پرچم داران شیائومی برنده تست لگ شاتر دوربین در بین گوشی ها شدند

به گزارش تعطیلات رو، اکنون که بازار مقایسه سیستم دوربین گوشی های پرچم دار به شدت داغ است، تست دوربین جدیدی اوایل امروز در شبکه های اجتماعی منتشر شده که به جای آنالیز کیفیت تصاویر گوشی های پرچم دار، لگ یا تأخیر شاتر دوربین آن ها را با یک دیگر مقایسه نموده و در سرانجام نتایج جالبی به دست آمده است. لگ شاتر دوربین گوشی به ویژه برای کاربرانی که به عکاسی اجسام متحرک مثل حیوانات خانگی می پردازند، بسیار مهم و حائز اهمیت است.

پرچم داران شیائومی برنده تست لگ شاتر دوربین در بین گوشی ها شدند

آزمایشی که به وسیله افشاگر معروف حوزه فناوری یعنی Ice Universe منتشر شده، اکنون نوترین و برترین گوشی های هوشمند موجود در بازار را در مقابل یکدیگر قرار داده است تا تعیین گردد کدام یک کمترین تاخیر شاتر دوربین را دارند. این افشاگر در این تست از گوشی های پرچم دار نو نظیر آیفون 14 پرو، ویوو X80 پرو، گلکسی S22 اولترا، شیائومی 12S اولترا، شیائومی 12T پرو و هواوی میت 50 پرو استفاده نموده است.

آن طور که نتایج این تست نشان می دهد، گوشی های نو شیائومی در این آزمایش برترین عملکرد را داشته اند و گل سرسبد آن ها نیز گوشی شیائومی 12S اولترا است. به نظر می رسد که همکاری شیائومی با لایکا نتیجه بسیار خوبی را رقم زده و گوشی های این شرکت در بخش های مختلف دوربین حرف های بسیار زیادی برای زدن دارند. این موضوع در خصوص شیائومی 12T پرو نیز صدق می نماید و آن هم در این تست عملکرد خوبی داشته است. اگرچه نماینده پرچم دار اپل یعنی آیفون 14 پرو به خوبی گوشی های شیائومی عمل ننموده ولی با این حال، عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است.

در کفه دیگر ترازو، گوشی های گلکسی S22 اولترا، ویوو X80 پرو و هواوی میت 50 پرو قرار دارند. در حالی که هر سه شرکت به طور معمول ادعا می نمایند که برترین گوشی های هوشمند از لحاظ دوربین را در اختیار دارند، اما در این تست خلاف آن ثابت شده و این موضوع به ویژه در خصوص سامسونگ که با تاخیر شاتر دوربینش همیشه مورد انتقاد تحلیلگران قرار گرفته، بیشتر خودنمایی می نماید. ممکن است بسیاری از افراد به اهمیت تاخیر شاتر دوربین در هنگام عکاسی پی نبرده باشند، اما این موضوع برای عکاسان بسیار حائز اهمیت است.

در گوشی هایی مانند شیائومی 12S اولترا، شیائومی 12T پرو و آیفون 14 پرو فاصله اندکی بین ضربه زدن روی دکمه شاتر و گرفتن عکس وجود دارد که آن ها را به گزینه های خوبی برای گرفتن عکس هایی با سوژه های متحرک مانند بچه ها یا حیوانات خانگی تبدیل می نماید. اما در خصوص سایر گوشی های مذکور این فاصله زمانی بسیار بیشتر است و امکان از بین رفتن سوژه مورد نظر برای عکاسی وجود دارد. بنابراین کاربرانی که هنگام عکاسی لگ شاتر دوربین برایشان مهم است، باید قبل از خرید گوشی نتایج چنین تست هایی را نیز مورد آنالیز قرار دهند.

منبع: Notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 مهر 1401 بروزرسانی: 14 مهر 1401 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2213

به "پرچم داران شیائومی برنده تست لگ شاتر دوربین در بین گوشی ها شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرچم داران شیائومی برنده تست لگ شاتر دوربین در بین گوشی ها شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید