اولین کارت گرافیک اینتل تابستان سال جاری راهی بازار می گردد

به گزارش تعطیلات رو، اینتل در زمینه عرضه کارت های گرافیک خود برنامه زمان بندی ارائه نموده است. بر اساس این زمان بندی، ابتدا کارت های گرافیک مختص سیستم های دسکتاپ راهی بازار چین می شوند و در زمینه پردازنده های گرافیکی لپ تاپ ها هم فعلا سامسونگ برای لپ تاپ های خود در کره جنوبی می تواند به طور انحصاری از آن ها استفاده کند. اما در آینده نزدیک دیگر کشورها و شرکت ها هم به پردازنده های گرافیکی اینتل دسترسی پیدا می نمایند.

اولین کارت گرافیک اینتل تابستان سال جاری راهی بازار می گردد

اینتل می گوید مشغول همکاری با شرکت هایی مانند لنوو، ایسر، HP و ایسوس است تا هرچه زودتر لپ تاپ های مبتنی بر GPU های پایین رده سری Arc 3 را راهی بازار نمایند. در زمینه لپ تاپ های مجهز به پردازنده های گرافیکی قدرتمند سری Arc 5 و Arc 7 هم ظاهرا اوایل تابستان با عرضه آن ها روبرو خواهیم شد. اینتل می گوید در ابتدا انتظار داشته که تا حالا این پردازنده های گرافیکی به طور گسترده تری در دسترس باشند اما چالش های مربوط به توسعه نرم افزار و مسائل زنجیره تامین منجر به این تاخیر شده است.

در زمینه کارت گرافیک سیستم های دسکتاپ هم اینتل اعلام نموده در سه ماهه دوم 2022 به دست کاربران می رسند. در ابتدا کارت های گرافیک پایین رده به دست شرکت های چینی می رسد و این یعنی کاربران نمی توانند کارت های گرافیک موردنظر را شخصا خریداری نمایند. بعلاوه اواخر تابستان هم کارت های گرافیک بالا رده سری Arc 5 و Arc 7 به دست شرکت ها می رسند و مدتی بعد از آن برای عموم کاربران ارائه می شوند.

اینتل اعلام نموده که با ارائه این کارت ها برای بعضی شرکت ها، می تواند مسائل احتمالی را با دقت بیشتری آنالیز کند. این در حالی است که اگر کارت های گرافیک از همان ابتدا برای عموم کاربران ارائه شوند، با توجه به تنوع زیاد سیستم ها، مطمئنا تعداد مسائل احتمالی هم بسیار زیاد خواهد بود. از طرف دیگر ظاهرا در بازار چین تقاضای بالایی برای کارت های گرافیک پایین رده وجود دارد و با توجه به اینکه کارخانه های ساخت این کارت ها در همین کشور قرار دارند، اینتل در زمینه حمل و نقل با هزینه های بسیار کمتری روبرو می گردد.

در هر صورت به علت این رویکرد اینتل، علاقه مندان به اسمبل کردن کیس کامپیوتر برای بهره گیری از این کارت های گرافیک باید تا حداقل اواخر تابستان صبر نمایند. با توجه به اینکه انویدیا میخواهد در امسال از گرافیک های سری 4000 رونمایی کند، باید ببینیم این محصولات اینتل در برابر رقبای قدیمی این حوزه چه حرفی برای گفتن دارد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2138

به "اولین کارت گرافیک اینتل تابستان سال جاری راهی بازار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین کارت گرافیک اینتل تابستان سال جاری راهی بازار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید