سهرابی: بهترین مربی دوچرخه سواری جهان هم با این امکانات نتیجه نمی گیرد، دیگر روحیه ای ندارم

به گزارش تعطیلات رو، رکابزن ملی پوش ایران گفت: با این وضعیت ارز تقریبا اینکه باشگاهی بخواهد تیم خود را به مسابقات برون مرزی اعزام کند، غیر ممکن است و فدراسیون هم آنچنان بودجه ای ندارد که بتواند به مسابقات مختلف تیم اعزام کند و اگر شرایط به همین شکل پیش برود، دوچرخه سواری ایران را باید تمام شده ببینیم.

سهرابی: بهترین مربی دوچرخه سواری جهان هم با این امکانات نتیجه نمی گیرد، دیگر روحیه ای ندارم

مهدی سهرابی در گفت و گو با خبرنگاران درباره حضور کم رنگ تیم های باشگاهی ایران در تور های آسیایی و خانه نشینی رکابزنان بیان نمود: با این شرایط که داریم پیش می رویم و با این وضعیت باشگاه ها خود به خود نمی توانیم سهمیه المپیک بگیریم و این یک واقعیت است. سال های گذشته فدراسیون، رکابزنان را به مسابقات و تور های مختلف می فرستاد و دو باشگاه خوب هم داشتیم که امتیاز های زیادی می گرفتند و در نهایت ایران با صدرنشینی در آسیا سه سهمیه المپیک می گرفت اما اکنون هم قوانین کسب سهمیه المپیک عوض شده است و هم باشگاه ها تقریبا منحل شده اند. تیم های تبریزی را که نابود نموده اند، باز هم دست پیشگامان درد نکند تا حدی تیم را حفظ نموده است و امیدوارم تیم داری این باشگاه ادامه داشته باشد و مدیریت این باشگاه همیشه به دوچرخه سواری لطف داشته است.

او ادامه داد: اما با این وضعیت ارز تقریبا اینکه باشگاهی بخواهد تیم خود را به مسابقات برون مرزی اعزام کند، غیر ممکن است و این وضعیت به ضرر دوچرخه سواری ایران است و اگر شرایط به همین شکل پیش برود، دوچرخه سواری ایران را باید تمام شده ببینیم.

رکابزن ملی پوش ایران با اشاره به وضعیت امکانات در ایران گفت: آن موقع که ما بهترین نتایج را در دوچرخه سواری می گرفتیم یک پیست چوبی در ایران برای ما نساختند چه برسد به الان که نتیجه هم نگرفته ایم و مسئولان با این شرایط نباید انتظار زیادی داشته باشند. مگر اینکه حداقل امکانات مثل داشتن پیست چوبی و دوچرخه جدید مهیا باشد. دوچرخه سواری رشته ای هزینه بر است و هزینه هایش با توجه به وضعیت ارز، سنگین تر هم شده است.

سهرابی در مورد از بین رفتن انگیزه در میان دوچرخه سوارهای نخبه و با استعداد ایران توضیح داد: جوان هایی که تازه وارد دوچرخه سواری می شوند به این امید می آیند که تیمی باشد که درآمد داشته باشند و به مسابقات بروند، درواقع به جایی برسند که ما رسیدند. اما خب می بینند که نه تیمی هست و نه باشگاهی و دوچرخه سواری به بن بست رسیده است. فدراسیون هم آنچنان بودجه ای ندارد که بتواند به مسابقات مختلف اعزام کند و قبلا باشگاه ها به نوعی یاری فدراسیون بودندو از این رو در این شرایط خود من روحیه ای برای ادامه کار ندارم چه برسد به جوانتر ها. وقتی نه برنامه ای هست، نه بودجه ای و نه مسابقه ای و حداقل امکانات هم فراهم نیست به نظرم فعالیت در این شرایط ارزشی ندارد.

رکابزن با سابقه ایران با اشاره به نتیجه نگرفتن دوچرخه سواری در بازی های آسیایی تاکید نمود: کشوری مانند کره جنوبی رکوردهایش را به رکورد جهان رسانده اما ما حتی نمی توانیم به رکوردهایی که در سال 2006 ثبت کردیم ، برسیم. چون روی جوان ها سرمایه گذاری نشده و به همان پیشکسوتان خود اتکا نموده ایم. امیدوارم این نتایج زنگ خطری گردد که به فکر دوچرخه سواری بیفتند. البته فدراسیون با آن بودجه ای که داشت در حد توانش هر کاری که می توانست انجام داد و بیشتر از این نمی شد کاری کرد. رسول هاشم کندی و همکارانش هم هر کاری از دستشان برمی آمد انجام دادند. متاسفانه هاشم کندی با این امکانات بهتر از این نمی توانست کار کند. با این حال کادر جدید هم از رکابزنان خوب و با تجربه هستند که امیدوارم موفق باشند اما با این امکانات بهترین مربی جهان هم بیاید کار کردن سخت است.

او ادامه داد: بحث این است که اگر با این امکانات بهترین مربی جهان را هم می آوردیم نتیجه بهتر از این نمی شد. اگر بازی های آسیایی دوحه من توانستم سه مدال بگیریم به این دلیل بود که قبل از بازی ها در 16 مسابقه شرکت نموده بودم و در کاپ های آسیایی و جهانی و قهرمانی آسیا و جهان حضور داشتم. الان دلم به حال این رکابزنان جوان می سوزد که در ایران باشگاهی نیست آنها را حمایت کند و دارند به مهره سوخته تبدیل می شوند.

سهرابی در پاسخ به این پرسش که به فکر خداحافظی از جهانی قهرمانی افتاده است یا خیر، توضیح داد: فعلا حضورم به اما و اگر کشده و بعد از تور آذربایجان تمرین نکردم در حالی که کسانی که من را می شناسند می دانند همیشه بیشترین استراحتی که می کردم یک روز بوده است . فعلا تصمیم قطعی نگرفته ام که دوچرخه سواری را کنار بگذارم یا ادامه دهم.

او در پاسخ به این پرسش که اگر بخواهد همچنان در جهانی قهرمانی بماند با کار کردن با محمود پراش و قادر میزبانی مسئله ای داردیا خیر، تاکید نمود: نه مسئله ای ندارم. من با آنها رفیق هستم و بهترین دوران زندگی ام را در کنار آنها بوده ام. حداقل من با هیچ کدام از دوچرخه سوارانی که از گذشته با هم بودیم مسئله ای ندارم و مثل بردار با هم هستیم و خواهیم بود.

رکابزن ملی پوش ایران با اشاره به برگزاری تور آذربایجان گفت: باید از مسئولان برگزاری تور آذربایجان تشکر کنم چراکه تنها تور معتبر است که در ایران داریم. در این وضعیت بحرانی ارز با کیفیت خوبی تور را برگزار کردند . تعداد تیم ها نسبت به سالهای قبل کمتر اما با کیفیت تر بود. در این میان فقط تیم های شهرداری تبریز و پیشگامان چون در مسابقات شرکت ننموده بودند به آن آمادگی لازم نرسیده بودند و همین باعث شد در کشور خودمان خارجی ها بیایند سکوها و امتیازات را بگیرند. واقعا ضربه نبود باشگاه های خوب و فعال را خواهیم خورد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 92

به "سهرابی: بهترین مربی دوچرخه سواری جهان هم با این امکانات نتیجه نمی گیرد، دیگر روحیه ای ندارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهرابی: بهترین مربی دوچرخه سواری جهان هم با این امکانات نتیجه نمی گیرد، دیگر روحیه ای ندارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید