پکن: اجرای کامل و مؤثر برجام تنها راه برطرف تنش موجود است

به گزارش تعطیلات رو، وزارت خارجه چین ضمن اشاره به لزوم اجرای کامل تعهدهای ذیل برجامی ایران، خواستار برطرف تنش های بین طرف های توافق، به وسیله گفت وگو شد.

پکن: اجرای کامل و مؤثر برجام تنها راه برطرف تنش موجود است

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه چین با تاکید بر اجرای درست برجام بیان کرد که تقابل روش مناسب حل موضوع ایران نیست.

به نوشته خبرگزاری ِای پی پی گنگ شوانگ از سخنگویان وزارت خارجه چین دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران در نشست مطبوعاتی هفتگی با خبرنگاران در زمینه سخنان اخیر رئیس جمهور ایران و وزیر خارجه آمریکا درباره گفت وگوی بین دو کشور گفت: ما از آخرین اظهارنظر ها در خصوص گفت وگوی بین ایالات متحده و ایران آگاهیم. همانطور که همیشه تأکید نموده ایم، درگیری راه برطرف مسائل نیست و گفت وگو و مشاوره تنها روش صحیح حل این موضوع است.

وی گفت: تضمین اجرای کامل و موثر برجام نه تنها الزام قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بوده، بلکه تنها راه واقعی و موثر برای برطرف تنش کنونی و حل مسئله هسته ای ایران است. این از جمله انتظار های جامعه جهانی است.

سخنگوی وزارت خارجه چین درباره گزارش تازه منتشر شده توسط آژانس بین المللی انرژی هسته ای که مجددا بر اجرای تعهد های ذیل برجامی ایران تاکید نموده است، گفت، پانزده گزارش متوالی تائیدنموده ایران همچنان به اجرای این توافق جامع و همکاری کامل با نهادها ادامه می دهد، این نهاد ها نیز همچنان به امر نظارت و بازبینی واقع گرایانه و بی طرفانه ادامه می دهند و چین بابت این موضوع قدردانی می نماید .

گنگ شوانگ

سخنگوی یاد شده سپس ادامه داد: بعضی اوقات، با توجه به تنش های ناشی از فشار شدید آمریکا و اعمال تحریم های یک جانبه، تمام طرف های برجام ارتباط و مشاوره های نزدیک را حفظ کردند.

وی اضافه کرد: همه طرف های درگیر تأکید کردند که به طور جدی به حفظ و اجرای توافقنامه ها و انجام وظایف و مسئولیت های مربوطه متعهد خواهند بود.

گنگ شوانگ در انتها گفت که چین همچنان همکاری با طرف های مرتبط در زمینه توافق هسته ای ایران را ادامه داده و به طور قانونی حقوق و منافع خود را حفظ خواهد نمود.

چین از جمله کشورهای حاضر در توافق هسته ای سال 2015 با ایران بوده ، همیشه مواضع مثبتی را در زمینه برجام اتخاذ نموده و به شدت مخالف رویکرد یکجانبه گرایی دولت آمریکاست. این کشور از جمله خریداران عمده نفت ایران نیز محسوب می گردد.

انتهای پیغام/ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 246

به "پکن: اجرای کامل و مؤثر برجام تنها راه برطرف تنش موجود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: اجرای کامل و مؤثر برجام تنها راه برطرف تنش موجود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید