گرجستان نیز صحنه اعتراضات پسا انتخاباتی شد

به گزارش تعطیلات رو، به گزارش خبرنگاران، کشورهای استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی بار دیگر صحنه ناآرامی شده اند؛ از یک سو در بلاروس شاهد تداوم اعتراضات پسا انتخاباتی هستیم و از سوی دیگر در ارمنستان و جمهوری آذربایجان با وجود توافق صلح از هفته گذشته هنوز اوضاع به طور کامل آرام نشده است.

گرجستان نیز صحنه اعتراضات پسا انتخاباتی شد

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

در همین رابطه از هفته گذشته نیز گرجستان صحنه اعتراضات پسا انتخاباتی شده است. این کشورها در دهه گذشته نیز صحنه اعتراضاتی بودند که به انقلاب های رنگی منجر شد.

رویترز در این رابطه در گزارشی می نویسد: هزاران شهروند حامی احزاب اپوزیسیون در گرجستان در اعتراض به نتایج انتخابات مجلسی دو هفته پیش این کشور به خیابان های پایتخت آمدند.

کمیسیون انتخابات گرجستان می گوید حزب حاکم رؤیای گرجستان با کسب بیش از 48 درصد آرا برنده انتخابات مجلسی این کشور شده، اما بعضی احزاب مخالف و همچنین مردم معترض با ناعادلانه خواندن انتخابات اخیر، خواهان رأی گیری دوباره هستند.

معترضان مقابل ساختمان مجلس کشور در تفلیس جمع شده و خواهان برگزاری دوباره انتخابات شدند.

در این اعتراضات، نمایندگان احزاب مخالف از جمله جنبش متحد ملی، گرجستان اروپایی و شش حزب دیگر حضور داشته و با تقلبی خواندن انتخابات گفته اند ترکیب فعلی مجلس را قبول ندارند و آن را بایکوت خواهند کرد.

قرار است دور دوم انتخابات مجلسی نیز شنبه هفته آینده برگزار گردد، اما رویترز می نویسد انتظار می رود حزب حاکم باز هم اکثریت کرسی های مجلس را حفظ کند.

مجلس گرجستان دارای 150 کرسی است که 120 کرسی از آن به طور متناسب به احزاب پیروز در انتخابات تعلق می گیرد. سرنوشت 30 کرسی دیگر که به نامزدهای مستقل اختصاص دارد که در دور دوم انتخابات معین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1328

به "گرجستان نیز صحنه اعتراضات پسا انتخاباتی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرجستان نیز صحنه اعتراضات پسا انتخاباتی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید