تور ایتالیا: رکورد 100 درصد برد آژاکس و لیورپول در دور گروهی، بدترین عملکرد تاریخ میلان در لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش تعطیلات رو، خبرگزاری خبرنگاران- آژاکس در آخرین بازی دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا هم برنده شد.

تور ایتالیا: رکورد 100 درصد برد آژاکس و لیورپول در دور گروهی، بدترین عملکرد تاریخ میلان در لیگ قهرمانان اروپا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، از هفته ششم دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا 2021/22، آژاکس و اسپورتینگ لیسبون در ورزشگاه یوهان کرویف آرنای آمستردام به مصاف هم رفتند. این مسابقه در شرایطی برگزار می شد که صعود هر دو تیم به دور حذفی از قبل قطعی شده بود. بازی با حملات آژاکس شروع شد و سباستین هالر در دقیقه 8، پنالتی که خودش به دست آورده بود را تبدیل به گل کرد تا یک رکورد ارزشمند را به دست آورد. در ادامه تیم مهمان با گل نونو سانتوس به این مسابقه برگشت اما شادی آن ها پس از چند دقیقه با گل آنتونی در لحظات سرانجامی نیمه اول از بین رفت.

این نیمه با رجحان 2-1 آژاکس به سرانجام رسید. بازی در نیمه دوم متعادل دنبال شد اما شاگردان تن هاخ باز هم از فرصت هایشان استفاده بهتری داشتند. دیوید نرس و استیون برخوییس گل های سوم و چهارم میزبان را ثبت کردند. گل برونو تاباتا در دقیقه 78 فقط سنگینی شکست تیم روبن آموریم را کمتر کرد. با این پیروزی، آژاکس درخشان تن هاخ به رکورد 100 درصد پیروزی در دور گروهی چمپیونز لیگ دست یافت و به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شد. اسپورتینگ هم با 9 امتیاز به عنوان تیم دوم از گروه صعود کرد.

آژاکس و لیورپول مرحله گروهی فصل 2021/22 لیگ قهرمانان اروپا را با 18 امتیاز کامل سپری کردند. بایرن مونیخ نیز در صورت غلبه بر بارسلونا با امتیازات کامل راهی مرحله بعدی می گردد. به نقل از یوفا؛ تا به امروز 9 تیم با رکورد 100% برد مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را به سرانجام رسانده اند.

تیم هایی با رکورد 100% برد در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا:

میلان 1992/93 | (11 گل زده و 1 گل خورده) | تیم کاپلو در فینال مغلوب مارسی شد

پاری سن ژرمن 1994/95 | (12 گل زده و 3 گل خورده) | حذف در نیمه نهایی مقابل میلان

اسپارتاک مسکو 1995/96 | (15 گل زده و 4 گل خورده) | حذف در یک چهارم نهایی مقابل نانت

بارسلونا 2002/03 | (13 گل زده و 4 گل خورده) | حذف تیم فن خال در یک چهارم نهایی مقابل یوونتوس

رئال مادرید 2011/12 | (19 گل زده و 2 گل خورده) | حذف تیم مورینیو در نیمه نهایی مقابل بایرن مونیخ

رئال مادرید 2014/15 | (16 گل زده و 2 گل خورده) | حذف تیم آنچلوتی در نیمه نهایی مقابل یوونتوس

بایرن مونیخ 2019/20 | (24 گل زده و 5 گل خورده) | اولین تیم قهرمان با رکورد 100% برد در مرحله گروهی

لیورپول 2021/22 | (17 گل زده و 6 گل خورده)

آژاکس 2021/22 | (20 گل زده و 5 گل خورده)

- ملاقات میلان و لیورپول در هفته ششم دور گروهی فصل 2021/22 لیگ قهرمانان اروپا با رجحان 1-2 لیورپول به سرانجام رسید. لیورپول در گروه مرگ با 6 برد و 18 امتیاز ممکن به دور بعدی صعود کرد. لیورپول اولین تیم انگلیسی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است که مرحله گروهی را با 6 برد و امتیازات کامل سپری می نماید. تیم کلوپ در این 6 بازی پیروز به ثبت آمار 17 گل زده و تنها 6 گل خورده شد.

- تیم پیولی در حد و میزان نام میلان در لیگ قهرمانان اروپا ظاهر نشد. ملاقات میلان و لیورپول در هفته ششم دور گروهی فصل 2021/22 لیگ قهرمانان اروپا با رجحان 1-2 لیورپول به سرانجام رسید. میلان با این شکست، فرصت صعود از گروه را از دست داد و در رتبه چهارم جدول نهاده شد. به نقل از اوپتا؛ میلان بدترین فصل تاریخ خود در ادوار مختلف لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد. تیم پیولی با 4 شکست و تنها 4 امتیاز در رتبه چهارم جدول نهاده شد.

تا به امروز سابقه نداشت که میلان در دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا متحمل 4 باخت گردد و فقط 4 امتیاز کسب کند. عملکرد این فصل میلان در لیگ قهرمانان اروپا، دومین عملکرد بد تیم های ایتالیایی در لیگ قهرمانان اروپا بود. میلان پس از رم (2004/05) دومین تیم ایتالیایی است که با 4 امتیاز یا کمتر به کار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا سرانجام می دهد.

- مهاجم فرانسوی حالا به میزان تمام بازی های اروپایی اش همراه با بارسلونا، در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا گلزنی نموده است. آنتوان گریزمان 4 گل در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده است؛ درست به میزان تعداد گل هایش در 16 بازی اروپایی همراه با بارسلونا! در جریان پیروزی بزرگ اتلتیکو مادرید مقابل پورتو، آنتوان گریزمان درخشان ظاهر شد و زننده اولین گل تیمش بود. با احتساب این گل، گریزمان حالا 4 مرتبه در 5 بازی که طی فصل جاری در لیگ قهرمانان اروپا انجام داده پیروز به گلزنی شده است. گریزمان طی دو فصلی که پیراهن بارسلونا را بر تن کرد، این تعداد گل را در 16 بازی اروپایی وارد دروازه حریفان کرد! آماری که نشان می دهد چه قدر عملکرد مهاجم 30 ساله در این دو باشگاه متفاوت بوده است. گریزمان در سرانجام بازی امشب عنوان برترین بازیکن زمین را کسب کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2043

به "تور ایتالیا: رکورد 100 درصد برد آژاکس و لیورپول در دور گروهی، بدترین عملکرد تاریخ میلان در لیگ قهرمانان اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا: رکورد 100 درصد برد آژاکس و لیورپول در دور گروهی، بدترین عملکرد تاریخ میلان در لیگ قهرمانان اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید