کتاب معنای اخلاقی طبیعت منتشر شد

به گزارش تعطیلات رو، به گزارش خبرنگاران، کتاب معنای اخلاقی طبیعت؛ مکتب داروین، نیچه و نقدها آن اثر پیتر جی وودفورد منتشر شد. در معرفی این اثر آمده است؛

کتاب معنای اخلاقی طبیعت منتشر شد

تحولات بیولوژیک چه چیزی در مورد طبیعت دین، ارزش های اخلاقی، یا حتی معنا و مقصود زندگی به ما می گویند؟ معنای اخلاقی طبیعت با آنالیز اهمیت یک بحث متقدم –و به نادرستی مغفول—از داروین در آلمان اواخر قرن نوزدهم، نوری جدید بر این سؤالات ماندگار می اندازد.

ما(نوینسده کتاب) با فردریک نیچه آغاز می کنیم که نوشته هایش یکی از اولین تقابلات با سنت مسیحی بود و از منابعی از اندیشه داروینی استفاده می کرد. فلسفه زندگی از توجه او به ایده های متحولی ایجاد شد که پاسخ هایی را از دیگر اندیشمندان پرنفوذ شامل فرانز اوربک، جورج سیمل و هاینریش ریکرت برانگیخت. این نقدها همگی چالش های منطقی ای به استفاده نیچه از علوم بیولوژیک جدیداً تغییر یافته، مذاکراتش بین علم و دین، و تفاسیر او از مضامین اندیشه داروینی وارد کردند. آن ها همچنین راه های جایگزینی برای آنالیز سؤال منحصربه فرد نیچه در مورد الزام تحول بیولوژیک برای زندگی پیشنهاد نمودند.

در قلب این مباحث، مجادلاتی در مورد رابطه حقایق و ارزش ها، مکان مقصود الهی در ادراک اقدام غیرانسانی و انسانی، مفهوم زندگی و این سؤال وجود داشت که آیا علوم می توانند منابعی را برای ارضای کوشش انسانی برای کشف منابعی از ارزش را در فرایندهای بیولوژیک ارائه نمایند یا نه. معنای اخلاقی طبیعت بر پس زمینه تاریخی این سؤالات تکیه می کند و راه های کاملی را آشکار می کند که طی آن ها در مباحث فلسفی معاصر خود را نشان می دهد.

این کتاب در 208 صفحه، توسط انتشارات دانشگاه شیکاگو در سال 2018 منتشر گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 70

به "کتاب معنای اخلاقی طبیعت منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب معنای اخلاقی طبیعت منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید