روایت داور المپیکی کشتی ایران از برگزاری لیگ هند با قوانین عجیب

به گزارش تعطیلات رو، رئیس کمیته داوران فدراسیون کشتی از برگزاری مسابقات لیگ کشتی آزاد هندوستان با قوانین جدید و عجیب صحبت کرد.

روایت داور المپیکی کشتی ایران از برگزاری لیگ هند با قوانین عجیب

محمدابراهیم امامی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران با اشاره به حضور 15 روزه اش در هندوستان برای قضاوت مسابقات لیگ این کشور گفت: به دعوت هندی ها و تایید اتحادیه جهانی کشتی در این کشور حاضر شدم. لیگ کشتی آزاد هندوستان در 18 روز و با شرکت 6 تیم برگزار گردید که در نهایت تیم هاریانا مقام اول را به خود اختصاص داد و پنجاب دوم شد، با توجه به تعداد کم تیم ها، مسابقه رده بندی نداشتیم. قهرمانان صاحب نامی از 15 کشور در عضویت این 6 تیم بودند که همه عناوین قاره ای و بعضی نیز جهانی داشتند. نیمی از نفرات حاضر در لیگ را هندی ها و نیمی دیگر را خارجی ها تشکیل می دادند.

وی با اشاره به تفاوت برگزاری لیگ هندوستان با دیگر لیگ های کشتی جهان، توضیح داد: مسابقات در 9 وزن، وزن کشی می شد و قوانین خاصی داشت. بعد از وزن کشی و قبل از مسابقه، دو وزن با قرعه کشی حذف می شد که این کار توسط کاپیتان های دو تیم صورت می گرفت و هر کاپیتان با قرعه کشی یک وزن را حذف می کردند. هر روز نیز یک دیدارِ تیم به تیم با تشریفات خاص انجام می شد. قانون جدیدی که آنها در لیگ پیاده می کردند این بود که کشتی با امتیاز 10 تمام نمی شد و تا امتیاز 15 ادامه پیدا می کرد. وقت استراحت هم به جای 30 ثانیه، یک دقیقه و نیم بود. یعنی کشتی گیران در دو وقت سه دقیقه ای مبارزه می کردند و بین آن یک دقیقه و نیم استراحت داشتند.

رئیس کمیته داوران در خصوص قضاوت داوران داخلی و خارجی در جام بین المللی تختی اظهار داشت: در کرمانشاه شاهد قضاوت های خوبی بودیم، حتی بهتر از سال های قبل و مبارزه ها هیچ مسئله ای نداشتند. باتوجه به بالا بودن سطح فنی مسابقات، ما از داوران سطح بالایی استفاده نموده بودیم. بیشتر مسابقات را داوران درجه یک s قضاوت کردند و در بعضی از مبارزه ها قضاوت را به داوران درجه یک دادیم. 18 داور ایرانی و 6 خارجی در جام تختی حضور داشتند که کوشش کردیم قضاوت کشتی های حساس ایرانی ها با حریفان خارجی را به داوران بی طرف بسپاریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 181

به "روایت داور المپیکی کشتی ایران از برگزاری لیگ هند با قوانین عجیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت داور المپیکی کشتی ایران از برگزاری لیگ هند با قوانین عجیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید