برگزاری نخستین دوره جشنواره داستان کوتاه زاینده رود

به گزارش تعطیلات رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اصفهان، داریوش اسماعیلی در این ارتباط گفت: این جشنواره به همت معاونت جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با همکاری کانون های سوتک، راه امید، باران، صلا، قندپارسی در دو بخش آزاد و زاینده رود و برگزار می گردد.

برگزاری نخستین دوره جشنواره داستان کوتاه زاینده رود

وی با اشاره به نقش بی بدیل و محوری زاینده رود در ایجاد تمدن و وابستگ و زندگی مردم استان اصفهان به این رودخانه اضافه نمود: هدف جشنواره داستان کوتاه زاینده رود شناخت و نگاه به تاثیرات رودخانه است و با توجه به اینکه احساس کردیم این موضوع با فضای دانشجویی ارتباط بهتری دارد این جشنواره ویژه دانشجویان است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با بیان اینکه دانشگاه مکان مناسبی برای کشف استعدادها است، ادامه داد: دانشجویان آرمان خواه و نسبت به اتفاقات اطراف خود آشناتر هستند و به امور به صورت منتقدانه نگاه می نمایند.

وی با اشاره به اینکه نویسندگان و ادیبان عظیم، فعالیت های خود را از دانشگاه شروع نموده اند، خاطر نشان کرد: اگر محیط پویای دانشجویی با مسایل اجتماعی جامعه در قالب آثار فرهنگی و هنری گره بخورد، می تواند کارساز باشد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان افزود: زاینده رود همچون یک قهرمان برای اصفهان است و جلوی گرد و غبار و آلودگی های زیست محیطی را می گیرد، اما در حال حاضر این قهرمان بر روی زمین افتاده است و باید به رودخانه زاینده رود یاری گردد و مسولین یاری نمایند تا این قهرمان دوباره بر روی پای خود بایستد.

دبیر جشنواره ملی داستان کوتاه زاینده رود اضافه نمود: نخستین دوره جشنواره داستان کوتاه زاینده رود به همت معاونت جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و با همکاری کانون های سوتک، راه امید، باران، صلا، قندپارسی در دو بخش آزاد و زاینده رود برگزار می گردد.

وی افزود: فعالیت های جشنواره از اواسط آبان ماه شروع و تعدادی اثر نیز به دبیرخانه ارسال شده و همچنان ادامه دارد.

اسماعیلی عظیمداشت یکی از مفاخر ادبی شهر اصفهان را از فعالیت های جانبی جشنواره اعلام نمود و گفت: آثار برگزیده در مجموعه ای به نام زاینده رود چاپ می گردد.

همچنین ذبیح الله شاهمرادی، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: وجود زاینده رود در فلات مرکزی ایران و در استان اصفهان عامل پیشرفت بوده است.

وی با بیان اینکه در 14 سال گذشته، تنها سه سال بارندگی ها در اصفهان مناسب بوده است، اضافه نمود: خشکسالی در روحیه افراد موثر است و می تواند عامل افسردگی باشد.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: باید رودخانه زاینده رود احیا گردد و مسئولان تدبیری برای افزایش مهاجرت ها و مصرف آب بیاندیشند.

وی ادامه داد: کاری که از مسئولان فرهنگی بر می آید این است که خواسته های خود را در قالب نمونه هایی مانند نقاشی، شعر، داستان و ... که بار فرهنگی دارد، اعلام نمایند.

شاهمرادی با اشاره به اعتقادات مردم خاطر نشان کرد: گاهی اوقات یک آه می تواند چاره ساز باشد. باید همه دست به دعا برداریم و از خدا بخواهیم تا بارندگی ها مناسب گردد. از طرف دیگر مدیریت و برنامه ریزی مناسب در شرایط کنونی می تواند موثر واقع گردد.

وی توضیح داد: جشنواره داستان کوتاه زاینده رود نیز می تواند در رابطه با خشکسالی زاینده رود تاثیرگذار باشد. در این شرایط بحرانی بسیاری از استعدادها شکوفا می گردد و آثار خوبی خلق خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، فراخوان نخستین جشنواره ملی داستان کوتاه زاینده رود تا سرانجام دی ماه مهلت دارد و مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان جشنواره در اردیبهشت ماه سال 1394 است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1039

به "برگزاری نخستین دوره جشنواره داستان کوتاه زاینده رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نخستین دوره جشنواره داستان کوتاه زاینده رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید