حقایقی درباره جاذبه های توریستی مشهور دنیا که شاید ندانید

به گزارش تعطیلات رو، جاذبه های گردشگری مشهور دنیا می توانند نکات جالب یا رازهای عجیبی داشته باشند که بسیاری از ما از آنها خبر نداریم. برای مثال، آیا می دانستید که سیستم متروی شهر نیویورک بطور شبانه روزی در فعالیت بوده و 40 درصد آن روی زمین واقع شده است؟! یا آیا خبر داشتید که لندن از هر نقطه دیگری بر روی سیاره زمین، بازدیدکنندگان بین المللی بیشتری دارد؟! اگر دلتان می خواهد حقایقی درباره جاذبه های توریستی مشهور دنیا را بدانید، مطلب حقایقی درباره جاذبه های گردشگری معروف دنیا را بخوانید.

حقایقی درباره جاذبه های توریستی مشهور دنیا که شاید ندانید
بیشتر بخوانیدجاذبه های گردشگری لندن | دیدنی های لندن که نباید از دست داد

پل گلدن گیت Golden Gate Bridge

پل گلدن گیت Golden Gate Bridge که نامش به معنی دروازه طلایی است، در حقیقت از طلا ساخته نشد بلکه، رنگ نارنجی بین المللی به عنوان رنگ اصلی و رسمی آن انتخاب گشت. وبسایت رسمی این پل، فرمول رنگ واقعی آن را به طور کامل توضیح داده تا طرفداران بتوانند در صورت دلخواه، آن را در رنگ کردن خانه یا وسایلشان بکار ببرند. نام این پل از روی تنگه گلدن گیت Golden Gate Strait که از زیر آن عبور می کند، انتخاب شده است. براساس حقایقی درباره جاذبه های گردشگری معروف دنیا باید بدانید که این پل، محبوب ترین مکان در دنیا برای خودکشی بشمار می رود و افراد بسیار زیادی در سال از آن پایین می پرند تا خودکشی کنند.

هنگ کنگ Hong Kong

نام این شهر در زبان چینی به معنی بندر خوشبو است. هنگ کنگ یکی از ثروتمندترین شهرهای دنیا بشمار می رود و بیشترین تعداد اتومبیل های گرانقیمت رولز رویس در این شهر به چشم می خورند. اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که با دیدن ساختمان های بلند و آسمان خراش های مرتفع دچار سرگیجه می شوید، بهتر است بدانید آسمان خراش های موجود در خط افق هنگ کنگ از آسمان خراش های نیویورک بیشتر هستند.

بیگ بن Big Ben

اگر تصور می کنید برجی که در خانه مجلس Houses of Parliament در لندن واقع شده، بیگ بن Big Ben نام دارد، بهتر است بدانید که در اشتباه هستید. براساس وبسایت مجلس انگلستان، نام رسمی این برج برج ساعت بوده و بیگ بن Big Ben نام مستعاری است که برای ناقوس ساعت انتخاب شد. براساس حقایقی درباره جاذبه های گردشگری معروف دنیا جالب است بدانید که تنها ساکنان بریتانیا اجازه دارند به داخل این برج بروند.

بیشتر بخوانیدحقایقی جالب از ساعت بیگ بن | معروفترین برج لندن

استرالیا Australia

اگر قرار است به استرالیا سفر کنید، لباس شنا و لباس غواصی خود را از یاد نبرید. زندگی در استرالیا، یک زندگی کاملا ساحلی بشمار می رود. 90 درصد مردم استرالیا در نواحی ساحلی این کشور زندگی می کنند. این کشور دارای بیش از 10 هزار ساحل بوده و این تعداد ساحل در هیچ کشور دیگری موجود نیست. عظیمترین اکوسیستم دنیا یعنی دیواره عظیم مرجانی Great Barrier Reef نیز در استرالیا واقع شد. این دیواره از فضا قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانیدسفر به استرالیا | تعریفی نو از زیبایی دیدنی های استرالیا

مجسمه آزادی Statue of Liberty

مجسمه آزادی Statue of Liberty که برفراز آبهای بندر شهر نیویورک واقع شده، یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری بشمار می رود. اما نکته جالب و عجیب در مورد این مجسمه این است که زندگیش را از اروپا آغاز کرد. مجسمه آزادی Statue of Liberty توسط مجسمه ساز فرانسوی آگوست بارتولدی Auguste Bartholdi در طی 9 سال ساخته و سپس، بوسیله قایق در 350 قطعه از فرانسه به نیویورک ارسال شد.

بیشتر بخوانیدمجسمه آزادی نیویورک و حقایق جالب درباره آن که نمی دانستید!

برج ایفل Eiffel Tower

حتما نمی دانستید که برج زیبا و باشکوه شهر نور، برج ایفل Eiffel Tower محل کار روزانه بیش از 600 پاریسی بشمار می رود. نکته جالب دیگر در مورد برج ایفل Eiffel Tower این است که این برج در روزهای سرد نزدیک به اندازه 6 اینچ آب می رود و کوچکتر می گردد، چرا که میله های آهنی آن در دمای پایین منقبض می شوند و در دمای بالاتر منبسط.

بیشتر بخوانیدحقایق ناگفته و جالب در مورد برج ایفل در پاریس که نمی دانستید !

گرند کنیون Grand Canyon

گرند کنیون Grand Canyon مطمئنا عظیم و باشکوه است اما، عظیمترین کنیون در دنیا محسوب نمی گردد. کنیون تسانگپو Tsangpo Canyon در کشور تبت، عنوان عظیمترین و عمیق ترین کنیون در دنیا را به خود اختصاص داده و گرند کنیون Grand Canyon در رده دوم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانیددره گرند کنیون | از جذاب ترین دره های دنیا !

آبشار نیاگارا Niagara Falls

براساس آمار منتشر شده، در هر دقیقه بیش از 170 هزار متر مکعب آب در آبشار نیاگارا Niagara Falls به پایین سرازیر می گردد. این مقدار آب برای پر کردن یک میلیون وان حمام در 60 ثانیه کافی است. اما، نکته عجیب و جالب اینجاست که یکبار در سال 1848، آب این آبشار از جریان باز ایستاد. این اتفاق بخاطر مانعی که دهانه رودخانه نیاگارا Niagara بوجود آمده بود، رخ داد.

بیشتر بخوانیدآبشار نیاگارا | مشهورترین آبشار دنیا

شهر واتیکان Vatican City

اگر از علاقمندان به موزه ها و آثار هنری هستید، حتما بازدید از شهر واتیکان را در فهرست برنامه های خود قرار دهید. موزه های واتیکان Vatican Museums جایگاه عظیمترین مجموعه موزه ای دنیا شامل کلکسیون فوق العاده ای از گنجینه و شاهکارهای هنری بوده که طی دوران های مختلف توسط پاپ های واتیکان جمع آوری شده اند.

بیشتر بخوانیدواتیکان | کوچکترین کشور دنیا را بشناسید!

دیوار عظیم چین Great Wall of China

با وجود ادعاهای متعدد در مورد اینکه دیوار عظیم چین Great Wall of China از فضا و بویژه از کره ماه قابل مشاهده است، سازمان ناسا NASA گفت که چنین چیزی حقیقت ندارد و این دیوار را نمی توان از فضا مشاهده کرد. جالب اینجاست که با اینکه ساخت این دیوار بیش از 2000 سال طول کشید، این دیوار تا سال 1605 توسط غیر چینی ها کشف نشده بود؛ تا اینکه در این سال کاوشگر پرتغالی، بنتو دو گوآ Bento de Góis به عنوان اولین اروپایی قدم بر روی این دیوار گذاشت.

بیشتر بخوانیدحقایقی خارق العاده از دیوار عظیم چین | نکات جالبی درباره دیوار چین

نشان هالیوود Hollywood Sign

نشان هالیوود Hollywood Sign که شهرت و محبوبیت بسیار زیادی دارد، در سال 1923 به شکل یک بیلبورد بسیار عظیم ساخته شد. براساس حقایقی درباره جاذبه های توریستی مشهور دنیا باید بدانید که صاحب روزنامه لس آنجلس تایمز، هری چندلر Harry Chandler این بیلبورد را برای تبلیغ پیشرفت املاکش برپا کرد. قرار بود این بیلبورد نهایتا یک سال پابرجا باقی بماند؛ اما هشت سال بعد، این نشان که قرار بود موقتی باشد، به یک نماد بین المللی برای هالیوود تبدیل شد و بازدیدکنندگان از سرتاسر دنیا را به آن منطقه جذب کرد.

کلیسای ساگرادا فامیلیا Sagrada Familia

کلیسای ساگرادا فامیلیا Sagrada Familia محبوب ترین جاذبه گردشگری شهر بارسلونا بشمار می رود و اثر هنری خارق العاده و باشکوهی بوده که ساخت آن همچنان ادامه دارد و هنوز تکمیل نشده است. احداث این کلیسای بی نظیر که توسط آنتونی گائودی Antoni Gaudí، معمار بسیار مشهور طراحی شده، در سال 1882 آغاز گشت و تا به امروز ادامه دارد. هزینه ساخت کلیسای ساگرادا فامیلیا Sagrada Familia توسط مبالغ خیریه انجام می گردد و این کلیسا به عنوان یکی از شناخته شده ترین سمبل های بارسلونا شناخته می گردد.

بیشتر بخوانیدکلیسای ساگرادا فامیلیا در بارسلونا | راهنمای بازدید شاهکار گائودی

مرکز تفریحی والت دیزنی ورلد Walt Disney World Resort

مرکز تفریحی والت دیزنی ورلد Walt Disney World Resort نه تنها محبوب ترین پارک تفریحی موضوعی در دنیا بشمار می رود، بلکه عظیمترین آنان نیز هست. این سرزمین افسونگر که شامل پارک های موضوعی مختلف، هتل های باشکوه، مناطق اردوگاهی و اجراهای زنده انواع سرگرمی بوده، می تواند با بسیاری از شهرهای مهم دنیا رقابت کند. در حقیقت، دیزنی ورلد Disney World بسیار عظیم است و مساحتی دو برابر اندازه منهتن دارد. این مرکز تفریحی با بیش از 50 هزار کارمند که در پشت دروازه های جادویی آن مشغول به کار هستند، عظیمترین مکان استخدام کارمند نیز بشمار می رود.

بیشتر بخوانیدحقایق والت دیزنی | همه چیز درباره دیزنی لند فلوریدا

تاج محل Taj Mahal

حتما می دانید که تاج محل Taj Mahal در حقیقت یک آرامگاه است که شاه دنیا برای همسر محبوبش که در 39 سالگی فوت کرد، ساخت. تاج محل Taj Mahal با وجود اندازه عظیمی که دارد و ساخت آنکه دو دهه طول کشید و 20 هزار کارگر و هزاران فیل در آن شرکت داشته اند، هر از چندگاهی از روی زمین محو می گردد. اگر بخواهیم براساس حقایقی درباره جاذبه های توریستی مشهور دنیا توضیح دهیم، باید بگوییم در طول جنگ دنیای دوم، معماران هندی پوشش عظیمی بدور آن کشیدند تا این بنای درخشان را از چشم بمب افکن های هوایی محو کنند. اگر نیروهای جنگنده هوایی به پایین نگاه می کردند، چیزی را می دیدند که به انبوهی از چوب بامبو شباهت داشت.

بیشتر بخوانیدتاج محل هند | زیباترین بنا در عجایب هفتگانه جدید دنیامنبع: همگردی
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1184

به "حقایقی درباره جاذبه های توریستی مشهور دنیا که شاید ندانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی درباره جاذبه های توریستی مشهور دنیا که شاید ندانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید