چرا چاره ای جز توجه به گوشی های سامسونگ نداریم؟

به گزارش تعطیلات رو، سامسونگ در سال 2012 برای نخستین بار توانست از نوکیا پیشی بگیرد و مقام نخست بازار موبایل را آن خود کرد. از آن موقع، این شرکت پیروز شده همچنان در این مقام باقی بماند. اگرچه بخش بزرگی از کاربران گوشی های این شرکت را نمی پسندند، اما حتی اگر مخالف سفت و سخت این برند هم باشیم نمی توانیم افزایش جذابیت گوشی های سامسونگ طی چند سال گذشته را کتمان کنیم و چاره ای جز توجه به آن ها نداریم. در ادامه به همین موضوع می پردازیم.

چرا چاره ای جز توجه به گوشی های سامسونگ نداریم؟

تعهد فوق العاده به آپدیت گوشی ها

همان طور که احتمالا می دانید، سامسونگ چند ماه قبل اعلام نمود که بخش عظیمی از گوشی های این شرکت 3 نسخه جدید اندروید را دریافت خواهند کرد. اگرچه گوگل چنین کاری را انجام می دهد و وان پلاس هم به طور غیر رسمی این سیاست را برای بعضی از گوشی های خود در پیش گرفته، اما تصمیم سامسونگ برای اعلام رسمی این تعهد نشان دهنده اهمیت آپدیت نرم افزاری برای این شرکت است. ضمناً چنین کاری باعث می گردد مشتریان برای مدت بیشتری بتوانند از گوشی های خود استفاده نمایند.

ضمناً تعهد سامسونگ برای آپدیت چند ساله گوشی های میان رده و تبلت ها اهمیت بیشتری برای عموم کاربران دارد. به همین خاطر حتی اگر مثلا از گوشی میان رده گلکسی A51 استفاده می کنید، می توانید از این مزیت استفاده کنید.

علاوه بر این، سامسونگ اعلام نموده که به مدت 4 سال آپدیت امنیتی را برای گوشی های خود منتشر خواهد نمود که این موضوع هم اهمیت بسیار زیادی دارد. این یعنی گوشی های سامسونگ در اکوسیستم اندروید امنیت بسیار بالایی به دست می آورند.

باید خاطرنشان کنیم این تعهد سامسونگ به معنای عملکرد بهتر نسبت به گوگل خواهد بود. زیرا گوگل برای گوشی های خود فقط 3 نسخه اصلی اندروید را ارائه می نماید و به مدت 3 سال برای آن ها آپدیت های امنیتی منتشر می نماید. اما حتی اگر سامسونگ هم فقط 3 سال برای این گوشی ها آپدیت امنیتی ارائه کند، این واقعیت که چندین گوشی می توانند از چنین مزیتی بهره مند شوند، یک دستاورد چشمگیر محسوب می گردد.

سلطان بلامنازع گوشی های تاشو

سامسونگ همچنین بدون شک مهم ترین شرکت در بازار گوشی های تاشو به حساب می آید. این شرکت شروع پرحاشیه ای با گلکسی فولد داشت اما از آن موقع توانسته توجه کاربران زیادی را جلب کند.

بعد از این گوشی، نوبت به گلکسی زد فلیپ رسید که توانست در برابر گوشی تاشوی موتورولا توجهات بیشتری را جلب کند. اما گلکسی زد فولد 2 اوج کوشش های سامسونگ را نشان می دهد. این گوشی با داشتن نمایشگر بهتر، حذف بریدگی صفحه نمایش و بهره گیری از محافظ شیشه ای فوق نازک توانست دوام و جذابیت خود را بهبود ببخشد.

از آن موقع هواوی و شیائومی هم از گوشی های تاشوی خود رونمایی نموده اند و نشان داده اند که سامسونگ با انتخاب فرم اصلی سری فولد، بهترین تصمیم را گرفته است. ضمناً باید خاطرنشان کنیم گوشی های تاشوی این دو شرکت فعلا فقط در بازار چین حضور دارند ولی سامسونگ گوشی های تاشو خود را راهی بازارهای جهانی نموده است.

با توجه به اینکه در سال 2021 خبری از سری نوت نیست، گفته می گردد گلکسی زد فولد 3 با پشتیبانی از قلم S Pen به دست کاربران می رسد. همچنین باید انتظار معرفی یک گلکسی فولد ارزان تر هم داشته باشیم. در هر صورت سامسونگ نقش مهمی در افزایش محبوبیت گوشی های تاشو را ایفا می نماید و قصد ندارد به این راحتی ها این بازار را به رقبا واگذاری کند.

توجه بیشتر به گوشی های مقرون به صرفه

بعضی از رقبای سامسونگ مانند شیائومی و ریلمی گزینه اصلی بسیاری از هواداران گوشی های پرچم دار مقرون به صرفه محسوب می شوند. گوشی هایی مانند پوکو F3، سری می 10T و ریلمی X50 پرو با وجود داشتن قیمت مناسب، ویژگی های مشابه گوشی های پرچم دار را به ارمغان می آورند.

در سال 2020 سامسونگ هم کوشش کرد با عرضه گلکسی S20 فن ادیشن وارد این حوزه گردد. این گوشی با داشتن قیمت 699 دلاری از امکاناتی مانند تراشه پرچم دار، دوربین های عالی، باتری عظیم و دیگر ویژگی های جذاب بهره می برد. حتی باید به شارژ بی سیم و ضد آب بودن هم اشاره کنیم که برای گوشی های در این رده قیمتی رایج نیستند.

این شرکت همین فرایند را در سال 2021 هم ادامه داد و گلکسی S21 با قیمت 799 دلار به دست کاربران رسید. یعنی این گوشی 200 دلار ارزان تر از نسل قبلی است. البته این گوشی هم بی نقص نیست و مثلا می توانیم به نبود پشتیبانی از کارت microSD، کاهش رزولوشن از QHD+ به FHD+ و همچنین بدنه پلاستیکی آن اشاره کنیم.

با این حال، کاربران با خرید این گوشی می توانند از یک تراشه پرچم دار، دوربین های عالی، ویژگی مقاومت در برابر نفوذ آب و پشتیبانی از شارژ بی سیم بهره ببرند. همین قیمت در کنار تخفیف هایی که سامسونگ ارائه می دهد، باعث شده سری گلکسی S21 نسبت به نسل قبلی فروش بسیار بیشتری داشته باشند.

گوشی های میان رده سامسونگ هم با وجود جذابیت هایی که دارند، در بعضی زمینه ها ضعیف تر از رقبا بوده اند. اما سامسونگ به این حوزه هم توجه بیشتری نشان داده است. مثلا می توانیم به گوشی های گلکسی A52 و A72 اشاره کنیم که بسیار عالی به نظر می رسند. در این میان مدل 5G گلکسی A52 از نمایشگر اولد مبتنی بر رفرش ریت بالا، چیپست اسنپدراگون 750G، باتری عظیم و سرعت شارژ بالا بهره می برد و با قیمت حدود 500 دلار راهی بازار شده است.

  • بهترین گوشی های سری گلکسی A سامسونگ از شروع تا اکنون

پیشرفت همه جانبه

قبل از شروع تحریم های آمریکا علیه هواوی، این شرکت فرایند رشد شگفت انگیزی داشت و مدیران آن انتظار داشتند که خیلی زود مقام نخست بازار موبایل را از آن خود نمایند. بعد از عملی شدن این تحریم ها، یکی از نگرانی ها این بود که سامسونگ به دلیل نبود رقیب قدرتمند از کوشش گسترده دست بکشد.

خوشبختانه چنین اتفاقی نیفتاده و سامسونگ در زمینه های مختلف کوشش خود را دوچندان نموده است. همین افزایش زمان به روزرسانی گوشی ها، عرضه گوشی های مقرون به صرفه جذاب و گوشی های تاشوی قدرتمند نشان می دهند که سامسونگ در زمینه های مختلف با تمام قوا در حال حرکت است.

در هر صورت همین که سامسونگ با وجود قرارگیری در رتبه نخست بازار موبایل چنین کارهایی را انجام می دهد، یک خبر عالی محسوب می گردد. اگر هم تحریم های علیه هواوی برداشته شوند و این دو غول بار دیگر به رقیب قدر یکدیگر تبدیل شوند، چنین رقابتی جذابیت گوشی ها را دوچندان می نماید و کاربران از این رقابت بهره مند می شوند.

  • آیا حذف هواوی از بازار باعث کاهش کیفیت گوشی های سامسونگ می گردد؟

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 1655

به "چرا چاره ای جز توجه به گوشی های سامسونگ نداریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا چاره ای جز توجه به گوشی های سامسونگ نداریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید