کشور باران و جنگلی که بیشتر از 20 هزار سال عمر دارد، تصاویر

به گزارش تعطیلات رو، بوسنی و هرزگوین کشوری است در جنوب شرقی اروپا که پایتخت آن شهر سارایوو است. این کشور در غرب و شمال غرب با کشور کرواسی، در شرق با کشور صربستان و در جنوب شرقی با کشور مونته نگرو همسایه است.

کشور باران و جنگلی که بیشتر از 20 هزار سال عمر دارد، تصاویر

به گزارشتوریسم آنلایندر کشور بوسنی و هرزگوین سه قوم مسلمان، صرب و کروات زندگی می نمایند.

کشور بوسنی و هرزگوین به لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب شرق اروپا و در شبه جزیره بالکان قرار گرفته است با آب و هوایی معتدل و کوهستانی و سرسبز زیبا ؛ که با کشورهای کرواسی، صربستان و مونته نگرو مرز مشترک دارد.

این کشور از دو ناحیهٔ بوسنی (در شمال) و هرزگوین (در جنوب) تشکیل شده است. مرز آبی این کشور به طول 22 کیلومتر در جنوب تنها راه دسترسی این کشور به آب های آزاد دریای مدیترانه است، بندر نئوم در این منطقه واقع شده است.

بوسنی یک جنگل بارانی دارد. پارک ملی سوتیِسکا واقع در شهر پروسیکا در شرق بوسنی و نزدیک به مرز بوسنی و مونته نگرو، جنگلی بارانی به وسعت 1400 هکتار است. این جنگل زیستگاه 170 گونه درخت و هزاران گونه گیاهی و گونه های جانوری متنوع است. تخمین زده می گردد این جنگل که در فهرست یونسکو به ثبت جهانی رسیده، بیش از بیست هزار سال عمر داشته باشد. آبشار ساکاواک که با ارتفاع 75 متر یکی از مرتفع ترین آبشارهای بوسنی است، در نزدیکی این جنگل قرار گرفته است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 752

به "کشور باران و جنگلی که بیشتر از 20 هزار سال عمر دارد، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشور باران و جنگلی که بیشتر از 20 هزار سال عمر دارد، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید