تور گرجستان: آب و هوای گرجستان

به گزارش تعطیلات رو، گرجستان کشوری که بین آسیای غربی و اروپای شرقی قرار گرفته و از سمت غرب با دریای سیاه، از شمال با روسیه و از جنوب با ترکیه و از شرق با جمهوری آذربایجان هم مرزه. سرزمینی با اقلیمی منحصر به فرد که عمدتا کوهستانیه و حدود 80 درصد اون رو کوه ها و تپه ها تشکیل دادند و آب و هوایی خاص که تحت تاثیر شرایط و موقعیت جغرافیایی کشور قرار گرفته. کشوری با خورشید درخشان، قله هایی برفی و دامنه هایی سرسبز که تلفیق زیبایی از تفاوت های آب و هوایی رو در برگرفته و در طول یک روز در اون می تونید آب و هوایی از سه فصل رو تجربه کنید. باید بدونید که گرجستان نسبت به کشور های همسایه آب و هوای گرم تری داره و در نیمه شرقی اون معمولا باران بیشتری میباره و سرزمین های نیمه غربی آب و هوای نیمه گرمسیری دارند. جنگل ها از مهم ترین ذخایر گیاهی کشور هستند و با بیشتر از 4000 گونه گیاهی، حدود یک سوم از قلمرو کشور رو در برمی گیرند. در این مقاله با خبرنگاران همراه باشید تا با هم شرایط آب و هوایی کشور گرجستان رو در فصل های مختلف آنالیز کنیم و با برترین زمان سفر برای این کشور بیشتر آشنا بشید.

تور گرجستان: آب و هوای گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

زمستان

دسامبر ماه بارانی و سردی در گرجستان محسوب میشه و دمای هوا تقریبا 10 درجه سانتیگراده و بیشتر روز ها هوا بارونیه و گردشگر های زیادی به سمت کوه ها سرازیر میشن و از سرگرمیات برفی و زمستانی مثل اسکی لذت می برند. در فوریه هوا هنوز سرده ولی از سوز هوا کاسته میشه و هوا مطبوع تر میشه. دمای هوا از دسامبر یا ژانویه کمتره ولی بارش های بیشتر و رطوبت هوا هم بالاتره. هر چقدر به اواخر ماه نزدیک تر میشه هوا بهتر میشه و برای همه چیز برای آغاز بهار اماده میشه.

بهار

دمای هوا در ماه مارچ تفریبا 15 درجه سانتیگراده و هنوز برای شنا کردن در دریای سیاه خیلی سرده و برترین زمان برای گشت و گذار و در این جاذبه ها به شمار میاد. از آوریل کم کم هوا گرم میشه و خیلی اوقات بارون میباره. دمای روز تقریبا 20 درجه سانتیگراده و ممکنه یک دفعه تا 10 درجه سرد بشه. در اواخر ماه می دمای هوا به 25 درجه سانتیگراد میرسه و دمای آب تقریبا 20 درجه میشه و گرم تر میشه و در فصل و شنا و لذت بردن از سرگرمیات ساحلی از این فصل آغاز میشه. به طور کلی بهار برترین فصل برای سفر تفلیس و شهر های دیگه گرجستان محسوب میشه که هوا نه خیلی سرده و نه خیلی گرم و فقط در اواخر بهار بارش ها زیاد میشه و می یکی از پر باران ترین زمان ها در بهاره که بهتره خودتون رو برای این باران های بهاری هم آماده کنید.

تابستان

تابستان در گرجستان معمولا گرمه و برترین زمان برای سرگرمیات و سرگرمی های خانوادگی به حساب میاد. در ماه جولای هوا تقریبا گرمه و میانگین دمای هوا حدود 27 درجه سانتیگراد میشه و گاهی وقت ها تا 30 درجه هم میرسه و عصر ها هوا خنک تره و زمان خوبی برای رفتن به یک رستوران و امتحان کردن یک غذای لذیذ گرجی به حساب میاد.در ماه آگوست هوا به گرم ترین مقدار خودش میرسه و میانگین دمای هوا بین 30 تا 35 درجه سانتیگراده و دمای آب دریا هم تقریبا 24 درجه میشه و شنا کردن برترین سرگرمی برای خنک شدن در گرمای این ماهه و برای گشت و گذار توی شهر هم هوا کمی گرم و گاهی اوقات اذیت نماینده است. به طور کلی جولای و آگوست شلوغ ترین فصل های گرجستان به حساب میاد و گردشگر های زیادی به این شهر میان و هوا مرکز گرجستان، تفلیس و شهر های اطراف اون به شدت گرم میشه. رفتن به منطقه ها کوهستانی گرجستان در این ماه ها سرگرمی جذابیه و شاید این تنها زمانی باشه که بتونید در کوه های بدون برف این کشور گردش کنید.

پاییز

آغاز ماه سپتامبر یکی از برترین زمان ها برای سفر به گرجستان به حساب میاد که گردشگر های زیادی ترجیح میدن این زمان از این کشور تماشا نمایند. در این ماه بارش برف در ارتفاعات و کوه ها آغاز میشه و همین موضوع باعث خنک تر شدن هوا میشه. در این ماه هوا هنوز مثل آگوست گرمه ولی دمای هوا معمولا از 27 درجه سانتیگراد بیشتر نمیشه و این زمان یکی از برترین وقت ها برای هر فعالیتی که دوست دارید از شنا تا سرگرمیات ساحلی و گشت و گذار های شهری به حساب میاد. از ماه اکتبر کم کم بارش ها آغاز میشه ولی اونقدر نیست که تعطیلاتتون رو خراب کنه و هوا کمی خنک تر میشه و میانگین دمای هوا بین 18 تا 23 درجه سانتیگراد میشه. هوای نوامبر هم همچنان گرم و مطبوعه ولی بارش ها بیشتر می شه و برای قدم زدن زیر آسمون ابری و بی نظیر گرجستان زمان مناسبی به حساب میاد.

برترین زمان سفر

برترین زمان برای سفر به گرجستان بهار و پاییزه، مخصوصا از اواسط ماه می تا اواسط ژوئن و از وسط های سپتامبر تا اواسط اکتبر. از اون جایی که نواحی و شهر های ساحلی گرجستان در پاییز معمولا بارونیه، ممکنه بهار زمان مناسب تری برای سفر به حساب بیاد. برای وقت گذروندن کنار ساحل و لذت بردن از سرگرمیات ساحلی و رفتن به منطقه های کوهستانی مسلما تابستان زمان فوق العادیه و از ماه ژوئن تا آگوست که هوا در تفلیس و شهر های ساحلی گرم تره زمان خوبی به حساب میاد. یادتون باشه اگه می خواید حسابی گرحستان رو بگردید و از گشت و گذار در سطح شهر لذت ببرید روز های تابستان زمان خیلی مناسبی نیست و ممکنه گرما و رطوبت کمی اذییتون کنه. عصر های هوا کمی خنک تر میشه و گاهی وقت ها برای منطقه ها کوهستانی و بلند در کوه ها بهتره لباس گرم تری هم داشته باشید چون باد خنکی داره و کمی سردتون بشه و اطراف ساحل هم معمولا شب ها هوا خنکه و در کنار بارون هایی که گاها میباره واقعا مطبوعه.

منبع: گردگرد
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2127

به "تور گرجستان: آب و هوای گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان: آب و هوای گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید