کرونا سفر بلینکن به کشور های آسیایی را مختل کرد

به گزارش تعطیلات رو، وزیر امور خارجه آمریکا پس از ابتلای یکی از اعضای هیات همراهش به ویروس کرونا، سفر آسیایی خود را نیمه تمام گذاشت.

کرونا سفر بلینکن به کشور های آسیایی را مختل کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در پی مبتلا شدن یکی از همراهانش به کرونا کوتاه شد. این درحالی است که قرار بود وی امروز (چهارشنبه) از مالزی به تایلند برود.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: در پی مبتلا شدن یکی از اعضای هیأت همراه آنتونی بلینکن، سفر وی به جنوب شرقی آسیا کوتاه شد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با اشاره به این که آنتونی بلینکن در تماس تلفنی با همتای تایلندی خود، از لغو دیدارشان ابراز تأسف کرد، اضافه نمود: این تصمیم در راستای کاهش خطر مبتلا شدن به کرونا و در اولویت بودن سلامت و ایمنی افراد گرفته شد.

آزمایش کرونای یکی از اعضای هیأت همراه بلینکن امروز (چهارشنبه) زمانی که وی در مالزی به سر می برد، مثبت اعلام شد. وزیر خارجه آمریکا دو روز پیش در اندونزی بود.

بلینکن این سفر ها در بحبوحه تنش پکن و تایپه انجام داد که به گفته مقامات آمریکایی این سفر ها باعث افزایش تعاملات دولت بایدن با کشور های جنوب شرق آسیا می گردد.

وزیر خارجه آمریکا در نشستی با وزرای خارجه جنوب شرق آسیا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر گفت که واشنگتن به زودی راهبرد جدیدی را برای منطقه هند و اقیانوس آرام منتشر خواهد نمود که بر اساس دیدگاه واشنگتن مبنی بر ایجاد یک فضای آزاد و باز، به هم پیوسته، انعطاف پذیر و امن است.

چندی پیش نیز کامالا هریس، معاون جو بایدن، در سفری سه روزه از کشور های سنگاپور و ویتنام تماشا نموده بود. در ادامه، دانیل کریتنبرک، دستیار وزیر خارجه آمریکا و هیئتی متشکل از مقامات وزارت خارجه این کشور به چند کشور عضو آسه آن سفر نموده بودند. هدف از این سفر ها رقابت آمریکا و چین در سطوح جهانی و چالش های پیش روی این دو کشور در بحبوحه تنش های چین و تایوان عنوان شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1997

به "کرونا سفر بلینکن به کشور های آسیایی را مختل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا سفر بلینکن به کشور های آسیایی را مختل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید