معرفی 20 طرح کلان دانشگاه یزد در آینده

به گزارش تعطیلات رو، مشاور رییس و مدیر حوزه ریاست دانشگاه یزد با اشاره به لزوم ارتقای کمی و کیفی دانشگاه یزد با ارائه گزارشی با معرفی 20 طرح کلان این دانشگاه برای آینده، از گام بلند این مجموعه به سوی توسعه همه جانبه اطلاع داد.

معرفی 20 طرح کلان دانشگاه یزد در آینده

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمد رضا فاضل با اشاره به برنامه های در دست انجام برای تحقق چشم انداز دانشگاه یزد، گفت: این دانشگاه در راستای تحقق اهداف خرد و کلان خود که در نهایت همه آنها به توسعه همه جانبه کمی و کیفی منتهی می گردد، 20 طرح کلان را تعریف نموده است.

وی اضافه کرد: توسعه پردیس پژوهش و فناوری، ایجاد پارک صنعتی در راستای تعاملات بیشتر بخش صنعت و دانشگاه و ایجاد اکو پارک و دانشگاه هوشمند از جمله طرح های کلان دانشگاه محسوب می شوند.

مشاور رییس و مدیر حوزه ریاست دانشگاه یزد در ادامه با اشاره به اهمیت مراودات بین المللی در ایجاد بستری مناسب برای توسعه، ارتقای سه پژوهشکده این دانشگاه به تراز بین المللی و راه اندازی پنج رشته تحصیلات تکمیلی با مشارکت دانشگاه های خارجی را از دیگر طرح های کلان دانشگاه یزد در آینده دانست.

وی اظهار کرد: راه اندازی پنج آزمایشگاه مرجع شامل آب و محیط زیست، انرژی های تجدید پذیر، سامانه های هوشمند، زیست فناوری، سرامیک و مواد از جمله طرح های کلان دانشگاه است.

مشاور رییس دانشگاه یزد با پر اهمیت خواندن ایجاد مهارت در دانشجویان برای کاربردی کردن علوم و راه اندازی دوره های مهارتی را یکی از مهمترین طرح های دانشگاه برشمرد.

فاضل همچنین با اشاره به اهمیت ساختار و فرآیند در مسیر تحقق توسعه، اصلاح ساختار و فرآیندها را متناسب با اهداف از مهمترین طرح های دانشگاه یزد خواند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مؤلفه های مهم و تأثیرگذار در مسیر توسعه را مدیریت منابع مالی و توزیع بهینه آنها دانست و اضافه کرد: از جمله طرح های دانشگاه که در راستای مدیریت منابع مالی در دست اقدام است، استقرار سیستم های یکپارچه مالی، ایجاد صندوق سرمایه گذاری مشترک و اجرای کامل حسابداری تعهدی می باشد.

وی تأکید کرد: در طرح های بیست گانه دانشگاه یزد به حوزه اقدامات فرهنگی و رفاهی نیز توجه خاصی گردیده است.

فاضل اعلام کرد: در این راستا ساخت مجتمع تفریحی و رفاهی، ایجاد باشگاه فرهنگی و ورزشی، انتقال خوابگاه پسران به سایت اصلی، ایجاد باغ کتاب و فرهنگ سرا، ساخت کتابخانه و میدان مرکزی دانشگاه در حوزه طرح های فرهنگی و رفاهی به عنوان هفت طرح از پروژه های بیست گانه دانشگاه یزد تعریف گردیده اند.

وی با اشاره به لزوم اجرای درست و صحیح فرآیندهای مربوط به طرح های کلان دانشگاه، آموزش دست اندرکاران و کارکنان را یکی از مهمترین طرح های کلان دانشگاه توصیف کرد.

مشاور رییس دانشگاه یزد تأکید کرد: آموزش کارکنان یکی از مقوله های مهم در هر سازمان برای پیشرفت و بهبود امور است. از طریق آموزش های مستمر و اصولی علاوه بر این که کارکنان قادر هستند خودشان را در حوزه مرتبط رشد دهند، برای ایفای نقش های مدیریتی در آینده نیز آماده خواهند شد.

فاضل در سرانجام اضافه کرد: ایجاد سیستم آموزشی ISO10015 نیز جزء 20 طرح کلان دانشگاه برای آینده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 48

به "معرفی 20 طرح کلان دانشگاه یزد در آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 20 طرح کلان دانشگاه یزد در آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید