در میدان مانژ مسکو چه می گذرد؟!

به گزارش تعطیلات رو، میدان مانژ در مسکو | Manege Square in Moscow

یکی از میدان های بسیار زیبا و اصلی شهر مسکو، میدان مانژ است. در این میدان در کنار یکدیگر چندین موزه مختلف قرار گرفته است. از لحاظ بصری، میدان مانژ شبیه به یک مثلث است که در هر گوشه آن یک جاذبه دیدنی قرار گرفته است. این میدان یکی از میادین مهم مسکو است که در پشت باغ کرملین و بسیاری از دیگر جاذبه های مسکو قرار گرفته است. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، میدان مانژ در مسکو را کامل بشناسید.

در میدان مانژ مسکو چه می گذرد؟!

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

پیشنهاد می کنیم که برای آشنا شدن با دیگر جاذبه های شهر مسکو، مطلب جاذبه های دیدنی مسکو را مطالعه بفرمایید.

میدان مانژ در مسکو ، یکی از میدان های اصلی و زیبا

یکی از جالب ترین تعابیری که درباره میدان مانژدر مسکو وجود دارد این است که؛ این میدان همچون سر یک پیکان مثلثی شکل است که در هر طرف آن یک جاذبه مهم و بسیار زیبا نهاده شده است. همین قرارگیری جاذبه ها باعث می گردد تا این میدان در بین میدان های اصلی و مهم مسکو جای بگیرد. مکانی که امروزه آن رابه عنوان میدان مانژ می شناسیم، نزدیک به 2 قرن قبل تر در مکان صومعه ای به وجود آمد که در همسایگی رود نیگلینایا بوده است.

در سال های بعدی این رود از بین رفت و تنها یک مجرای کوچک زیرزمینی از آن باقی ماند. در اطراف محل قبلی این رود همچنان مردم زندگی می کردند که شهر مسکو دچار تغییراتی شد و پیش از ورود به عصر جدید زندگی مدرن، مسکو باید دیگر به شکل یک شهر منسجم در می آمد و به همین دلیل میدان مانژ در مسکو به همراه دیگر نواحی این شهر دچار تغییراتی اساسی شد.

بر اساس متون و اسناد تاریخی شهر مسکو، این میدان زیبا در حدود 70 سال پیش یعنی بین سال های 1932 تا 1938 ساخته شد. استفاده معمولی که از این میدان می شده، برای رژه های نظامی و یا برگزاری جشن های پیروزی بوده است. قبل ترها مردم مسکو برای برپا کردن نمایشگاه های خیابانی از این میدان اصلی استفاده می نموده اند. یکی از نکات مثبت این میدان این است که میدان مانژ به قدری عظیم و جادار است که عابرین به راحتی و با فضای کامل می توانند در این میدان رفت و آمد کنند. در اطراف این هتل و یا بهتر بگوییم در اضلاع مختلف آن جاذبه های مختلفی نهاده شده است. باغ آلکساندر، هتل مسکوای زیبا، ساختمان مسکو مانژ، کتابخانه ملی روسیه، کاخ کرملین و بسیاری از دیگر دیدنی های این شهر در اطراف این میدان نهاده شده اند. هتل های بسیاری را در اطراف میدان مانژ می بینید که در رزرو هتل مسکو می توانید آن ها را بیابید.

مسکو WEATHER

البته تمامی عواملی که به اهمیت این میدان می افزایند، این جاذبه ها نیستند بلکه از لحاظ قرارگیری این میدان به عنوان یکی از مهم ترین میادین اصلی شهر مسکو؛ ارزش این میدان را دو چندان می کند. میدان مانژ، میدان سرخ را به خیابان بسیار شلوغ و پر رفت و آمد تورسکایا متصل می کند. درباره شکل گیری میدان مانژ در مسکو باید بگوییم که این میدان زیبا، قبل تر ها تنها خیابان و میدانی مثل همه دیگر مناطق مسکو بود. این میدان حتی نام امروزش را از ساختمان مسکو مانژ که قبلا یکی از دفاتر اصلی دانشگاه دولتی مسکو بوده، وام گرفته است. میدان مانژ از آن رو یکی از زیباترین میادین اروپایی است که در اطرافش پر است از تزئینات شهری مختلف و گوناگون. از باغ های کوچک و محوطه های گل کاری شده گرفته تا مجسمه ها و فواره های آب که با الهام از شخصیت های معروف درتاریخ روسیه تزئین شده اند.

یکی از جذاب ترین مکان های مسکو برای خیلی ها از جمله جهانگرد های جوان، میدان مانژ در مسکو است زیرا این میدان به قدری زیباست که حتی قدم زدن در آن نیز باعث خوب شدن حالشان می گردد و دست کم جایی است که به بسیاری از خیابان ها و محله های اصلی این شهر راه دارد. این میدان یک بار در سال 1990 میلادی توسط شهرداری مسکو کاملا بسته شده و مورد بازسازی کامل نهاده شد. یکی از نکات جالب درباره میدان مانژ در مسکو این است که این میدان تنها جاذبه های زمینی ندارد بلکه؛ در زیر زمین هم این میدان دارای جاذبه های مختلف و فراوانی است.

اگر به این میدان نگاه کنید خواهید دید که در یک اتاقک شیشه ای بسیار زیبا در وسط آن نهاده شده است. در واقع در همین بخش میدان که به آن بخش مرکزی می گویند، یک مرکز خرید وجود دارد که 4 طبقه زیر زمین است. این مرکز خرید یک پارکینگ هم دارد که آن اتاقک شیشه ای که به آن اشاره کردیم در واقع سقف شیشه ای و تزئین شده آن است. در وسط این میدان یک مجسمه اسب سواری جالب نهاده شده است که به مناسبت گذشت نیم قرن از پیروزی مارشال ژاکوف در برابر موزه تاریخ ملی روسیه نصب شده است.

  • آدرس: Moscow; Central Administrative Okrug; Tverskoy District
منبع: الی گشت
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1029

به "در میدان مانژ مسکو چه می گذرد؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در میدان مانژ مسکو چه می گذرد؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید