کوشش مقامات گرینلند برای حفاظت از محیط زیست این کشور

به گزارش تعطیلات رو، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، کوشش مقامات گرینلند برای حفاظت از محیط زیست این کشور صورت می گیرد.

کوشش مقامات گرینلند برای حفاظت از محیط زیست این کشور

محیط زیست آسیب پذیر گرینلند به علت گرمایش جهانی در خطر است. علاوه بر این تعداد قابل توجهی از توریستان برای تماشای طبیعت گرینلند به این کشور سفر می نمایند و این باعث شد مقامات این کشور به فکر کنترل جمعیت توریستان بیفتند.

در سال 2021 میلادی حدود 50 هزار توریست به ایلولیسات، سومین شهر بزرگ گرینلند سفر کردند، این درحالی است که جمعیت این شهر یک دهم آمار توریستان آن است.

انتظار می رود آمار این توریستان با افتتاح فرودگاه بین المللی در دو سال آینده افزایش پیدا کند. با اینکه افتتاح این فرودگاه برای اقتصاد این جزیره مفید است، اما برای زیست بوم آسیب پذیر و در حال ذوب گرینلند یک چالش است.

در 40 سال اخیر، شمالگان حدود چهار بار سریع تر از سایر نقاط کره زمین گرم شده است.

شهردار ایلولیسات بیان نمود: ما می توانیم هر روز تغییرات ناشی از تغییرات اقلیمی را ببینیم. کوههای یخی کوچکتر شده اند و یخچال های طبیعی درحال فرسایش هستند.

علاوه بر این، ذوب شدن خاک منجمد نیز ثبات بعضی از ساختمان ها و زیربناها را تهدید می نماید.

با توجه به اینکه طبیعت گرینلند مستعد تغییراتی است که با آمدن توریستان بوجود می آید، مقام های گرینلند قصد دارند بدون دور راندن توریستان، از این مکان حفاظت نمایند.

شهردار ایلولیسات در این باره گفت: قصد داریم ورود کشتی های حامل توریستان به این مکان را کنترل کنیم. ایلولیسات برای حفاظت از محیط زیست و جامعه باید فقط روزانه حداکثر یک کشتی که حداکثر حامل هزار توریست است، بپذیرد.

اخیرا سه کشتی تفریحی در یک روز به این شهر رسیدند که در مجموع شش هزار توریست را در ایلولیسات پیاده کردند. به گفته شهردار ایلولیسات، زیربناهای این شهر برای چنین جمعیتی طراحی نشده است.

منبع: همگردی
انتشار: 31 مرداد 1401 بروزرسانی: 31 مرداد 1401 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2189

به "کوشش مقامات گرینلند برای حفاظت از محیط زیست این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش مقامات گرینلند برای حفاظت از محیط زیست این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید