پوتین نماینده ویژه خود را به دیدار الکاظمی فرستاد

به گزارش تعطیلات رو، فارس نوشت:فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر عراق به بررسی شیوه های توسعه و تقویت مناسبات دوجانبه در سطحی فراتر از سطح کنونی پرداختند.

پوتین نماینده ویژه خود را به دیدار الکاظمی فرستاد

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، دیروز (دوشنبه - 26 اکتبر)، میزبان الکساندر لاورنتینف، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و ژنرال میخائیل میزیتسف، رئیس مرکز ملی وزارت دفاع روسیه بود.

به نوشته پایگاه اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در این دیدار، ضمن ابلاغ سلام و درود پوتین به الکاظمی از تمایل مسکو به برقراری بهترین روابط میان دو کشور سخن گفت.

نخست وزیر عراق نیز در این دیدار به بررسی روابط دوجانبه میان بغداد و مسکو، تقویت همکاری های مشترک در سطوح مختلف و شیوه های همکاری در زمینه برقراری ثبات در سطح منطقه ای بر اساس سیاست های متکی به تدبیر و گفت وگو، پرداخت.

بنا بر این گزارش، بررسی تقویت همکاری های مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و داعش، همکاری در دو سطح منطقه ای و بین المللی در زمینه تسهیل بازگشت آوارگان و پناه جویان به مناطق مسکونی شان، بسترسازی مناسب برای جلوگیری از بازگشت و تروریج افکار افراطی از دیگر محورهای این دیدار بود.

الکاظمی در این دیدار به فرستاده روسیه گفت که خواستار گسترش روابط دوجانبه به سطحی فراتر از سطح کنونی است و ابراز امیدواری کرد که این روابط تقویت و توسعه یابد و با وجود محدودیت های تحمیلی مربوط به شیوع ویروس کرونا، سفرهای متقابلی میان مقامات دو کشور انجام شود.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1362

به "پوتین نماینده ویژه خود را به دیدار الکاظمی فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین نماینده ویژه خود را به دیدار الکاظمی فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید