ضرورت تمرکززدایی سرمایه گذاری گردشگری از مشهد به سایر شهرهای خراسان رضوی

به گزارش تعطیلات رو، سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی بر ضرورت تمرکززدایی سرمایه‌گذاری گردشگری از مشهد به شهرستان‌های خراسان رضوی تأکید کرد.

ضرورت تمرکززدایی سرمایه گذاری گردشگری از مشهد به سایر شهرهای خراسان رضوی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، احمد دیناری سرپرست معاونت سرمایه گذاری این اداره کل، امروز30 شنبه تیر با بیان این مطلب افزود: هدایت سرمایه گذاران حوزه گردشگری از شهرها به مناطق روستایی باعث تمرکززدایی سرمایه گذاری ها از مشهد و مهاجرت معکوس در استان خواهد شد.

دیناری تصریح کرد: در این خصوص آنچه مهم است این است که تلاش کنیم تا سرمایه گذاری ها صرفا در مرکز استان(مشهد مقدس) متمرکز نشود و با برنامه‌ریزی و هدایت سرمایه گذاران، سرمایه های این عزیزان به سمت و سوی سایر شهرستانها و مناطق روستایی مستعد توسعه گردشگری سوق یابد تا با ایجاد اشتغال، رونق و آبادانی این مناطق شاهد مهاجرت معکوس در استان باشیم و توزیع متناسب سرمایه گذاری صورت پذیرد و کل استان در چرخه آبادانی بیش از پیش قرار گیرد.

او یادآور شد: به طور مثال در این راستا تاکنون موافقت اصولی 65 اقامتگاه بوم گردی در روستاهای استان صادر شده است و 24 اقامتگاه بوم گردی نیز راه اندازی شده است.

دیناری افزود: سرمایه گذاری در سایر تأسیسات گردشگری در سطح شهرستان‌‍‌ها نه تنها موجب افزایش اشتغال می شود. بلکه موجب احیای این مناطق و افزایش روحیه مشارکت پذیری جوامع میزبان، افزایش انگیزه، تحول اقتصادی و توزیع متناسب سرمایه گذاری و نقاط جاذب گردشگران در استان خواهد شد.

منبع: chtn.ir
انتشار: 21 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 30

به "ضرورت تمرکززدایی سرمایه گذاری گردشگری از مشهد به سایر شهرهای خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تمرکززدایی سرمایه گذاری گردشگری از مشهد به سایر شهرهای خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید