از گوشی شیائومی می نوت 11 چه انتظاراتی داریم؟

به گزارش تعطیلات رو، شیائومی می نوت 11 می تواند یکی از بهترین گوشی هایی باشد که در سال 2020 وارد بازار می شود. چون می نوت 10 علی رغم بهره مندی از پردازنده میان رده، محصول واقعا با کیفیتی بود و با شناختی هم که از شیائومی داریم، احتمالا این فرایند ادامه پیدا خواهد کرد.

از گوشی شیائومی می نوت 11 چه انتظاراتی داریم؟

شیائومی در سال 2019، می نوت 10 و می نوت 10 پرو را در سبد محصولات میان رده خود می دید. اگرچه این گوشی ها تقریبا از هر نظر عملکرد فوق العاده ای از خود نشان دادند، اما همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد و بنابراین می نوت 11 می تواند یک محصول فوق العاده باشد. متاسفانه هنوز نمی دانیم آیا شیائومی قرار است چنین محصولی را روانه بازار کند یا نه. چون عرضه می نوت 10 نیز به نوعی یک غافلگیری به حساب می آمد.

در واقع چند سال قبل از آن، شیائومی، می نوت 3 را راهی بازار کرده بود و به صورت ناگهانی از می نوت 10 رونمایی شد. بنابراین اصلا نمی دانیم آیا قرار است این فرایند از این پس ادامه پیدا کند یا می نوت 10 قرار بود تنها تجربه شیائومی در این زمینه باشد.

با همه این تفاسیر، به خاطر عملکرد بسیار خوب می نوت 10 در زمینه های مختلف نظیر دوربین، نمایشگر، بدنه با کیفیت و البته قیمت بسیار مناسب، تمایل داریم شاهد رونمایی از می نوت 11 هم باشیم.

می نوت 10 اگرچه اواخر سال 2019 به بازار آمد اما شاید نتوان تا یک سال دیگر روی قدرت سخت افزاری آن آنقدرها حساب کرد. بنابراین می نوت 11 می تواند با افزودن یک سری قابلیت های جدید در کنار قیمت پایین، ادامه دهنده فرایند موفقیت آمیز شیائومی باشد.

متاسفانه در رابطه با می نوت 11 خبرهای زیادی در اختیار نداریم ولی یک سری شایعات درباره گوشی جدید شیائومی منتشر شده که خب مشخص نیست دقیقا به چه محصولی اشاره می کنند. در کنار انتظاراتی که از می نوت 11 داریم، به همه آنچه که اخیرا شنیدیم نیز در این مطلب اشاره خواهیم کرد.

عملکرد خارق العاده ردمی 10X تنها 5 دقیقه بعد از آغاز فروش رسمی

تاریخ عرضه و قیمت شیائومی می نوت 11

شیائومی می نوت 10 در ماه نوامبر 2019 راهی بازار شد. بنابراین بسیار محتمل به نظر می رسد اگر نسخه بعدی هم در صورت وجود، در همین تاریخ و امسال راهی بازار گردد. البته همه این موارد بستگی به این دارد که ویروس کرونا تا چه حد تشدید می گردد. چون در این صورت شاید باید تا سال 2021 منتظر رونمایی از آن باشیم.

در رابطه با قیمت هم نباید انتظار رقم زیادی را داشته باشیم. می نوت 10 در محدوده قیمتی 500-600 دلار قرار داشت و بعید به نظر می رسد می نوت 11 بیشتر از این مقدار قیمت گذاری گردد. البته نکته ای هست که باید به خاطر داشته باشیم. می نوت 10 جایگزین هیچ گوشی دیگری نشد. بنابراین نمی توانیم رفتار شیائومی در قیمت گذاری نسخه بعدی را به راحتی پیش بینی کنیم.

اما برای این کار می 10 هم می تواند الگوی خوبی باشد. این محصول جانشین می 9 شد و از نظر قیمت نیز بسیار گران تر بود. شیائومی می تواند از همین سیاست در سری می نوت نیز استفاده کند؛ هرچند امیدواریم این اتفاق رخ ندهد چون بزرگ ترین دلیل محبوبیت می نوت 10 برچسب قیمتی بی نظیر آن بود.

شیائومی می نوت 11 - شایعات

مشخصات، طراحی و قیمت گوشی ردمی 9 لو رفت

همانطور که اشاره شد، در رابطه با گوشی جدید شیائومی شایعات زیادی منتشر شده اما اصلا مشخص نیست این شایعات به چه محصولی اشاره می کنند. با این اوصاف به بررسی آن ها می پردازیم تا ببینیم آیا می توان آن ها را به می نوت 11 نسبت داد یا خیر.

مثلا شیائومی اخیرا یک گوشی با دوربین سلفی زیر نمایشگر را پتنت کرد. فناوری جذابی که هنوز در هیچ گوشی به طور رسمی مورد استفاده قرار نگرفته و فقط شاهد حضور آن در نمونه های آزمایشی بوده ایم.

با کمک این فناوری، دوربین سلفی به زیر نمایشگر هدایت می گردد و بدون نیاز به مکانیزم پاپ آپ می توانیم محصولی تمام صفحه در اختیار داشته باشیم. البته شیائومی پتنت های زیادی در این زمینه منتشر کرده که در دو نمونه زیر می توانید آن ها را مشاهده کنید.

در توضیحات تصویر سمت چپ آمده که وقتی دوربین سلفی فعال باشد، محدوده ای از نمایشگر که دوربین در آن قرار گرفته است به نوعی غیب می گردد و بعد از اتمام کار با این دوربین هم همه چیز به شکل قبل بر می گردد.

تصویر سمت راست نیز کاملا گویای چگونگی تمام صفحه کردن گوشی هست. بدین صورت که برای گوشی هیچ دوربین سلفی در نظر گرفته نمی گردد. در عوض، بخشی از نمایشگر 180 درجه می چرخد تا دوربین پشتی به دوربین سلفی تبدیل گردد.

در بخش سخت افزار، انتظار یک پردازنده میان رده را داریم. گفته می گردد شیائومی در حال کار روی یک گوشی جدید با پردازنده مدیاتک Dimensity 1000 پلاس است. چنین پردازنده ای گوشی را به اینترنت 5G مجهز کرده و حتی پشتیبانی از رفرش ریت 144 هرتز را نیز به نمایشگر آن می آورد. البته پیش تر خبری هم منتشر شده بود مبنی بر اینکه سامسونگ تراشه گوشی بعدی شیائومی را خواهد ساخت.

با این حال هیچ یک از پردازنده های بالا توانایی رقابت با پرچم دارهایی چون اسنپدراگون 865 یا A13 را نداشته و از قیمت پایینی برخوردارند. بدین ترتیب می توانیم قیمت مناسبی را هم برای می نوت 11 انتظار داشته باشیم.

در بخش دوربین هم باید منتظر یک سنسور عجیب دیگر باشیم. البته گفته می گردد اندازه این سنسور همچنان همان 108 مگاپیکسل است، اما نمی دانیم چه پیشرفت هایی به نسبت سنسور 108 مگاپیکسلی فعلی دارد. علاوه بر این ها، ظاهرا شیائومی در حال کار روی محصولی است که به کمک لنز تله فوتو مجزا می تواند به بزرگ نمایی خارق العاده 120 برابری دست پیدا کند.

شیائومی در حال کار روی یک گوشی با دوربین 108 مگاپیکسلی و زوم 120 برابری است

البته گفته می شد این گوشی قدرتمند قرار است Mi CC نام داشته باشد که خب می توانیم آن را به می نوت 11 نیز نسبت دهیم چون می نوت 10 در کشور چین همان Mi CC 9 Pro نام گذاری شده بود.

همچنین شنیده ایم شیائومی در حال کار روی یک شارژر 120 واتی است که تنها در چند دقیقه می تواند گوشی را از 0 تا 100 شارژ کند. البته بعید به نظر می رسد چنین شارژری در می نوت 11 مورد استفاده قرار بگیرد چون این محصول یک میان رده است و شارژر 120 واتی برای میان رده کمی زیاد است. از طرفی می نوت 10 اولین گوشی میان رده ای بود که به دوربین 108 مگاپیکسلی مجهز شده بود.

این تمام اطلاعاتی بود که از شایعات و خبرهای منتشر شده پیرامون می نوت 11 بدست آمد و اکنون می پردازیم به انتظاراتی که از آن داریم.

شیائومی می نوت 11 - انتظارات

1. دوربین تله فوتو بهبود یافته

می نوت 10 اگرچه از 5 دوربین با کارایی مختلف بهره می برد اما تنها 3 تای آن بسیار حیرت انگیز و کاربردی بودند. یکی از این دوربین ها، تله فوتو 8 مگاپیکسلی است. از لحاظ تئوری، این دوربین باید بتواند بزرگ نمایی 5 برابری اپتیکال را ارائه دهد اما به خاطر وضوح پایین، تصاویر کمی بی کیفیت می شدند. به همین خاطر ثبت تصاویر با دوربین 108 مگاپیکسلی و کراپ شده نتیجه بهتری داشتند.

2. باتری پر ظرفیت تر

گوشی می نوت 10 از نظر باتری مشکل خاصی ندارد. اما باز هم عملکرد آن حیرت انگیز نیست. مثلا در بهترین حالت این گوشی می تواند 1 روز دوام داشته باشد و به سختی می توان این میزان را به دو روز افزایش داد. البته اگر زیاد از دوربین قدرتمند می نوت 10 استفاده کنید شاید حتی یک روز کامل هم نتوانید روی آن حساب کنید.

انتظار داریم شیائومی در سری می نوت 11 به جای استفاده از شارژر سریع تر، از باتری پر ظرفیت تری استفاده کند. بکارگیری یک راه حل نرم افزاری برای مصرف بهینه تر انرژی هم می تواند گزینه خوبی باشد.

شیائومی می بند 5 با قابلیت کنترل دوربین گوشی راهی بازار می گردد

3. چیپ ست قدرتمندتر

می نوت 10 از پردازنده قدرتمندی بهره نمی برد. در حالی که گزینه های مختلفی برای استفاده وجود داشت شیائومی تصمیم گرفت از اسنپدراگون 730G استفاده کند. البته این موضوع فقط روی کاغذ کمی عجیب بود چون در عمل، فقدان یک پردازنده بالارده آنقدرها حس نشد.

می نوت 11 به یک پردازنده قوی تر نیاز مبرم دارد. می دانیم این اتفاق خواهد افتاد اما این محصول نباید باز هم به یک پردازنده معمولی مجهز گردد چون اسنپدراگون 730 در عین حال که پردازنده قابلی است، نمی توانست آنقدرها که باید از پس پردازش تصاویر ثبت شده توسط دوربین 108 مگاپیسکلی بر بیاید.

کوالکام در سبد پردازنده های میان رده خود اسنپدراگون 765G و 768G را دارد. پردازنده های بسیار توانایی که هم در زمینه گیمینگ عملکرد عالی دارند و هم از نظر مصرف باتری. حتی پشتیبانی از 5G نیز با این پردازنده ها در گوشی ها ممکن می گردد. بنابراین اگر شیائومی بخواهد برای کاهش هزینه تمام شده از اسنپدراگون 865 استفاده نکند، این دو پردازنده در کنار سری Dimensity مدیاتک می توانند گزینه های بسیار خوبی باشند.

4. قیمت معقول

شیائومی می نوت 10 در کنار مشخصات سخت افزاری بسیار مناسب، از قیمت فوق العاده ای برخوردار بود. به طور کلی شیائومی در این بخش همیشه خوب عمل می کند و محصولات این شرکت در کنار عملکرد خوب، قیمت معقولانه ای نیز دارند.

البته سری می 10 به طرز عجیبی سیاست های شیائومی را دنبال نکرد. اگرچه پرچم دارهای این سری به نسبت دیگر پرچم دارهای بازار قیمت خوبی داشتند اما در مقایسه با گوشی های خود شیائومی نسبتا گران بودند. در واقع می 10 دو برابر می نوت 10 قیمت گذاری شد اما خب از نظر سخت افزار نیز واقعا قوی تر بود.

از آن جایی که می نوت 11 احتمالا قرار نیست یک پرچم دار باشد، بنابراین باید قیمت پایین تری داشته باشد. حال این می تواند دو معنا داشته باشد. با افزایش قیمت پرچم دارها، دیگر میان رده ها 400 یا 500 دلار قیمت گذاری نمی شوند. بنابراین اگرچه انتظار داریم می نوت 11 زیر 700 دلار قیمت داشته باشد اما بعید هم نیست قیمت بیشتر از این را هم ببینیم.

5. استفاده از شارژر پر سرعت تر

گوشی های شیائومی معمولا سرعت شارژ بالایی دارند. شاید بتوان گفت یکی از بهترین ها در این زمینه گوشی های شیائومی هستند. اما معمولا هر سال شرکت ها در این زمینه پیشرفت می کنند و امیدواریم می نوت 11 هم در دسته محصولاتی با شارژر سریع بهبود یافته قرار بگیرد.

اگرچه می نوت 10 با شارژر 30 واتی خود از بسکمک از رقبای هم رده عملکرد بهتری داشت اما می نوت 11 می تواند حتی این مقدار را به 50 وات یا حتی 65 وات هم افزایش دهد. نظر شما در رابطه با این گوشی چیست؟ آیا تمایلی به معرفی می نوت 11 دارید؟

نرم افزار یا سخت افزار؟ کدام یک مهم ترین بخش گوشی هوشمند را تشکیل می دهد؟

منبع: techradar

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1142

به "از گوشی شیائومی می نوت 11 چه انتظاراتی داریم؟" امتیاز دهید

5 کاربر به "از گوشی شیائومی می نوت 11 چه انتظاراتی داریم؟" امتیاز داده اند | 4.2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از گوشی شیائومی می نوت 11 چه انتظاراتی داریم؟"

1 دیدگاه

محمدمهدی واعظی نژاد 24 آذر 1399

با سلام و احترام
نکات بسیار خوبی را مرقوم فرمودید . فقط زمان رونمایی آن اگه ممکنه اطلاعات کامل تری میدادید خیلی خوب می شد یا از یه جایی استعلام می کردید. با تشکر

پاسخ به محمدمهدی واعظی نژاد
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید