ساعت های هوشمند هواوی ممکن است به سنسور اندازه گیری قند خون مجهز شوند

به گزارش تعطیلات رو، ساعت های هوشمند هواوی بدون شک جزو شیک ترین گجت های پوشیدنی های موجود در بازار هستند. این ساعت های هوشمند همچنین از عمر باتری طولانی نیز برخوردارند که جدیدترین آن، واچ Watch GT 3 پرو، برای مثال می تواند با یک بار شارژ تا 14 روز شارژدهی به کاربرانشان ارائه دهد. این قابلیت که برای یک ساعت هوشمند حداقل اهمیت زیادی دارد، در بسیاری از ساعت های هوشمند پرچم دار غول های فناوری نظیر گلکسی واچ 4 سامسونگ و اپل واچ سری 7 هر دو با عمر باتری حداکثر یک روزه، وجود ندارد. هواوی که دوست دارد قابلیت های منحصربه فردی را در ساعت های هوشمندش قرار دهد، این بار قصد اضافه کردن قابلیت ها و سنسورهایی را دارد که انقلابی در دنیای گجت های پوشیدنی ایجاد خواهد کرد.

ساعت های هوشمند هواوی ممکن است به سنسور اندازه گیری قند خون مجهز شوند

طبق گزارش Gadgets & Wearables، هواوی اخیراً یک رویداد رسانه ای برای نمایش ساعت های هوشمند تازهش برگزار کرده است. در این رویداد، آقای هی هانگ، مدیر ارشد هواوی فاش کرد که این شرکت قصد دارد سنسورهای میزان گیری قند خون، ردیابی عملکرد ریه و مدیریت سلامت در ارتفاعات را به سیستم نظارت بر سلامت (TruSeen) ساعت های هوشمند خود اضافه کند.

آرزوی دیرینه بسکمک از بیماران دیابتی این بوده که روشی برای میزان گیری سطح قند خون خود در طول روز بدون نیاز به خون گیری در اختیار داشته باشند. روش کنونی میزان گیری سطح گلوکز خون شامل نمونه برداری از خون و استفاده از یک دستگاه پزشکی می شوند و متاسفانه به غیر از این، هیچ روش غیرتهاجمی دیگری برای میزان گیری قند خون وجود ندارد. طبق گفته Gadgets & Wearables، هواوی با همکاری موسسات پزشکی حرفه ای روی توسعه غربالگری خطر هیپوگلیسمی، ارزیابی فرایند سطح گلوکز و یک سیستم هشدار اولیه برای اعلام شرایط اضطراری کاربر کار می کند.

باید دید آیا هواوی اولین شرکتی خواهد بود که چنین فناوری را روی ساعت های هوشمند معرفی می کند یا خیر. این شرکت چینی مطمئناً با رقابت سختی از سوی اپل روبرو خواهد بود، زیرا این شرکت نیز روی چنین سنسوری کار می کند. بر اساس گزارش منتشر شده از طریق DigiTimes، اپل و تأمین کنندگان تجهیزاتش در تلاش برای ارتقای قابلیت ها و ویژگی های اپل واچ هستند. این گزارش ادعا می کند که این شرکت ها روی سنسورهایی کار می کنند تا با استفاده از حسگرهای مادون قرمز با طول موج کوتاه، سطح قند خون کاربر را بدون نیاز به خون گیری میزان گیری کنند. این قطعات، نوعی حسگر بوده که معمولا در دستگاه های بهداشتی استفاده می شوند.

برخی تحلیلگران ادعا می کنند که ساعت های هوشمند هنوز راه زیادی برای رسیدن به این فناوری دارند. طبق اعلام شرکت اپل، تمام قابلیت های بهداشتی اپل واچ لزوما برای جایگزینی تجهیزات پزشکی حرفه ای ساخته نشده اند، بلکه استفاده از این ویژگی ها می تواند به پزشکان در کنترل سلامت بیمارانشان کمک شایانی کند. به گزارش وال استریت ژورنال، اپل در گنجاندن قابلیت های میزان گیری قند خون در اپل واچ با چالش هایی نیز روبرو شده است.

بنابراین این که کدام شرکت می تواند معرف سنسور میزان گیری قند خون در ساعت های هوشمند باشد، را باید به دست زمان سپرد. در مورد ردیابی عملکرد ریه که مدیر ارشد هواوی در مورد آن صحبت کرد باید گفت، این فناوری احتمالا داده های جمع آوری شده از ضربان قلب، اکسیژن خون و سایر حسگرها را برای پیش بینی خطر ابتلای کاربر به بیماری مزمن انسداد ریه، که باعث انسداد جریان هوا از ریه ها می شود، با هم دیگر ادغام خواهد کرد. از سوی دیگر همچنین، سیستم مدیریت سلامت در ارتفاعات نیز کاربران را در مورد چگونگی واکنش بدن آن ها به ارتفاعات بالا و در فشار کم هوا آگاه خواهد کرد.

باید اشاره کنیم محصولاتی مثل اپل واچ و ساعت های هوشمند هواوی، مرز میان دستگاه های تشخیص پزشکی دقیق و ابزار سلامتی را کمرنگ می کنند. معمولا کاربرها درکی از عملکرد این دستگاه ها و استفاده صحیح از آن ها ندارند. ساعت های هوشمند ابزار خوبی برای نظارت بر سلامتی در خانه هستند، اما هنوز میزان دقت آن ها سؤال برانگیز است.

جدا از این مقوله هواوی ماه گذشته توانست با معرفی ساعت هوشمند واچ Watch GT 3 پرو همراه با مچ بند هواوی Band 7 نظر کاربران بسیار زیادی را به خود جلب کند. واچ Watch GT 3 پرو مقاومت در برابر آب تا عمق 30 متری را دارد. این ساعت هوشمند همچنین مجهز به سنسور سنجش سطح اکسیژن خون و سنجش دما است و بر خواب و میزان استرس کاربران هم می تواند نظارت داشته باشد. احتمالاً در روزهای آینده اخبار دقیق تری از ساعت های هوشمند تازه هواوی منتشر می شود.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2162

به "ساعت های هوشمند هواوی ممکن است به سنسور اندازه گیری قند خون مجهز شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت های هوشمند هواوی ممکن است به سنسور اندازه گیری قند خون مجهز شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید