ماموستایی که در سریال خانه امن ترور شد چه کسی بود؟

به گزارش تعطیلات رو، در قسمت بیست ودوم سریال خانه امن به شهیدان ماموستا شیخ الاسلام و ماموستا برهان عالی ادای احترام شد.

ماموستایی که در سریال خانه امن ترور شد چه کسی بود؟

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش فارس؛ در قسمت 22 مجموعه تلویزیونی خانه امن داعشی ها به یک مسجد در غرب کشور رفته و امام جماعت اهل تسنن آن را به شهادت رساندند.

در این سریال، یکی از نیرو های تکفیری داعشی سراغ فردی به نام ماموستا عبدالرحمن می رود و او را در مسجد به شهادت می رساند. پیش تر معین شده بود که این اقدامات تروریستی، در راستای تفرقه افکنی میان شیعه و سنی است.

در حقیقت این سکانس، یادآور یک اتفاق تلخ در سال 88 است. در این سال دو نفر از عظیمان اهل تسنن یعنی ماموستا شیخ الاسلام و ماموستا برهان عالی توسط گروهک های تکفیری به شهادت رسیدند. این اتفاق در ماه رمضان و در فاصله سه روز رقم خورد.

ماموستا شیخ الاسلام از طلایه داران اتحاد اسلامی در میان جماعت اهل سنت کردستان بود و در زمان حیات منشأ خدمات و برکات بسیار در آن منطقه شد. ایشان به دست گروهک تکفیری-تروریستی توحید و جهاد، در 26 شهریور 1388، مصادف با 28 رمضان از ناحیه سر هدف شلیک گلوله نهاده شد و به شهادت رسید.

شهید ماموستا برهان عالی نیز منادی وحدت میان شیعه و سنی بود. او در کسوت امام آدینه موقت سنندج، عضویت شورای عالی افتاء و روحانیت مرکز عظیم اسلامی غرب کشور فعالیت داشت و در نهایت در شب 23 شهریورماه سال 88 در شب های لیالی قدر به دست افراد سلفی به شهادت رسید.

منبع: فرارو
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1437

به "ماموستایی که در سریال خانه امن ترور شد چه کسی بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماموستایی که در سریال خانه امن ترور شد چه کسی بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید