تاج - کلمنته: نمایشی که تکرار نخواهد شد

به گزارش تعطیلات رو، شمارش معکوس برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی آغاز شده است. فدراسیون فوتبال میخواهد تا پیش ازآغاز سال جدید سرمربی تیم ملی را معرفی کند تا تیم ملی با سرمربی جدید به اردوی عیدانه برود.

تاج - کلمنته: نمایشی که تکرار نخواهد شد

شمارش معکوس برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی

مهدی تاج اول بارکه درقامت نایب رئیس اول فوتبال ایران درپروسه مذاکره با گزینه سرمربیگری تیم ملی قد علم نمود، شکست بزرگی را تجربه کرد وبه رغم آنکه با سروصدای فراوان خاویرکلمنته اسپانیایی را به ایران آورد، درنهایت نتوانست با این چهره نامداراسپانیایی به توافق برسد.

آن روزها که بحث حضورکلمنته منتفی شد، صحبت ازاین بود که گزینه موردنظر شرط فدراسیون فوتبال برای تنها 2بارسفربه کشورش درطول سال را نپذیرفته و به همین دلیل حاضربه عقد قرارداد نهایی با تیم ملی فوتبال ایران نشده است. ادعایی که بعد ازتجربه کارارکان همان فدراسیون با کارلوس کی روش که پی درپی درمسافرت بود وحتی حاضربه تماشای بازی های لیگ هم نبود، کاملا زیرسوال رفت و تعیین شد که دلیل به توافق نرسیدن فدراسیون فوتبال که درآن زمان با ریاست کفاشیان اداره می شد، با خاویرکلمنته پیش ازانتخاب کی روش مسائل دیگری بوده است.

فدراسیون فوتبال درآن زمان کوشید با پیش کشیدن این ماجرا خود را درسفربی نتیجه کلمنته به ایران و به توافق ناکام بی تقصیرجلوه دهد اما آنچه بیش از همه کلمنته را ازهمکاری با تیم ملی فوتبال ایران منصرف کرد به توافق نرسیدن برسررقم دستمزد بود.

کلمنته برخلاف آنچه گفته می شد ماهانه 30هزاریورو دستمزدخواسته اما رقمی بالاترازاین ها را مطالبه نموده بود وروی 50هزاریورو با آپشن های قابل توجه تاکید داشت که درآن مقطع زمانی فدراسیون فوتبال توان پرداخت مبلغ درخواستی این مربی را نداشت. البته اصرارکلمنته به حداقل سفرهای ممکن به ایران نیزدراین ماجرا بی تاثیرنبود.

سوالی که درآن زمان هرگزازسوی مذاکره نمایندگان پاسخ داده نشد این بود که چرا فدراسیون فوتبال پیش ازآنکه با این مربی به توافق اولیه برسد و شروط خود را اعلام کند وشروط گزینه مورد نظررا هم بشوند، نمایش حضوراین مربی درایران را به پا کرد؟

بدون شک اگرکلمنته با آن تبلیغات به ایران نمی آمد، فدراسیون فوتبال درانتخاب استراتژی خود برای مذاکره با این مربی زیرسوال نمی رفت. درآن مقطع ناکامی فدراسیون فوتبال درهمکاری با مربی اسپانیای زمان بسیاری را ازفوتبال ایران گرفت و نتیجه آن شد که تیم ملی برای زمان قابل توجهی میان مربیان موقت دست به دست شد تا اینکه خاتمه فدراسیون فوتبال با کارلوس کی روش به توافق رسید.

سابقه فدراسیون فوتبال درشیوه مذاکره با مربیان خارجی این ذهنیت راایجاد نموده که دربرهه کنونی نیزهمان اتفاقات رخ دهد وفدراسیون فوتبال بازهم زمان قابل توجهی را ازدست بدهد ونتواند تا پیش ازشروع مرحله تازه ای ازاردوی تیم ملی که قراراست درایام عید برگزارشود، سرمربی جدید راانتخاب کند.

مهدی تاج که یک بارطعم تلخ شکست درمذاکره را چشیده و با نقدهای گزنده ای هم روبرو شده این روزها اما با جدیت به دنبال انتخاب گزینه نهایی است تا شاید پیش ازآغازسال 98خورشید نام سرمربی جدید تیم ملی را رسانه ای کند.

درروزهای گذشته اسمایی دررسانه ها به عنوان گزینه های جدی فدراسیون فوتبال مطرح شد که رئیس فدراسیون فوتبال نام های مطروحه را تکذیب کرد. این تکذیب ها شاید ذهن ها را به سمت برانکوایوانکوویچ ببرد که گزینه بسیارمحتملی به نظرمی رسد اما اگرفدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی تا خاتمه سال اصراروتاکید داشته باشد یقینا دیگرنام گزینه فدراسیون فوتبال برانکوایوانکوویچ نخواهد بود و مربی دیگری سکان راهنمایی تیم ملی را برعهده خواهد گرفت.

تصمیم گیران فدراسیون فوتبال می دانند که به تاخیرانتخاب پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی و بردن تصمیم گیری درباره این موضوع مهم به انتهای فصل تبعات بسیاری برایش به دنبال خواهد داشت و با انتقادهای تازه ای روبرو خواهند شد به همین دلیل قصد دارند هرطورشده نام سرمربی جدید را به زودی رسانه ای نمایند.

آخرین اطلاعات ازفدراسیون فوتبال حاکی ازانتخاب قطعی تا خاتمه سال است. مطلعین فدراسیون فوتبال که درجریان روند مذاکرات با گزینه ها قراردارند، قویا انتخاب برانکو را هم تکذیب نموده اند و اعتقاد دارند که کارانتخاب سرمربی تیم ملی پیش ازشروع سال 1398به خاتمه خواهد رسید وتیم ملی با سرمربی جدیدش اولین اردوی آماده سازی خود بعد از برکناری کارلوس کی روش را برگزارخواهد کرد.

1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 191

به "تاج - کلمنته: نمایشی که تکرار نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاج - کلمنته: نمایشی که تکرار نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید