اخراج 10 هزار مهاجر غیرقانونی از یونان

به گزارش تعطیلات رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، دولت یونان بیان کرد که برای مواجهه با هجوم فزاینده مهاجران غیرقانونی تصمیم دارد که 10 هزار مهاجر را تا انتها سال آینده میلادی از اردوگاههای واقع در جزایر این کشور اخراج نموده و هزاران تن دیگر را از این جزایر به سرزمین اصلی یونان منتقل کند.

اخراج 10 هزار مهاجر غیرقانونی از یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

لازم به ذکر است که این طرحها روز دوشنبه پس از نشستی چهارساعته با حضور وزراء و نخست وزیر یونان اعلام شد؛ یک روز پس از آنکه وقوع آتشی مرگبار در اردوگاه پناهجویان و مهاجران در جزیره لسبوس یونان باعث بروز اعتراضات شد.

در بیانیه دولت یونان آمده است که دولت جدید این کشور میخواهد 10 هزار مهاجر غیرقانونی را تا انتها سال 2020 به ترکیه بازگرداند. این رقم در مقایسه با 1805 مهاجر اخراج شده در دولت قبلی یونان یک افزایش قابل ملاحظه را نشان می دهد.

دولت یونان پیش از این گفت که گشت زنی دریایی در دریای اژه را افزایش می دهد و با بستن مراکز پذیرش مهاجران از اعطای پناهندگی خودداری نموده و طرحهایی را برای بازبینی در سیستم پناهجویی مدنظر دارد.

طرح دولت یونان برای توزیع مهاجران و پناهجویان میان اردوگاههای 13 منطقه این کشور به ویژه سرزمین اصلی جانشین توافق سال 2016 اتحادیه اروپا با ترکیه می گردد که تازه واردان را تا زمانی که درخواست پناهندگی آنها در دست آنالیز است، از خروج از لسبوس و چهار جزیره شرقی دیگر یونان منع می نماید.

طبق اعلام مؤسسه خیریه پزشکان بدون مرز، حدود 24 هزار تن از مهاجران و پناهجویان در میان پنج اردوگاه واقع در جزایر یونان سرگردان بوده و تحت شرایط اسف باری زندگی می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 408

به "اخراج 10 هزار مهاجر غیرقانونی از یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخراج 10 هزار مهاجر غیرقانونی از یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید