کار هایی که باید در بریک فیلدز مالزی انجام داد

به گزارش تعطیلات رو، منطقه بریک فیلدز یکی از مناطق زیبای کشور مالزی به شمار می رود که هر سال پذیرای تعداد زیادی از گردشگران و مسافران است. هندوستان کوچک به جاذبه های دیدنی و رستوران های زیاد شهرت دارد. با خبرنگاران همراه باشید.

کار هایی که باید در بریک فیلدز مالزی انجام داد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

بریک فیلدز که بیشتر با نام هندوستان کوچک شناخته می گردد، با دیگر مناطق کوالالامپور تفاوت های زیادی دارد. عمدتا به این دلیل که ساکنان این منطقه اصالتا هندی هستند و فروشگاه ها و مغازه های این منطقه، اجناس و کالاهای هندی عرضه می کنند، بریک فیلدز مملو از رستوران های هندی است که انواع غذاهای پر عطر و بوی هندی را سرو می کنند، بنابراین گشت و گذار در این منطقه، حال و هوای هندوستان را در ذهن شما تداعی خواهد نمود. از آنجایی که بریک فیلدز در نزدیکی پایتخت واقع شده است، در سفرتان به کوالالامپور می توانید از مکان های دیدنی بریک فیلدز نیز بازدید داشته باشید.

1. معبد بودیست ماها ویهارا

این معبد یکی از معابد اصلی تراوادا می باشد که در سال 1894، افرادی از قوم سینهالی که اصالتا متعلق به شمال هندوستان هستند، این معبد را در بریک فیلدز ساختند تا مکانی برای برگزاری آیین های سنتی خود داشته باشند. بیشتر سازندگان این معبد از تجار و هنرمندان سریلانکایی بودند که به این مکان آورده شدند. این معبد با عنوان معبد بودای بریک فیلدز شناخته می گردد که هر روزه تورهایی را برگزار می نماید که می توانید از معبد پاگودا، درخت بودا و سالن های معبد اصلی دیدن کنید. در شلوغی و هیاهوی خیابان های هندوستان کوچک، می توانید از آرامش و سکوت این معبد لذت ببرید.

2. اقامتگاه های هاندرد کوارترز

اقامتگاه های Hundred Quarters در وسط شهر بریک فیلدز واقع شده اند و شامل مجموعه خانه هایی هستند که در دهه 1920 برای سکنی دادن به کارگران و کارمندان شرکت راه آهن، در این مکان ساخته شدند. البته به خاطر توسعه شهری، این منطقه تاریخی در خطر نابودی واقع شده است و به ساکنین این منطقه اخطارهای قبلی داده شده است تا آن را تخلیه کنند زیرا به زودی این اقامتگاه های مسکونی تخریب خواهند شد تا ساختمان های مدرن در این منطقه ساخته گردد. این ساختمان های افسون کننده هنوز پابرجا هستند اگرچه به زودی پروژه توسعه شهری شروع خواهد شد.

3. خانقاه ویواکاناندا

خانقاه تاریخی ویواکاناندا، به عنوان بخشی از یک جنبش عمومی برای تجلیل از راما کریشنا در سال 1904 ساخته شده است. این خانقاه ویژه با نام ویواکاناندا ساخته شد. ویواکاناندا یک راهب هندی بوده که خانقاه مذکور به اسم او نامگذاری شده است. این بنا به خاطر طراحی و معماری خاص خود، از سوی عکاسان تاریخی بسیار مورد توجه قرار گرفته است، البته به خاطر نوسازی و مرمت این بنای تاریخی و همچنین مدرنیته کردن بریک فیلدز، قرار است که تغییراتی در آن داده گردد. در این خانقاه دوره های آموزشی بسیاری از جمله دوره های یوگا برگزار می شوند و همچنین برای یاری به افراد محروم و تهیدست جامعه برنامه های خاصی در نظر گرفته شده است.

4. معبد سن هان توکونگ

معبد Sen Hong Tokong که بین دو آپارتمان واقع شده است، معبدی قدیمی و متروکه است. اگر شما دل و جرات این را داشته باشید که در این معبد متروکه ماجراجویی کنید با یک حمام بخار روبرو خواهید شد که کمی بزرگتر از یک پستو بوده و فقط دو نیمکت در آن جای گرفته است. البته چشمه آب معدنی که در آنجا واقع شده است به حمام شباهتی ندارد و بیشتر به یک سونا شبیه است. فردی که امور این معبد را اداره می نماید، مدعی است که آب این چشمه، آرتروز و التهاب مفاصل، بیماری های عضلانی و حتی مسائل سینوسی را رفع می نماید.

ساعات بازدید از معبد: دوشنبه الی آدینه از ساعت 5 بعدازظهر تا 9 شب، روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت 2 بعد از ظهر تا 8 شب

5. انجمن مربیان یوگا (MAYI)

علاوه بر این انجمن، مدرسه عالی یوگا نیز در بریک فیلدز واقع شده است. هدف انجمن یوگا این است که این ورزش را اشاعه دهد و با تلفیق فنون قدیمی یوگا با تکنولوژی های روز جهان، به افراد آموزش دهد که چه پتانسیل ها و استعدادهای کشف نشده ای در وجودشان نهفته است. شما می توانید در یک جلسه از تمرینات یوگا و یا اینکه حتی در کارگاه های آموزشی فشرده این مرکز شرکت کنید. در تمرینات فشرده Detox Class، ذهن و جسم انسان کاملا پالایش می گردد. افرادی که می خواهند از این کارگاه آموزشی استفاده کنند باید ابتدا در خصوص برنامه های این مرکز و قیمت های آن اطلاعاتی کسب کنند و از قبل برای شرکت در این کلاس ها ثبت نام کنند و بعد برای مراقبه و ریلکسیشن آماده شوند.

6. غذای سنتی بانانا رایس لیوز

وقتی در خیابان های بریک فیلدز قدم می زنید، نمی توانید از چشیدن مزه انواع غذاهای هندی چشم پوشی کنید. یکی از لذیذترین و محبوب ترین غذاهای این منطقه Banana Rice Leaves نام دارد که با نام Banana Leaf Curry نیز شناخته می گردد. این غذا در حقیقت یک نوع تالی هندی است که از انواع سبزیجات، ترشی، چاشنی و مقدار زیادی برنج سفید تشکیل می گردد. این غذا روی برگ موز سرو شده و روی برنج آن سس کاری می ریزند و در کنار برنج ممکن است گوشت و یا ماهی سرخ شده نیز میل کنند. اگر چه این غذا عمدتا به عنوان ناهار مصرف می گردد اما شما می توانید از زمان باز شدن رستوران ها تا ساعاتی گذشته از نیمه شب، غذای مذکور را در رستوران های بریک فیلدز میل کنید. شما می توانید این غذای لذیذ را همراه با یک نوشیدنی بی نظیر مانند لسی بخورید. نوشیدنی لسی نوعی نوشیدنی سنتی است که خنک مصرف می گردد و ماده اصلی تشکیل دهنده آن ماست، آب و انواع طعم دهنده ها است.

7. معبد تین هو

معبد تین هو یکی از مکان های دیدنی و پربازدید منطقه بریک فیلدز است. این معبد شش طبقه، یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین معابد جنوب شرقی آسیا است که در سال 1894 توسط چینی ها در این مکان ساخته شده است. در این معبد که به سبک معابد پاگودا (معابد چندین طبقه) ساخته شده است، تصاویر و مجسمه های زیادی از بودا به چشم می خورد، همچنین در این معبد حوضچه ای از لاک پشت های دریایی و باغی از گیاهان دارویی با خواص شفابخش وجود دارد.

8. خرید

برای خرید اجناس و پوشاک هندی، هندوستان کوچک بهترین مکانی است که می توانید کالاهای اصیل هندی را خریداری نمایید. با خرید از بازارهای بریک فیلدز می توانید ساری بپوشید، حلقه گل به گردن بیاندازید و غذاهای تان را با ادویه های تند هندی، پر عطر و بو کنید و در یک کلام حال و هوای بالیوودی به خود بگیرید. تنوع کالاها در این منطقه بسیار زیاد است زیرا بازارهای کوچک به فروشگاه ها و مراکز خرید بزرگی تبدیل شده اند که مملو از توریست هستند. در حین خرید و گشت و گذارتان در بازار بریک فیلدز می توانید طعم انواع خوراکی های هندی را نیز تجربه کنید. یکی از خوشمزه ترین خوراکی های هندی، پیراشکی Vadai می باشد که می توانید در بریک فیلدز مزه این خوراکی لذیذ را امتحان کنید.

منبع: theculturetrip

منبع: کجارو
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 361

به "کار هایی که باید در بریک فیلدز مالزی انجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کار هایی که باید در بریک فیلدز مالزی انجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید