در خانه خود گلدان های رنگی بسازید!

به گزارش تعطیلات رو، بسیاری از مردم گل و گیاهان را دوست دارند و مایل هستند منزل خود را با گلدان ها زیباتر کنند.

در خانه خود گلدان های رنگی بسازید!

اگر مایل به ساخت گلدان های زیبا و نو با وسایل بلااستفاده و به ظاهر غیرممکن هستید در این مطلب از خبرنگاران به بیان ایده های ساخت گلدان رنگی در منزل می پردازیم.

ایده های ساخت گلدان رنگی در منزل

گیاهان علاوه بر اینکه به تمیز کردن هوا کمک می کنند. برای دکوراسیون منزل هم بسیار زیبا هستند. اگر از گلدان های ساده و طرح های معمولی آن ها خسته شده اید، برای ایجاد تنوع همراه ما باشید.

ساخت گلدان با فنجان و نعلبکی قدیمی

اگر فنجان و نعلبکی های چینی قدیمی دارید که دیگر از آن ها استفاده نمی کنید یا خیلی کم استفاده می کنید، می توانید از آن ها برای کاشتن گل های رنگی استفاده کنید.

انتخاب نوع گل ها با شما است، به عنوان مثال می توانید در فنجان ها پیازچه، ریحان یا مریم گلی بکارید. نعلبکی ها در حکم زیرگلدانی های شما هستند که در هنگام آبکمک گیاه، آب خارج شده از ته گلدان در آن ها جمع می شود.

هرچه ته فنجان نازک تر باشد، برای ایجاد سوراخ زهکش آسان تر سوراخ می شود. از سر با ضخامت مناسب برای دریل استفاده کنید.

بعد از اضافه کردن خاک و گیاهان، اکنون گلدان های فنجانی رنگی شما آماده هستند تا در تراس، پشت پنجره، روی اپن آشپزخانه یا هر جای دیگری در دکوراسیون منزل شما جا بگیرند. فقط مراقب باشید از نور کافی برخوردار باشند. برای اینکه چیدمان زیبایی در خانه خود داشته باشید به مطلب چه گلدانی مناسب گیاهان آپارتمانی است؟ سر بزنید.

بطری شیشه ای از ایده های ساخت گلدان رنگی در منزل

بیشتر اوقات می توان از شیشه های نوشابه، ظروف شیشه ای سس یا مربا بعد از مصرف، دور ریخته می شوند به شکل گلدان رنگی در دکور منزل استفاده کرد.

مواد لازم

یک عدد کاسه

رنگ اکریلیک (یک یا دو رنگ از رنگ های اصلی)

قلمو

سرنگ بزرگ

روش ساخت

رنگ ها را در کاسه بریزید و آن ها را با قلمو خوب مخلوط کنید تا رنگ دلخواه تان به دست بیاید. می توانید کمی آب به رنگ تان اضافه کنید تا رقیق تر شود، دقت کنید آب زیادی به رنگ اضافه نکنید چون آن را رقیق می کند و رنگ به خوبی سطح بطری را پوشش نمی دهد. سپس رنگ را با سرنگ در داخل بطری ها بریزید (100 میلی لیتر رنگ برای یک بطری بزرگ کافیست) با تکان دادن بطری، تمام سطح داخلی آن را رنگ کنید.

آن ها را روی کاغذ و یا روزنامه برعکس قرار دهید تا رنگ اضافی داخل آن خارج شود. اگر لازم شد، پس از خشک شدن رنگ داخل بطری، یکبار دیگر آن را رنگ کنید تا سطحی یکدست داشته باشید. ریختن آب در داخل این بطری ها ممکن است رنگ آن ها را از بین ببرد. اگر از این گلدان ها برای نگهداری گل های تازه استفاده می کنید، بهتر است یک ظرف کوچک پلاستیکی مانند ظرف سرنگ درداخل آن قرار دهید. این گلدان ها با رنگ های شاد و انرژی بخش به خانه شما جلوه دیگری می دهند.

گلدان های کاموایی از ایده های ساخت گلدان رنگی در منزل

می توانید از نخ های کاموایی برای ساخت گلدان رنگی در دکور منزل استفاده کنید.

مواد لازم

چند کلاف کاموا

چسب قطره ای

بطری های شیشه

طرز ساخت

کاموا را دور بطری به صورت زیر بپیچید و سر آن را به شیشه بچسبانید. می توانید گل های تازه تان را در آن نگهداری کنید و خانه تان را با این گلدان های زیبا و رنگی تزیین کنید.

درست کردن این بطری های رنگی، آسان و کم هزینه است و وقت زیادی از شما نمی گیرد. با استفاده دوباره از کالاهای دورریز، فرهنگ بازیافت را بین خود و دوستانتان ترویج دهید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ساده ترین روش برای داشتن خانه ای شیک و گران را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2172

به "در خانه خود گلدان های رنگی بسازید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در خانه خود گلدان های رنگی بسازید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید