کاظم جلالی: تهران قصد وارد شدن به مسابقه تسلیحاتی را ندارد، تهران تجاوز به خاک خود را تحمل نمی کند

به گزارش تعطیلات رو، سفیر ایران در مسکو با اشاره به اینکه تهران قصد ورود به مسابقه تسلیحاتی در منطقه را ندارد، تأکید کرد: جمهوری اسلامی به هر دو طرف مناقشه قره باغ درباره هر گونه تجاوز به مرزها یا خاک خود هشدار جدی داده است.

کاظم جلالی: تهران قصد وارد شدن به مسابقه تسلیحاتی را ندارد، تهران تجاوز به خاک خود را تحمل نمی کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، امروز جمعه در مصاحبه ای اختصاصی با خبرگزاری نووستی، بیان نمود که مقامات تهران بعد از لغو تحریم تسلیحاتی، قصد ندارند وارد هیچ مسابقه تسلیحاتی در منطقه شوند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران قصد ورود به مسابقه تسلیحاتی در منطقه را ندارد و از این لحاظ هیچ برنامه ای ندارد. ما فقط بر اساس نیازهای دفاعی معقول خود و در صورت ضروری دانستن، اقدام خواهیم کرد.

سفیر ایران با یادآوری اینکه، در برخی از زمینه های دفاعی، جمهوی اسلامی به خودکفایی و حتی فرصت های صادراتی رسیده است، اضافه نمود: البته اگر احساس نیاز کنیم، قطعاً اقدامات لازم برای خرید تجهیزات نظامی جدید، انجام خواهد شد.

کاظم جلالی همچنین یادآور شد که مقامات ایرانی از نزدیک درگیری ها در منطقه قره باغ را زیر نظر دارند و هر گونه تجاوزی به مرزها یا خاک خود را تحمل نخواهند کرد. علاوه بر این، وی تأکید کرد که ایران با همه طرف های درگیر در این مناقشه در تماس نزدیک و جدی است.

سفیر ایران گفت: تمامی فعالیت ها در مناطق مرزی کشور به طور جدی و دقیق توسط جمهوری اسلامی ایران کنترل می شود و در این راستا، مقامات تهران در تماس نزدیک و جدی با همه طرف های متخاصم در منطقه قره باغ است و با اعلام غیرقابل قبول بودن هر نوع تجاوز از سوی هر یک از طرفین به خاک جمهوری اسلامی، درباره اقدامات احتیاطی از سوی تهران، به آنها هشدار جدی داده شده است.

این دیپلمات اضافه نمود: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه تحمل تجاوز به مرزها و خاک خود را نخواهد داشت. در جریان حوادث اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، ما به هر دو طرف گفته ای م که هر کسی که این اصل را رعایت نکند، با پاسخ قاطع تهران روبرو شده و هر نوع تهدیدی، سریعاً رفع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1335

به "کاظم جلالی: تهران قصد وارد شدن به مسابقه تسلیحاتی را ندارد، تهران تجاوز به خاک خود را تحمل نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاظم جلالی: تهران قصد وارد شدن به مسابقه تسلیحاتی را ندارد، تهران تجاوز به خاک خود را تحمل نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید