اس ان پی (حزب ملی اسکاتلند) با 45 درصد آرا سهم بیشتری را نسبت به حزب محافظه کار در مجلس دارد. این حزب 47 کرسی در مجلس دارد، اما حزب محافظه کار که مخالف برگزاری دومین همه پرسی استقلال است تنها 6 کرسی در مجلس دارد.

به نوشته ایندیپندنت، استورژن خطاب به بوریس جانسون گفت: این یک نکته اساسی در دموکراسی است، شما نمی توانید بر اساس میل خود اسکاتلند را در بریتانیا نگه دارید. شما نمی توانید ما را در یک کمد قفل شده نگه دارید و امیدوار باشید همه چیز برطرف گردد.

استورژن در سرانجام گفت: اسکاتلند نمی تواند بر خلاف خواست خود در بریتانیا زندانی گردد.

وزیر اول اسکاتلند آدینه نیز در واکنش به پیروزی حزب محافظه کار در انتخابات سراسری انگلیس، گفت که اسکاتلند خواستار دولت بوریس جانسون نیست. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 676

به "وزیر اول اسکتلند: اسکاتلند نمی تواند در بریتانیا محبوس باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اول اسکتلند: اسکاتلند نمی تواند در بریتانیا محبوس باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید