تارا سال معرفی گردید؛ امکانات بیشتر و برطرف ایرادات چراغ عقب
به گزارش تعطیلات رو، تارا V4 تیپ اتوماتیک یا تارا V3 دنده ای یا همان تارا سال، نسخه بهبودیافته و لوکس تارای معمولی به شمار میرود که در کنار دنا جوانان، به تازگی به وسیله ایران خودرو رونمایی شد. بسیاری از نقص های گزارش شده در مدل قبلی، در تارای نو رفع شده اند و با افزوده شدن مواردی نظیر سانروف و گیربکس شش سرعته به نسخه دنده ای، تغییرات گرافیک چراغ های غقب و افزوده شدن تجهیزات رفاهی به مدل اتوماتیک، ایران خودرو امید زیادی به فروش بالای این محصول دارد.
تارا V4 یا همان تارا سال، نسخه بهبودیافته و لوکس تارای معمولی به شمار میرود که در کنار دنا جوانان، بدون سروصدای زیاد رونمایی شد.
تارا V4 تیپ اتوماتیک یا تارا V3 دنده ای یا همان تارا سال، نسخه بهبودیافته و لوکس تارای معمولی به شمار میرود که در کنار دنا جوانان، به تازگی به وسیله ایران خودرو رونمایی شد. بسیاری از نقص های گزارش شده در مدل قبلی، در تارای نو رفع شده اند و با افزوده شدن مواردی نظیر سانروف و گیربکس شش سرعته به نسخه دنده ای، تغییرات گرافیک چراغ های غقب و افزوده شدن تجهیزات رفاهی به مدل اتوماتیک، ایران خودرو امید زیادی به فروش بالای این محصول دارد. در ادامه مهم ترین مشخصات تارا سال را مورد آنالیز قرار می دهیم.
گیربکس شش دنده نسخه ساده تارا سال
تارا V4 از لحاظ ظاهری شبیه به مدل قبلی بوده و تنها تفاوت شاخص آن، به بخش عقب مربوط می گردد. در پاسخ به نقدها فراوان، ایران خودرو گرافیک چراغ های عقب را تغییر داده و ظاهر مدرن تری به آن ها بخشیده است.
تارا سال چراغ های عقب نو
نمای عقب خودرو بعلاوه شامل آنتن باله کوسه ای می گردد؛ بنابراین چراغ های عقب و آنتن باله کوسه ای را می توان وجه تمایز ظاهری تارا سال نسبت به تارا معمولی دانست. چنانچه حتی وجود قالپاق در نسخه دنده ای نیز همچنان به قوت خود باقیست!
نمای عقب تارا سال که مجهز به سنسور تشخیص حرکت پا (برای باز کردن درب صندوق عقب) شده است.
مشخصات تارا سال در بخش کابین نیز بهبود یافته است. چراغ آفتاب گیر برای راننده، چراغ محفظه داخلی داشبورد، آینه فتوکرومیک و چراغ خوشامدگویی، تجهیزاتی هستند که در تارای نو به چشم می خورند. ضمناً، طراحی پنل سانروف نیز عوض شده و جنس پارچه سقف کاذب و روکش صندلی ها با مدل قبلی فرق می نماید. وجود جا عینکی روی سقف نیز یک نکته نو و کاربردی به شمار می آید.
نمایی از داخل کابین تارا سال اتوماتیک
تغییرات جزئی در کنسول مرکزی نیز مشاهده می گردد. دکمه های بالابر شیشه به روی دستگیره درب ها انتقال یافته و به جای آن ها، دو شیار مجزا برای قرار دادن گوشی همراه در نظر گرفته شده است. البته از جا لیوانی های تعبیه شده در زیر آرنجی ردیف عقب نمی توان غافل شد.
انتقال تنظیمات بالابر شیشه روی دستگیره درب
مشخصات فنی تارا سال ایران خودرو
مشخصات تارا سال در بخش فنی با تارای معمولی مطابق دارد. چرا که تمرکز اصلی ایران خودرو حین ساخت محصول نو، افزایش امکانات و تجهیزات و همین طور بهبود نقص هایی بوده که به مدل معمولی وارد شده است. بنابراین، تارا V4 همچون نسخه معمولی V2 از پیشرانه TU5 پلاس استفاده می نماید که قادر به فراوری 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور است. این مشخصات به وسیله گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می گردد.
نمای جانبی تارا سال
تارا سال از لحاظ امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی، گل سرسبد ایران خودرو به شمار میرود. این سدان نسبتا لوکس در بخش ترمز و پایداری شامل سیستم ضد قفل، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی می گردد. چهار کیسه هوا در صورت بروز حوادث رانندگی از سرنشینان جلو محافظت می نماید.
آنتن سقفی تارا سال
سنسور پایش باد تایرها، کروز کنترل، سنسور دنده عقب، سنسور نور و باران، استارت دکمه ای، سیستم ورود بدون کلید، سیستم ضد سرقت، بالابر های شیشه برقی، آینه های جانبی تاشونده برقی، نمایشگر 7 اینچی با پشتیبانی از بلوتوث و پورت USB و همین طور نمایش اطلاعات گوشی همراه، سیستم تهویه مطبوع دستی، گرم کن برای صندلی های ردیف جلو، قابلیت تنظیم برقی صندلی های جلو، سنسور تشخیص پا برای بازشان درب صندوق عقب و ... از جمله مشخصات تارا سال ایران خودرو در بخش امکانات هستند.
منبع: دیجیاتو
منبع: فرادید