یک هزار گواهی در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات صادر شد

به گزارش تعطیلات رو، به گزارش خبرنگاران، طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی سازمان فناوری اطلاعات ایران در حال حاضر 956 گواهی و تاییدیه تا به امروز به وسیله معاونت امنیت فضای فراوری و تبادل اطلاعات صادر شده است.

یک هزار گواهی در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات صادر شد

این گواهی ها به تفکیک نوع فعالیت عبارتند از 466 پروانه فعالیت خدمات امنیت فضای فراوری و تبادل اطلاعات که به وسیله اداره کل نظام ملی مدیریت امنیت اطلاعات (نما) صادر شده است.

بعلاوه از میان مجموع گواهی های صادره تعداد 84 گواهی معتبر متعلق به ارزیابی امنیتی محصول فاوا، 13 گواهی در حال تمدید، 21 گواهی منقضی شده، 98 تاییدیه صادره برای محصولات خارجی در سال 1398، 297 تاییدیه صادره برای محصولات خارجی در سال 1399 و هم 7 گواهی به ارزیابی امنیتی آزمایشگاه ها تعلق دارد که وظیفه آنالیز و صدور آن را اداره کل ارزیابی امنیتی محصولات (ارم) به عهده دارد.

ارتقای امنیت شبکه ملی اطلاعات و پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از به کارگیری محصولات ناامن، از جمله اهداف به کارگیری محصولات، خدمات و آزمایشگاه های دارای صلاحیت خدمات امنیتی به تعداد می رود.

این آزمایشگاه ها طی فعالیت مشترک مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات ایران وظیفه ارائه این خدمات را برعهده دارند.

بر این اساس، کلیه متقاضیان دریافت گواهی ارزیابی امنیتی محصولات (گواهی افتا) می توانندجهت آغاز و تمدید فرآیند ارزیابی امنیتی محصولات و اخذ گواهی امنیتی محصول، به سامانه جامع خدمات و محصولات افتا به نشانی https://arzyabi.ito.gov.ir مراجعه نمایند.

طبق اعلام معاونت امنیت فضای فراوری و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران به علت شرایط کرونایی و تسهیل مراجعین به منظور تمدید اعتبار گواهی نامه های منقضی شده یا در حال انقضای محصولات، از تاریخ 01/ 02/ 1400‬ اعتبار این دسته از گواهی ها به مدت 6 ماه تمدید می گردد و معتبر خواهند بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1862

به "یک هزار گواهی در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک هزار گواهی در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید