استانبول میزبان فینال لیگ قهرمان اروپا

به گزارش تعطیلات رو، ورزشگاه المپیک آتاتورک استانبول بدین ترتیب برای دومین باز میزبان فینال مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد.

استانبول میزبان فینال لیگ قهرمان اروپا

فینال لیگ قهرمان اروپا به میزبانی شهر استانبول فردا شنبه در بین دو تیم فوتبال منچستر سیتی انگلستان و اینترمیلان ایتالیا برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، منچستر سیتی انگلستان و اینترمیلان ایتالیا فردا شنبه در یک بازی حساس به میزبانی استادیوم 72 هزار نفره المپیک آتاترک استانبول برای کسب جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم می روند.

استادیوم المپیک آتاتورک بدین ترتیب برای دومین باز میزبان فینال لیگ قهرمانان خواهد شد. بعلاوه در بعضی نقاط شهر استانبول نیز رویداد هایی مانند کنسرت و برنامه های تفریحی به مناسبت برگزاری این فینال برگزار می گردد.

این استادیوم برای نخستین بار در سال 2005 میزبانی این ملاقات نهایی این رقابت ها را بر عهده گرفته بود که در آن موقع نیز نمایندگان انگلستان و ایتالیا به مصاف هم رفته بودند.

در آن دوره نماینده دیگر شهر میلان؛ آث میلان و و لیورپول انگلستان رقابت نموده بودند که تعبیر فوتبالی یکی از کام بک های معروف فینال لیگ قهرمان رقم خورد. میلان در آن بازی سه بر صفر از لیورپول جلو زده بود که تیم انگلیسی بازی را وقت معمول به تساوی کشانده و در پنالتی ها پیروز به شکست رقیب ایتالیی اش شد.

اما در بازی فردا سیتیزن ها تحت راهنمایی پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی شان برای دومین بار به فینال این رقابت ها راه پیدا کردند، تا شاید بتوانند برای نخستین بار در تاریخ خود جام را به خانه ببرند.

تیم اینتر ایتالیا که در مجموع سه بار که آخرین بار در سال 2010 به این جام دست پیدا کردند، تحت راهنمایی سیمونه اینزاگی برای کسب چهارمین افتخار در این زمینه کوشش خواهند کرد.

البته باید ذکر گردد گواردیولا به عنوان سرمربی بارسلونا تا به امروز دو بار این جام را به خانه برده است.

تقابل دو بازیکن ترک در فینال یکی دیگر از نکات جالب این ملاقات خواهد بود. هاکان چالحان اوغلو در اینتر و ایلکای گودنوغان در منچستر سیتی در شبی که دو تیم برای نخستین بار در یک بازی رسمی به مصاف هم خواهند رفت، با هم به رقابت خواهند پرداخت.

قضاوت ملاقات نهایی لیگ قهرمانان اروپا که فردا ساعت 22 به وقت ترکیه برگزار خواهد شد، بر عهده شیمون مارسینیاک داور لهستانی خواهد بود.

منبع: عصر ایران
انتشار: 22 خرداد 1402 بروزرسانی: 22 خرداد 1402 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2321

به "استانبول میزبان فینال لیگ قهرمان اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استانبول میزبان فینال لیگ قهرمان اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید