باغ پرندگان قم هوشمندسازی می گردد

به گزارش تعطیلات رو، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: فاز نخست طرح هوشمندسازی فضای سبز در مجموعه باغ پرندگان و بوستان بانوان اجرا می گردد.

باغ پرندگان قم هوشمندسازی می گردد

علی مؤمن حجازی با اشاره به اینکه یکی از وظایف سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم هوشمندسازی شهر در ابعاد و حوزه های مختلف است، اظهار کرد: یکی از برنامه هایی که در سال 1401 در دستور کار سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار گرفته است، هوشمند سازی (آبیاری و روشنایی) بوستان ها از نظر بهینه کردن مصرف انرژی است.

او با بیان اینکه در آینده ای نزدیک فاز اول طرح هوشمند سازی فضای سبز در مجموعه باغ پرندگان و بوستان بانوان پیش بینی شده است، اعلام کرد: در این راستا جلسات متعددی با شرکت های فعال در این زمینه و همکاران در سازمان فضای سبز شهرداری برگزار گردیده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم در جلسه ای که با همین موضوع برگزار گردید، با مثبت دانستن این طرح ابراز کرد: با نصب مجموعه ای از سخت افزار ها و سنسورها، دمای هوا، مقدار رطوبت خاک و بعلاوه مقدار آب موردنیاز برای آبیاری فضای سبز بوستان ها و در نهایت بحث آبیاری هوشمند اتفاق می افتد.

او اعلام کرد: مقدار مصرف آب در حالت هوشمند سازی و مقدار بهینه شدن این مصرف و مقدار مصرف آب در بوستان ها و سپس مقایسه آن در حالت غیرهوشمند سازی به تفکیک مصرف آب شرب و بعلاوه آبیاری مجموعه فضای سبز به وسیله چاه های آب و… به وسیله نرم افزار هایی که در نظر گرفته شده است، در قالب یک پنل گزارشی به مدیران مرتبط ارائه خواهد شد.

خبرنگاران قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 آبان 1401 بروزرسانی: 13 آبان 1401 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2227

به "باغ پرندگان قم هوشمندسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ پرندگان قم هوشمندسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید