پیشگیری از گم شدن در کویر با نصب مچ بندهای مجهز به جی پی اس

به گزارش تعطیلات رو، به گزارش خبرنگاران، داریوش کریمی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: به منظور حل مشکل گم شدن افراد در کویر توصیه می شود، دکل های بی تی اس نصب یا از اپلیکشن‌های مسیریاب استفاده شود که گردشگران راه را پیدا کنند و در کویر گم نشوند.

پیشگیری از گم شدن در کویر با نصب مچ بندهای مجهز به جی پی اس

وی تصریح کرد: پیشنهاد می شود از مچ بندی های مجهز به جی پی اس برای گردشگران استفاده شود که بتوانند راه خود را پیدا کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان از وجود یک بالگرد هوایی برای امدادرسانی در مواقع حوادث خبر داد و افزود: این بالگرد می تواند در زمان تاریکی و شب نیز به راحتی خدمت رسانی کند.

وی با اشاره به پوشش امدادی سقوط هواپیما ای تی آر در سال گذشته گفت: 126 روز عملیات در سخت ترین شرایط را داشتیم و در ارتفاع چهار هزار متری تمام کار برعهده هلال احمر بود و یک تنه این سازمان کارهای امداد و نجات را جای دیگر سازمان ها هم انجام می داد.

کریمی اعلام کرد: 344 تیم از استان‌های مختلف از جمله یاسوج، اصفهان، تبریز، فارس و همدان و خراسان شمالی و کرمان در پوشش امدادی این حادثه حضور داشتند.

وی در ادامه اظهار داشت: بیشترین نجاتگران از اصفهان و کهکلویه و بویر احمد بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان همچنین به طرح امداد و نجات نیز اشاره کرد و گفت: از یکم فروردین تا 31 تیرماه یک هزار و 189 حادثه در استان اصفهان به وقوع پیوسته است که بیشتر حوادث، حوادث جاده ای بوده است.

وی با بیان اینکه اصفهان مقام اول را در پوشش حوادث جاده ای داشته است، اظهار داشت: همچنین با توجه به اینکه امسال زودتر از موعد با سیلاب و آب گرفتگی مواجه بودیم به عشایر آموزش دادیم، در مسیر سیلاب ها چادر نزنند که پتو و اقلام غذایی نیز بین آنها توزیع کردیم.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 24 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 33

به "پیشگیری از گم شدن در کویر با نصب مچ بندهای مجهز به جی پی اس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشگیری از گم شدن در کویر با نصب مچ بندهای مجهز به جی پی اس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید