آشپزخانه مدرن دارای چه ویژگی های منحصر به فردی است؟

به گزارش تعطیلات رو، آشپزخانه مدرن به عنوان یک دغدغه برای طراحان معمار و خانم های امروزی به شمار می رود. سبک ها و شیوه های مدرنی برای دکوراسیون قلب خانه طرح ریزی شده است که می توانند بیش از پیش احتیاجهای یک آشپزخانه را فراهم آورند. طرح های بسیاری وجود دارند که به اقتضای سلیقه هر شخص و احتیاج مورد بهره برداری قرار میگیرد.

آشپزخانه مدرن دارای چه ویژگی های منحصر به فردی است؟

طراحی مدرن برای قلب خانه

با در نظر دریافت فضای موجود و پر مشغله شدن زندگی های امروزی، احتیاج به فناوری هایی نوین برای به روز رسانی دکوراسیون منزل و به خصوص آشپزخانه وجود دارد. چندکاره بودن ابزارها، ترکیب شدن با فناوری های به روز، استفاده از حسگرها، قفسه های چند منظوره و خیلی از موارد مهم دیگر که نکاتی مثل کمتر اشغال کردن فضا و پرکاربرد بودن آنها را در نظر گرفته اند، نیز بسیار مهم است.

آشپزخانه مدرن، دارای طراحی بسیار مناسب برای افرادی به شمار می رود، که علاقمند به طراحی های ساده، شیک، کاربری راحت با طراحی مینیمال، هستند. آشپزخانه مدرن تشکیل شده از تمام لوازمی که بر حسب کاربرد، پیوستگی دکوراسیون کلی منزل را نیز حفظ می نماید. هر شخص می تواند بر حسب احتیاج، آشپزخانه اش را بچیند و از امکانات به روز و مدرن بهره گیرد.

برای داشتن چنین فضایی، حتما نباید هزینه های بسیاری صرف کرد، بلکه با خلاقیت و کاربرد صحیح لوازم می توان به فضایی مدرن در این قسمت از منزل دست یافت. مهمترین نکته برای داشتن آشپزخانه ای مدرن و منحصر به فرد،خلاقیت است. ساده گرایی در فضاهای آشپزخانه مدرنیزه امروزی بسیار مهم است و اینکه در کنار سادگی تمام المان ها یک آشپزخانه کامل را به همراه داشته باشد.

اجزای یک آشپزخانه مدرن

هر آشپزخانه مدرن از قسمت های مختلفی از جمله کابینت های مجهز، میز ناهارخوری، نورپردازی متناسب، ابزار و لوازم برقی مجهز و استاندارد و خیلی ظریف کاری های دیگر ساخته شده است.

کابینت های آشپزخانه مدرن

کابینت های آشپزخانه به دو شکل مدرن و سنتی مورد استفاده قرار می گیرند که برطبق کاربرد و سلیقه شخصی یکی از این دو نوع انتخاب میگردد. در سبک مدرن که بیشتر مورد نظر این مطلب است، ویزگی های خاصی به کار گرفته شده که با سبک سنتی تفاوت هایی را ایجاد نموده است.

از جمله ویژگی های کابینت های آشپزخانه مدرن شامل کابینت های بدون دستگیره، درهای کشویی و از جنس های های کلاس مات و براق می گردد. در این سبک، کشوها و درهای کابینت بسیار روان و راحت باز و بسته می شوند و از طراحی و کاربردی ساده برخوردار هستند.

ویژگی دیگر کابینت های به روز رنگ های آرامش بخش، روشن و طبیعی است که با سبکی مینیمالیستی تلفیق شده است. با در نظر دریافت این موضوع، برعکس آشپزخانه های کلاسیک، آشپزخانه مدرن عظیمتر دیده می گردد. متناسب بودن و همخوانی طرح و رنگ کف و دیواره ها بسته به سلیقه هر فرد متفاوت است. در بعضی مدل ها از رنگ های تضاد استفاده می گردد و در بعضی دیگر رنگ هایی مشابه با درجه متفاوت به کار برده می گردد.

بعضی از کابینت های این سبک به سیستم نرم بسته شونده مجهز هستند. به وسیله این سیستم، احتیاجی نیست با فشار زیادی کابینت ها را بست و خود این ابزار نصب شده در کابینت ها به شما یاری می نماید تا راحتتر بسته گردد.

یکی از اصلی ترین ویژگی کابینت به کار گرفته شده در آشپزخانه مدرن شکل درها و پیشخوان آن است. برای این سبک کابینت، درهایی صاف و مسطح در نظر گرفته شده است و سطوح تزئینی و حکاکی شده استفاده نمیگردد. سطوحی صاف و براق بسیار مورد پسند سبک های مدرن و امروزی به شمار می رود. ایجاد پیشخوانی چند منظوره در مدل های زیبایی مثل مدل های معلق، تاشو و منحنی و… سبب ایجاد فضایی شیک و کاربردی خواهد شد. با این حال فضایی ساده به همراه بهره گیری از تمام محیط، فضای بیشتری ایجاد خواهد شد. با ایجاد سادگی در این سبک بهتر است، فضا برای رفت و آمد کاملا باز باشد و تمام مدت می توان در حین کار در آشپزخانه با اعضای خانه در ارتباط بود. به دلیل باز بودن این فضا، می توان رنگ اتاق نشیمن و آشپزخانه را به صورت متعادل با استفاده از یک هارمونی متناسب بین آنها بهره برد.

وجود کانتر در آشپزخانه های مدرن و امروزی سبب شده است تا هم آشپزخانه از فضاهای دیگر خانه مجزا گردد و هم فضایی برای انجام فعالیت های مهم آشپزخانه مثل میزی برای خرد کردن، میز غذا خوری و … ایجاد گردد. کانتر را می توان به عنوان پیشخوان نیز در نظر گرفت. این قسمت می تواند خیلی مهم برای فضاهای کوچک باشد اما دیزاینی عالی برای آشپزخانه های عظیم به شمار می رود. نصب سینک ظرفشویی و گاز یکی از کاربردهای مهم پیشخوان به شمار می رود. که در این سبک از کابینت ها سطحی مسطح برای آنها در نظر گرفته شده است.

نورپردازی آشپزخانه های مدرن

از نکات بسیار مهمی که در آشپزخانه مدرن در نظر گرفته می گردد، نورپردازی و سایه روشن هایی است که بر اثر قرار دریافت زاویه های نور ایجاد میگردد. برای مدرن سازی آشپزخانه باید نور در قسمت های مختلف طبق کاربرد و نوع نور به کار گرفته گردد. این نورها با توجه به عملکرد ابزارهای مختلف مثل هود، سینک، گاز، کابینت ها و پیشخوان تابیده می گردد. مقدار تابش نور نسبت به کاربرد هر وسیله متفاوت است.

در آشپزخانه مدرن از نورهای مخفی زیر کابینت ها استفاده شده و ترجیحا نور از بالا به پایین تابیده می گردد. این کار باعث علاوه زیبایی و کاربردی شدن نور تابیده شده می گردد. نورهایی ملایم، در شب و تاریکی باعث می شوند آرامشی دلنشین و مطلوب ایجاد گردد. این روشنایی ها باعث می گردد تا به روشن کردن چراغ های اصلی احتیاجی نباشد و از تمام روشنایی چراغ های مخفی بهره گرفته گردد.

برای نورپردازی آشپزخانه مدرن بهتر است از ایجاد روشنایی برای لوازم و ابزارها غافل نشوید. سنسورهای نصب شده در قسمت های مختلف باعث می گردد تا بتوان به صورت بهتری استفاده کرد. استفاده از هالوژن ها که به صفحه گاز می تابد، یاریی برای بهتر دیده شدن طبخ غذا است. اگر به این قسمت های مهم نور تابیده نگردد، سایه به وجود آمده بر اثر نورهای دیگر می تواند مزاحمت ایجاد کند. در این سبک، بیشتر بجای استفاده از یک نقطه نور عظیم، از نورهای کوچک تر با تعداد بیشتر استفاده می گردد. از این طریق، سایه هایی کوچک تر و تناسبی زیبا ایجاد خواهد شد.

نورهای خطی و نقطه ای نیز بنا به کاربرد و سلیقه می توان استفاده کرد. نورپردازی های مخفی باعث عظیمتر دیده شدن فضا می گردد. در قسمت هایی مثل بالای سینک ظرفشویی، بالای گاز و همینطور پیشخوان یا میز ناهارخوری از چراغ ها و هالوژن های آویزان استفاده گردد. اینکار باعث زیبایی بیشتر و همچنین موجب رساندن نور مورد احتیاج حین استفاده از این قسمت ها می گردد.

ابزار های هوشمند در آشپزخانه مدرن

با پیشرفت علم و تکنولوژی ضروری است تا هر آنچه مورد احتیاج کار در منزل است به کارگیری ساده تری داشته و همینطور با علم روز پیش رود. یکی دیگر از مواردی که لازمه یک آشپزخانه مدرن به شمار می رود هوشمندسازی است. سنسورهای متفاوتی که در ابزارها به کار برده می شوند، می توانند این امر مهم را امکان پذیر سازند. مواردی مثل نشت لوله آب، نشت لوله گاز، ایجاد دود و خیلی موارد اضطراری دیگر می تواند با پیغامی روی گوشی موبایل به اطلاعتان برسد و راهکارهایی برای پیشگیری از خسارات بیشتر در پیش گرفته گردد.

سنسورهایی که از تمام شدن خوراکی ها و ادویه و هرچیز دیگر خبر می دهند تا سنسورهایی نظیر سنسورهای حرکتی که برای روشن شدن نور لازم در قسمتی که فرد قرار می گیرد، به عنوان امکاناتی برای آشپزخانه مدرن در نظر گرفته می شوند. سنسورهایی که حضور فرد را تشخیص می دهند، بسیار مناسب برای صرفه جویی در مصرف برق هستند و سبب شک تر شدن فضای منزل و به ویژه آشپزخانه می شوند.

سیستم هوشمند سازی آشپزخانه سبب می گردد تا هر آنچه که در این قسمت ضروری است به سرعت پیدا گردد. ابزارهایی مثل هود، قهوه ساز، ماشین ظرفشویی و لباسشویی، گاز، چراغ ها و همه و همه با هوشمندسازی می توانند، به وسیله نرم افزاری کاربردی که روی تلفن همراه نصب شده، هر لحظه و هرجا کنترل شوند.

سخن پایانی

آشپزخانه های مدرن تنوع بسیار زیادی دارند که با بهره بردن از رنگ ها، طرح ها، کابینت ها، ابزارها، میز و صندلی و خیلی موارد دیگر بابا سلیقه و کاربرد هر شخصی طراحی شوند. در این سبک رعایت سادگی و کاربردی بودن، به همراه استفاده بهینه از فضا نکته بسیار حائز اهمیتی به شمار می رود. سادگی، صندلی بالایی در طراحی این سبک از معماری برای قلب خانه را دارد. تعبیه کردن قفسه های زیبا، استفاده از کابینت های توکار به همراه حفظ کاربرد متناسب هر وسیله که به صورت استاندارد به کار گرفته شده است، از دیگر ویژگی های آشپزخانه مدرن به شمار می رود.

منبع: کوئیک سازه
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1059

به "آشپزخانه مدرن دارای چه ویژگی های منحصر به فردی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشپزخانه مدرن دارای چه ویژگی های منحصر به فردی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید