هاشم اسکندری: وزارت ورزش از اعزام ورزشکاران به مسابقات جهانی با هزینه شخصی اطلاع دارد، مگر می گردد ملی پوشی خطا کند و از آن بگذریم؟!

به گزارش تعطیلات رو، هاشم اسکندری، رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس گفت: هدف از ورزش و المپیک اهداف اخلاقی است و یک ورزشکار حرفه ای موقعی رشد می نماید که ضوابط اخلاقی و حرفه ای را رعایت کند.

هاشم اسکندری: وزارت ورزش از اعزام ورزشکاران به مسابقات جهانی با هزینه شخصی اطلاع دارد، مگر می گردد ملی پوشی خطا کند و از آن بگذریم؟!

هاشم اسکندری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران ، در خصوص دومین دوره جشنواره رشته های بیلیاردی گفت: اتفاق بزرگ این جشنواره شکوفا شدن استعدادهایی است که تا امروز دیده نشده اند. جدول طوری طراحی شد تا به همه فرصت صعود داده گردد. کمی اعتراض در این باره وجود داشت، اما بالاخره این موضوع تأیید شد که برگزاری مسابقات با این جدول کار شایسته ای بوده است.

وی در ادامه اضافه نمود: در این جشنواره ها استعدادهای خوبی دیده و شناخته می شوند. خوشبختانه بچه های کمیته فنی هم در جریان مسابقات حضور مداوم داشتند و مطمئنم این مسابقات ثمره زیادی برای این رشته دارد.

رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس در خصوص نفرات برتر این مسابقات و حضور آنها در تیم ملی گفت: ما تابع رویه و سیاست های کلان فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا هستیم و نمی توانیم این افراد را از این ماه وارد تیم ملی کنیم. ما این مورد را در نظر گرفتیم که امتیاز این مسابقات در رنکینگ کشوری دوبل باشد که این یک فرصت طلایی برای ورزشکاران است و کسانی که شناخته نشده تر بودند نفرات برتر را از پیش رو برداشتند و با انگیزه حاضر شدند.

وی درباره حضور مربی خارجی در تیم ملی بیلیارد بانوان گفت: ما از فدراسیون جهانی درخواست داشتیم چند گزینه را معرفی نمایند تا هر کدام را که برای ما مناسب تر بودند، انتخاب کنیم. البته با این شرایط ارزی کار سخت است، اما اعتقاد دارم که حضور مربی خارجی در رشد بانوان مؤثر است.

اسکندری راجع به اعزام تیم شش نفره بولینگ ایران به رقابت های جهانی هنگ کنگ در شرایطی که شورای برون مرزی مجوز اعزام سه ورزشکار را صادر نموده بود، توضیح داد: ما به طور اختصاصی برای مسابقات سهمیه می گیریم که این سهمیه سه نفر است، حالا میزبان برای رونق مسابقات سهمیه آزاد می دهد که ربطی به فدراسیون ندارد و خود بچه ها در آن شرکت می نمایند. این موضوع در بیلیارد هم وجود دارد.

وی در خصوص اینکه آیا انتخاب سه نفر آزاد با فدراسیون جهانی است، گفت: هر کسی می تواند در این مسابقات شرکت کند منتهی باید با تأیید فدراسیون ایران باشد.

رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس در مورد تأمین هزینه ورزشکاران آزاد بیان کرد: این افراد با هزینه شخصی اعزام می شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نفراتی که به صورت آزاد به مسابقات اعزام می شوند به تأیید وزارت ورزش و شورای برون مرزی می رسند، گفت: در مسابقات رسمی، ما ورزشکاران را خودمان اعزام می کنیم و حتماً نفرات باید به تأیید شورا برسند، اما در مسابقات جهانی که خودشان شرکت می نمایند، این درخواست را از فدراسیون جهانی داشتیم که نفراتی که آزاد هستند حتماً تأییدیه فدراسیون ایران را داشته باشند در حالی که در سایر کشورها چنین نیست. من نایب رئیس فدراسیون جهانی هستم و در تلاشم تا این موضوع جا بیفتد که ورزشکاران با تأیید فدراسیون اعزام شوند تا نظارت بهتری وجود داشته باشد و مسئله ای ایجاد نگردد. این افراد هم در واقع نمایندگان ایران هستند.

اسکندری یادآور شد: اعزام این افراد به وزارت ورزش اعلام می گردد. البته برخی از ورزشکاران در این مسابقات شرکت می نمایند و بعد می گویند با هزینه شخصی رفتیم و تقاضای پول می نمایند. ما با این بودجه اندکی که داریم تا زمانی که یقین نداشته باشیم که مدال می گیریم کسی را اعزام نمی کنیم. دوست ندارم جلوی کسانی را بگیرم که آزاد شرکت می نمایند، چون در میدانی قرار می گیرند که کسب تجربه می نمایند و برای ورزش ما خوب هستند و کلی درس یاد می گیرند. به همین دلیل جلوی حضورشان را نمی گیرم.

وی اضافه نمود: ما قبل از اعزام این ورزشکاران از آنها برگه ای می گیریم که بعداً توقعی نداشته باشند. بعضاً پیش آمده که به خصوص خانم ها خودشان در مسابقات آزاد شرکت کردند بعد می گویند با هزینه خودمان رفتیم. افراد هم آنالیز نمی نمایند که این خانم یا آقا در چه مسابقاتی شرکت نموده است. بعد برای ما مزاحمت ایجاد می نمایند.

رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس در مورد ادامه مصاحبه های اکرم محمدی بعد از رأی کمیته انضباطی گفت: مسئله وی ربطی به سیاه نمایی هایی که می نماید، ندارد. در جلسه استیناف نمایندگان وزارت ورزش، حراست و بازرسی حضور داشتند و بی انضباطی تعیین بود و بیان شد. برای انتخابات هزاران تهمت و توهین شنیدم که از آنها گذشتم، اما از مسائل مربوط به ورزش و بی انضباطی ها هر کسی باشد، نمی گذرم. عمده مصاحبه های او سیاه نمایی است و عنوان می نماید به خاطر انتخابات بوده، در حالی که من یک گذشته 9 ساله دارم. آیا تا به حال این رخ داده است؟ یکی از مسئولان هیئت های استانی در این مدت توهین زیادی به من کرد، اما من چهار سال با او کار کردم. ما یک شاکله استاندارد جهانی را به عنوان خط قرمز قرار دادیم که البته در تمام جهان این خط قرمزها وجود دارد. مگر می گردد یک بازیکن ملی پوش خطایی کند و از آن بگذریم؟! پس کمیته انضباطی چه کاره است؟ هدف از ورزش و المپیک اهداف اخلاقی است و یک ورزشکار حرفه ای موقعی رشد می نماید که ضوابط اخلاقی و حرفه ای را رعایت کند. وی باید به رأی کمیته انضباطی احترام بگذارد و مسائل را رعایت کند و ما هم به او یاری می کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 141

به "هاشم اسکندری: وزارت ورزش از اعزام ورزشکاران به مسابقات جهانی با هزینه شخصی اطلاع دارد، مگر می گردد ملی پوشی خطا کند و از آن بگذریم؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاشم اسکندری: وزارت ورزش از اعزام ورزشکاران به مسابقات جهانی با هزینه شخصی اطلاع دارد، مگر می گردد ملی پوشی خطا کند و از آن بگذریم؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید