خلیج فانگ نگا، دنیایی از شگفتی های طبیعی در تایلند

به گزارش تعطیلات رو، خلیج فانگ نگا، جاذبه ای طبیعی در شهر پوکت

شهر پوکت در کشور تایلند از جمله شهرهای توریستی با جاذبه های طبیعی بسیار زیبا و هیجان انگیز است، که همین موضوع سبب شده تا سالانه گردشگران زیادی پوکت را در برنامه سفری خود قرار دهند. خلیج فانگ نگا (Phang Nga Bay) هم یکی از همین جاذبه های طبیعی و شگفت انگیز پوکت است، که یکی از دلایل محبوبیتش وابسته به صخره های زیبای آهکی و پرشیبی است که از میان آب های زمردی سر بیرون آورده اند. در این جزیره دو جاذبه بهشت گونهای وجود دارد به نام های جزیره جیمز باند و کو پانیی که در ادامه خبرنگاران بیشتر درباره این جاذبه طبیعی خلیج فانگ نگا توضیح خواهد داد، همراه ما باشید.

خلیج فانگ نگا، دنیایی از شگفتی های طبیعی در تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

برترین جاذبه های تایلند

خلیج فانگ نگا، در شهر پوکت واقع است و دارای مساحت 400 کیلومترمربع می باشد. این جزیره میزبان بیش از 100 جزیره بوده که بعضی از آنها به دلیل زیبایی ها و شگفتی هایشان در کتاب رکورد گینس ثبت شده اند. یکی از جزیره های مشهور و محبوبی که در خلیج فانگ نگا قرار گرفته است جیمز باند است، بعد از سال 1974 همزمان با ساخت فیلم مردی با تپانچه طلایی از سری فیلم های جیمز باند به شهرت جهانی دست یافت. به منظور بازدید از جزیره جیمز باند دو راه عالی وجود دارد، یکی از آنها از روی قایق و دیگری تماشای این جزیره به وسیله ساحلی کوچک در کو پینگ گان (Koh Ping Ghan) است. از جاذبه کو پینگ گان می توان به عنوان یک پدیده شگفت انگیز از مادر طبیعت نام برد. زیبایی های این جزیره به اندازه ای که نفس در سینه بازدید کنندگان حبس می گردد.

جزیره جیمز باند

یکی از نام آشناترین جزیره های تایلندی جیمز باند است که در خلیج فانگ نگا واقع می باشد. این جزیره در سال 1974 بعد از انتشار فیلم مردی با تپانچه طلایی از سری فیلم های جیمز باند به نفشه مناطق گردشگری بین المللی راه یافت. از این منطقه می توان به عنوان یکی از توریستی ترین مناطق شهر پوکت نام برد که اغلب توریست ها از آن مقصدی محبوب برای قایقرانی یاد می کنند. بیشتر تورهای گردشگری که در جزیره جیمز باند تشکیل می گردد، شامل بازدید از جزایر محبوب اطراف، توقف در دهکده ماهیگیری مسلمان نشین کو پانیی (Koh Panyee) برای صرف یک ناهار دریایی خوشمزه می گردد. حتما برای دوربین عکاسی خودتان کیف ضد آب تهیه کنید تا آسیب جدی به آن وارد نگردد. قایق هایی با ظرفیت 10 نفر را میتوانید برای مدت زمان سه الی چهار ساعت به وسیله اسکله سوراکل اجاره نمایید، تا تجربه قایق رانی در یکی از هیجان انگیزترین جزیره ها را داشته باشید.

کو پانیی | Koh Panyee

جزیره زیبای کو پانیی، یک جزیره سنگ آهکی کوچک است که بسیاری از گردشگران در تورهای گردشگری جیمز باند برای صرف غذا و تهیه سوغاتی به سمت آن روانه می شوند. این جزیره میزبان دهکده شناور ماهیگیری است و ساختار بناهای آن از اصول غیر مهندسی و بسیار عجیبی پیروی می نماید. در این دهکده صدها کلبه، رستوران و خانه های روستایی یافت می گردد که چهار چوب آنها در دریای های کم عمق و بر روی آب راسخ شده اند. در ابتدا ماهیگیری تنها صنعت رایج در میان جامعه مسلمان این منطقه محسوب می شد اما امروزه این شغل به رتبه دوم رفته و تقریبا نیمی از مردم دهکده در صنعت خدمات گردشگری فعالیت می کنند. البته 40 درصد آنها هنوز هم ماهیگیرند. کو پانیی میزبان مغازه های سوغاتی کوچک و رستوران های بزرگی است که همگی رو به دریا قرار گرفته اند و فرصت طلایی صرف یک ناهار دریایی خوشمزه را برای گردشگران فراهم می آورند. در ساحل شرقی این جزیره که شلوغ ترین قسمتش نیز می باشد غرقه هایی با ارائه اشیا تزئینی ساخته شده از صدف های دریایی و چوب یافت می گردد که بازدیدکنندگان می توانند به وسیله آنها برای دوستان و آشناهایشان سوغاتی خریداری کنند.

سامِت نانگ شِی | Samet Nangshe

یکی دیگر از مکان های زیبا و دلربای خلیج فانگ چشم اندازهای سامت نانگ شی است. این مناطق در ارتفاعات این خلیج واقع شده و در فاصله 30 دقیقه شهر پوکت قرار گرفته است و زیبایی های نفس گیر و فوق العاده ای را می توانید در این منطقه مشاهده بنمایید. بازدید از این مکان حس بودن در دنیایی دیگر را برایتان به ارمغان می آورد، حسی غیر قابل وصف از کهکشان های راه شیری در ساعاتی خاص که می توانید به تماشای آنها بنشینید. تماشای منظره نفس گیر طلوع آفتاب از لابه لای صخره های آهکی را در این منطقه در ساعات اولیه صبح یعنی بین ساعات 5:30 تا 6 هرگز از دست ندهید.

هانگز آو فانگ نگا | Hongs of Phang Nga

دنیایی از افسانه ها در زیر جزایر فانگ نگا پنهان شده که در انتظار کشف شدن هستند. در سال های اخیر نقشه ها و آنالیز های هوایی از وجود اتاق هایی زیر جزایر فانگ نگا بدست آمده که ماجراجویی در این منطقه می توانید از پرده از راز این مناطق بردارید. با انتخاب برنامه قایقرانی با قایق پدالی می توانید راز زیبایی های مرموز در قلب جزایری مانند اتاق های فانگ نگا (هانگز آو فانگ نگا) را کشف نمایید.

قایق سواری در خلیج فانگ نگا

یکی از تفریحات جالب و هیجان انگیزی که می توانید در خلیج فانگ نگا انجام دهید، قایق رانی است. مکانی جادویی که دارای صخره های آهکی (این صخره های آهکی سفید رنگ همان کربنات کلسیم می باشند که از انباشته شدن بقایای موجودات دریایی همراه با رسوبات کلسیم کربنات در طی میلیون ها سال به وجود آمده اند.) می باشد و همچنین در نقاط امن این خلیج می توانید جهت لنگر انداختن قایق هایتان استفاده کنید. آب های زلال و زمردی خلیج فانگ نگا در تمام فصل های سال حتی زمان بارش های موسمی هم کاملا آرام است. آب های آرام، مناظر طبیعی بکر و حیات وحشی شگفت انگیز همگی از عواملی هستند که این خلیج را به یکی از مقاصد محبوب قایقرانی تبدیل نموده است.

دسترسی به خلیج فانگ نگا

برای تماشای جاذبه های خلیج فانگ نگا تقریبا یک روز کامل زمان احتیاج است. خلیج فانگ نگا و جزیره جیمز باند یک جاده دارند، که 45 دقیقه رسیدن به آن ها از شهر پوکت طول می کشد. با اتوبوس های بسیار زیادی که به خلیج فانگ نگا می روند، می توانید خود را به این خلیج برسانید. با استفاده از تورهای یک روزه با قایق های تندرو یا گردش با قایق و کشتی هم می توانید از پربازدیدترین مناطق اطراف خلیج فانگ نگا دیدن فرمایید.

آدرس خلیج فانگ نگا

Thailand-phuket-Phang Nga Bay پوکت, تایلند

منبع: الی گشت
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 369

به "خلیج فانگ نگا، دنیایی از شگفتی های طبیعی در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیج فانگ نگا، دنیایی از شگفتی های طبیعی در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید