هشدار پلیس فتا درباره تماس های خارج از کشور

به گزارش تعطیلات رو، رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در خصوص تماس هایی که با شماره های خارج از کشور با کاربران گرفته می شود هشدار داد و از شهروندان خواست به اینگونه تماس ها بی توجه باشند.

هشدار پلیس فتا درباره تماس های خارج از کشور

خبرنگاران کرمانشاه- علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت : اخیرا افراد زیادی در استان با مراجعه به پلیس فتا اذعان میدارند که با تماس های تلفنی از شماره های خارجی روبرو شده اند، که به محض جواب دادن تماس قطع میشود.

این تماس ها به قصد کسب درآمد غیرقانونی از مشترکین اپراتور های مختلف با استفاده از سرویس های مخابراتی صورت می گیرد و به عنوان تقلب مخابراتی شناخته می شود.

در این روش کلاهبرداران با تعداد زیادی از شماره ها، یک یا دو تماس کوتاه برقرار کرده تا تماس از دست رفته روی گوشی طرف مقابل ثبت شود؛ کاربران پس از دیدن تماس های از دست رفته، به گمان اینکه تماس مهمی را از دست داده اند و بدون دقت به داخلی یا خارجی بودن شماره، اقدام به تماس مجدد با این شماره ها می کنند و به این شکل هزینه های سنگین تماس بین المللی به آن ها تحمیل می شود.

بسیاری از آن ها دارای اپراتور نرم افزاری هستند و در صورت تماس با آن ها پیام ضبط شده برای شما پخش می شود. این پیام ها اغلب به زبان انگلیسی هستند، ولی گاهاً به صورت فارسی و عربی پخش می شود.

در صورتی که بستگان شما در خارج از کشور زندگی نمیکنند می توانید جهت ایجاد محدویت تماس با خارج از کشور (تماس 00) از طریق شماره گیری کد *10*2922# اقدام و در صورت مشاهده شماره ای ناشناس آن را رد کرده و تماسی برقرار نکنید.

شهروندان در صورت دریافت تماس های مشکوک و یا اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2034

به "هشدار پلیس فتا درباره تماس های خارج از کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پلیس فتا درباره تماس های خارج از کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید