بلیط هواپیما به داکا در راستا دلتای رود گنگ

به گزارش تعطیلات رو، بنگلادش، کشوری است در شرق هند و به عبارت دیگر جنوب آسیا؛ این کشور بر روی زمین های دلتای رود گنگ واقع شده و از این رو بسیار حاصلخیز و خوش آب و هوا است. پایتخت این کشور که پرجمعیت ترین شهر آن نیز به شمار می رود، داکا است. این شهر که به علت رفت و آمد زیاد موتور-تاکسی های موسوم به ریکشاو، به شهر ریکشاوها نیز معروف است از جمله مقاصدی است که این روزها پذیرای مسافران پروازهای خارجی بسیاری است.

بلیط هواپیما به داکا در راستا دلتای رود گنگ

بلیط هواپیما در بهترین فصل سفر به داکا

باید توجه داشته باشید که این شهر آب و هوایی استوایی دارد و در فصل باران ها موسمی سفر ممکن است با دشواری همراه باشد. از ژانویه تا مارچ فصل خشک بنگلادش است اما هوای در هنگام عصر کمی سرد می گردد.

در ماه آوریل نیز جشن سال نوی بنگالی شروع می گردد و با توجه به مناسبت های فرهنگی می تواند زمان مناسبی برای گذران تعطیلات باشد. ماه های نوامبر و دسامبر زمان انتها باران های موسمی و شروع جشنواره های مختلف است.

تعطیلات خود را چگونه بگذرانید؟

بلیط هواپیما برای رودخانه سواری در داکا

شهر داکا در کنار رودخانه بوریگانگا واقع شده است و یکی از جذاب ترین فعالیت های گردشگری، قایق سواری است. با کمتر از یک دلار شما می توانید سوار بر یکی از قایق هایی شوید که مدام در حال حرکت در بوریگانگا است. این قایق ها درواقع مثل تاکسی عمل می نمایند و شما می توانید یکی از آنها را با قیمتی بالاتر دربست بگیرید.

اگر به خرید علاقه دارید به بنگلادش بروید

داکا قلب اقتصاد و فرهنگ بنگلادش است و همچنین بیستمین شهر عظیم جهان نیز به شمار می رود. بازار جدید و نیز بازار بانگا، مکان هایی است که شما می توانید حسابی بر سر قیمت چانه بزنید، اما اگر می خواهید خیالتان از بابت کیفیت اجناسی که می خرید راحت باشد، می توانید به اوت لت Aarong بروید. در این مرکز خرید همه چیز می توانید بیابید، از کیف های چرمی گرفته تا لباس های سنتی حتی شما می توانید سوغات هایی زیبا نیز برای دوستانتان تهیه کنید.

بلیط هواپیما برای بازدید ساختمان مجلس ملی

این ساختمان توسط یک معمار آمریکایی معروف به نام لوئیس کان طراحی شده است. معماری این ساختمان بسیارمدرن و چشم نواز بوده و در دهه 60 میلادی ساخته شده است.البته یادتان باشد عکاسی از این ساختمان ممنوع است. شما می توانید برای ملاقات از ساختمان از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت نه تا پنج به آنجا بروید.توجه داشته باشید که برای بازدید از این موزه حتما باید با یک راهنما همراه شوید، شما می توانید گردش خود را به وسیله سایت Parliament نیز رزرو کنید. نکته دیگر اینکه حتما از ویزا و پاسپورت خود دو نسخه کپی به همراه داشته باشید.

بلیط هواپیما برای بازدید از Ahsan Manzil

این ساختمان که به کاخ صورتی نیز معروف است در قرن نوزدهم ساخته شده است. این خانه زمامدار شهر بوده است. جالب است بدانید 16 سال پس از ساخت آن، یک توفان آن را تا حد زیادی تخریب کرد و در طول بازسازی حتی از زمان ساخت آن نیز زیباتر شد. ساعت کار این کاخ در ماه های مختلف، متفاوت است و بهتر است پیش از رفتن برنامه کاری آن را آنالیز کنید.

بلیط هواپیما برای بازدید از قلعه Lalbagh

این قلعه که ساخت آن نیمه کاره مانده، یکی از زیباترین آثار معماری شهر است؛ در سال 1677 ساخت این قلعه توسط سومین پسر پادشاه شروع شد، او این قلعه را به شایسته خان داد و در همین زمان دختر شایسته خان از جهان رفت و با این مرگ به دلیل بدشگونی قلعه کار ساخت آن نیمه کاره رها شد.

اگر دوست دارید تا عکس هایی زیبا از این ساختمان بگیرید به شما پیشنهاد می کنیم تا صبح زود به آنجا بروید، گشت و گذار در این باغ می تواند شما را از شلوغی شهر داکا دور کند.

بلیط هواپیما برای بازدید از موزه ملی

اگر دوست دارید تا اطلاعات بیشتری درباره تاریخ بنگلادش به دست آورید، می توانید سری به موزه ملی بنگلادش بزنید. آثاری از تاثیر آیین های هندو و بودایی تا جنگی منجر به استقلال و تاسیس کشور بنگلادش شد در این موزه قابل مشاهده است.

بلیط هواپیما برای بازدید از موزه جنگ آزادی بخش بنگلادش

در سال 1971 جنگی میان پاکستان غربی(پاکستان امروزی) و پاکستان شرقی(بنگلادش امروزی) در گرفت که در نهایت منجبر به استقلال کشور بنگلادش شد. این جنگ یکی از شدیدترین جنگ های قرن بیستم نام گرفته است. دیدن این موزه شاید کمی ناراحت نماینده باشد اما اگر به تاریخ معاصر علاقه دارید، هرگز فرصت بازدید از آن را از دست ندهید.

بلیط هواپیما برای بازدید از باغ گیاه شناسی

اگر بلیط هواپیمایتان به مقصد داکا است، باید به شما بگوییم که سفر به اینجا بدون بازدید از باغ گیاه شناسی کامل نمی گردد. مساحت این باغ به 40 هکتار رسیده و نزدیک به هزار گونه گیاهی مختلف را در خود جای داده است، پرندگان و دریاچه های مختلف نیز از دیگر دیدنی های این باغ است.

مثل یک بومی غذا بخورید

مزه کردن غذاهای سنتی بنگلادش یکی از جذابیت های سفر به داکا است. دال عدس، ماهی بومی مخصوص، برنج به همراه ادویه های مختلف هندی از جمله محبوب ترین خوراک ها است.

همچنین به شما توصیه می کنیم تا چای مخصوص را نیز امتحان کنید، در بنگلادش چای را همراه با شیر و شکر میل می نمایند.

وقتی به داکا می روید، خیابان های قدیمی سرشار از رنگ و زندگی شما را مجذوب خود می نماید، می توانید ساعت ها در این خیابان ها راه بروید و از جاذبه های آن عکاسی کنید. داکا همچنین شهری امن برای مسافرت همراه با بچه ها محسوب شده و آنها نیز از دیدن این شهر لذت خواهند برد.

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به داکا بنگلادش به وبسایت خبرنگاران مراجعه کنید.

گردآوری: تحریریه بلیط هواپیما خبرنگاران

به احتمال زیاد شما مطالب زیر را هم دوست خواهید داشت:

✅ بلیط هواپیما به بنگلادش ، برای دیدن کلیک کنید.

منبع: سفرستان
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 992

به "بلیط هواپیما به داکا در راستا دلتای رود گنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما به داکا در راستا دلتای رود گنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید