ظرفیت فراوری بنزین به 100میلیون لیتر در روز افزایش می یابد

به گزارش تعطیلات رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از خانه ملت، بیژن نامدار زنگنه با بیان اینکه هیچ احتیاجی به واردات بنزین وجود نداشته و وضعیت ذخایر و فراوری کشور در حوزه بنزین مناسب است، گفت: اگر همین روال پیش رود سال آینده نیز احتیاج به واردات بنزین وجود ندارد.

ظرفیت فراوری بنزین به 100میلیون لیتر در روز افزایش می یابد

وزیر نفت با بیان اینکه به زودی فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهره برداری می رسد، اضافه کرد: با این اقدام ظرفیت فراوری بنزین افزایش یافته که در ماه جاری فراوری این فاز آغاز و تا خاتمه سال تثبیت می گردد و ظرفیت اسمی آن 36میلیون لیتر در روز است اما می تواند بیش از این فراوری داشته باشد که با این بهره برداری میزان فراوری بنزین کشور به 100 میلیون لیتر در روز افزایش می یابد.

حدود 3 میلیون نفر برای دریافت کارت سوخت ثبت نام نموده اند

وی با اشاره به اینکه هر چه میزان خودرو افزایش یابد میزان مصرف سوخت نیز بیشتر می گردد، ادامه داد: این میزان فراوری برای یک سال کفایت می نماید و دولت در حال حاضر راهکارهای مختلف برای کنترل مصرف بنزین را آنالیز می نماید.

زنگنه با بیان اینکه در بودجه 98 افزایش قیمت حامل های انرژی پیش بینی نشده است، تأکید کرد: حدود 3 میلیون نفر برای دریافت کارت سوخت ثبت نام نموده اند، اما هنوز تصمیمی برای سهمیه بندی در سال آینده اتخاذ نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 154

به "ظرفیت فراوری بنزین به 100میلیون لیتر در روز افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت فراوری بنزین به 100میلیون لیتر در روز افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید