فردا سامانه بارشی وارد کشور می گردد

به گزارش تعطیلات رو، مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از فردا (14 آذرماه) روند بارش باران و برف را در مناطق مختلف کشور تشریح کرد.

فردا سامانه بارشی وارد کشور می گردد

احد وظیفه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی در دو روز آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، افزایش آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می گردد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به این که امروز تا ظهر پنج شنبه (15 آذرماه) وزش باد گرم در سواحل دریای خزر و استان اردبیل پیش بینی می گردد، اظهار کرد: از فردا (14 آذرماه) یک سامانه بارشی وارد کشور می گردد و استان های واقع در شمال غرب و غرب کشور همچنین در روز پنج شنبه کل نیمه غربی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و سبب بارش باران و وزش باد و در مناطق کوهستانی و سردسیر شمال غرب، غرب و نقاط سردسیر واقع در البرز مرکزی و زاگرس مرکزی باعث بارش برف خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید نمود: بارش ها در روز پنج شنبه (15 آذرماه) در استان های ایلام، لرستان، برخی نقاط استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، کرمانشاه، مرکزی و غرب اصفهان خواهد بود.

به گفته وظیفه غرب خلیج فارس پس فردا (15 آذرماه) به سبب رشد ابرهای هم رفتی و بارش شدید باران مواج پیش بینی می گردد.

وی تاکید نمود: سامانه بارشی روز جمعه (16 آذرماه) قسمت های مرکزی، شمال شرق، شرق و بخش هایی از جنوب شرق کشور را نیز در برمی گیرد و به تدریج در روز شنبه (17 آذرماه) از مرزهای شرقی خارج خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در خاتمه با اشاره به شرایط آب و هوایی تهران طی دو روز آینده، اظهار کرد: فردا (14 آذرماه) آسمان تهران نیمه ابری، همراه با غبار محلی و در اواخر وقت این روز همراه با افزایش ابر خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران فردا 14 و 7 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد. همچنین وضعیت جوی تهران پس فردا (15 آذرماه) ابری در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای 14 و 6 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 136

به "فردا سامانه بارشی وارد کشور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فردا سامانه بارشی وارد کشور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید