احیای محور گردشگری گناباد به فردوس موجب رونق مالی منطقه می گردد

به گزارش تعطیلات رو، فرماندار گناباد گفت: احیای محور گردشگری گناباد به فردوس موجب رونق مالی منطقه می گردد و باید از همه ظرفیت های موجود برای توسعه کمی و کیفی و نقش آفرینی آن در صنعت گردشگری بهره گرفت.

احیای محور گردشگری گناباد به فردوس موجب رونق مالی منطقه می گردد

لذت بخشترین تجربه سفر را با دور زمین تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، حامد قربانی در جلسه آنالیز ظرفیت های توسعه محور گردشگری گناباد به فردوس اضافه کرد: احیای این محور تاریخی که طی چند سال گذشته به فراموشی سپرده شده است زیربنای توسعه صنعت گردشگری در منطقه به شمار می رود که توجه به آن اقتصاد را متحول می نماید.

او اضافه کرد: باید به یک درک مشترک از ظرفیت های گردشگری این منطقه دست یافت و با برگزاری تورهای گردشگری خانوادگی، گروهی و ورزشی نسبت به معرفی و بازشناسی آنها در سطح ملی و بین المللی اقدام کرد.

فرماندار گناباد ادامه داد: ییلاقی بودن جاده فردوس به گناباد یک جاذبه مهم طبیعی گردشگری به شمار می رود و در همه فصول سال اعم از تابستان و زمستان ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر دارد و باید با افزایش جاذبه های این منطقه گردشگران بیشتری را جذب کرد.

او گفت: باید سطح شناخت و آگاهی مردم نسبت به ظرفیت های غنی فرهنگی و تاریخی و گردشگری گناباد افزایش یابد و هر گنابادی به یک سفیر برای جذب گردشگر تبدیل گردد، درکنار تبلیغات محیطی با تبلیغات فردی و گروهی نیز زمینه را برای جذب بیش از پیش گردشگر فراهم کرد.

قربانی اضافه کرد: ژئوپارک گردشگری بستر تحقق این مهم و نقش آفرینی در رونق مالی منطقه را فراهم

می نماید، با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی گناباد و ظرفیت ها و جاذبه های کهن و غنی اش در حوزه گردشگری می توان در این عرصه با گام های استوارتری قدم برداشت.

ژئوپارک طبق تعریف سازمان یونسکو گستره ای است با مرزهای کاملاً آشکار و پهنه کافی که دربرگیرنده چند پدیده زمین شناسی کمیاب و برجسته است و در آن گستره، جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی ارزشمند نیز یافت می گردد . این گستره باید از برنامه های مدیریت گسترش و بهره برداری و طرح های حفاظتی برخوردار و توان بالا بردن سطح مالی جامعه محلی و جلب همکاری های مردمی را نیز دارا باشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 334

به "احیای محور گردشگری گناباد به فردوس موجب رونق مالی منطقه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای محور گردشگری گناباد به فردوس موجب رونق مالی منطقه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید