استفاده همزمان دو شماره در گوشی های عادی با اندروید 13

به گزارش تعطیلات رو، اندروید 13 به سوی انتشار کامل برای عموم کاربران پیش می رود و گوگل در این راستا قابلیت های بیشتر و بیشتری را به این سیستم عامل نو اضافه می نماید.

استفاده همزمان دو شماره در گوشی های عادی با اندروید 13

به گزارش ایسنا، یکی از قابلیت هایی که ممکن است در اندروید 13 عرضه گردد، استفاده همزمان دو شماره تلفن در یک دستگاه را راحت تر می نماید.

آنالیز شرکت اسپِر نشان داده است که گوگل میخواهد فناوری MEP (پروفایل های فعال متعدد) را در این نرم افزار معرفی کند که در سال 2020 امتیاز انحصاری آن را به ثبت برساند. یعنی یک سیم کارت الکترونیکی (eSIM) می تواند همزمان از دو شماره و دو اپراتور پشتیبانی کند. سیم کارت های الکترونیکی فعلی می توانند پروفایل های متعددی را ذخیره نمایند، اما تنها یک پروفایل در هر زمانی می تواند فعال گردد. اندروید 13 ممکن است بتواند این محدودیت را حذف کند.

اگر فناوری MEP در اندروید 13 معرفی گردد، اجرای همزمان دو سیم کارت در گوشی بدون این که نیازی به سیستم کارت های فیزیکی باشد را راحت تر می نماید. پشتیبانی از دو سیم کارت قابلیتی است که بسیاری از افراد در پی آن هستند تا کار و زندگی شخصی خود را از یکدیگر جدا نمایند.

با این حال باید به خاطر داشت که در پیش نمایش نسخه های نو اندروید، مرحله ای که اندروید 13 در حال حاضر در آن واقع شده است، قابلیت های نو اغلب افزوده شده، آزمایش شده و سپس دوباره حذف می شوند. باید صبر کرد و دید آیا فناوری MEP سال جاری می تواند در اندروید 13 اضافه گردد.

گوگل که چند سال پیش امتیاز انحصاری این فناوری را به ثبت رسانده بود، مشتاق خواهد بود هر چه سریع تر آن را در گوشی ها نصب کند. با شایعاتی که درباره سیم کارت الکترونیکی آیفون شنیده می گردد و وجود دو سیم کارت الکترونیکی در آیفون 13، افزوده شدن این قابلیت مزیتی برای اندروید 13 خواهد بود.

سیم کارت ها طی سال های اخیر کوچک تر و کوچک تر شده اند و به میزان فعلی نانو رسیده اند. با این حال سازندگان گوشی به دلایل مختلفی تمایلی به حذف خشاب های (اسلات) سیم کارت فیزیکی نداشته اند.

اگر تا به امروز با سیم کارت الکترونیکی برخورد ننموده اید، باید گفت آن ها کار یک سیم کارت را به وسیله ماژولی که در مادربرد گوشی تعبیه شده است، انجام می دهند. آن ها گوشی را شناسایی نموده و آن را به شبکه اپراتوری که مشترک آن هستند، وصل می نمایند.

مزایای سیم کارت الکترونیکی واضح است. کاربران می توانند ظرف چند ثانیه به وسیله یک کد QR، وصل شوند و سازندگان تلفن همراه می توانند از فضای خشاب سیم کارت برای یک قطعه مختلف یا یک باطری بزرگتر استفاده نمایند. در بلندمدت دیگر نیازی به استفاده از سیم کارت های معمولی نخواهد بود.

بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، اگر فناوری MEP وارد اندروید 13 گردد، در آن صورت سازندگان گوشی می توانند خشاب سیم کارت را حذف نموده و همزمان پشتیبانی از دو سیم کارت الکترونیکی را فراهم نمایند. این سیستم عامل اواخر سال جاری به طور کامل راه اندازی خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2109

به "استفاده همزمان دو شماره در گوشی های عادی با اندروید 13" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده همزمان دو شماره در گوشی های عادی با اندروید 13"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید