ایران، ارزان ترین کشور جهان برای سفر است

به گزارش تعطیلات رو، مجمع جهانی اقتصاد در تازه ترین گزارش خود، رتبه نخست ارزان ترین کشور جهان به لحاظ هزینه برای گردشگری را به ایران اختصاص داد.

ایران، ارزان ترین کشور جهان برای سفر است

ایران در شاخص رقابت پذیری صنعت جهانگردی و مسافرت سال 2017 میلادی که از سوی مجمع جهانی اقتصاد منتشر شد، از میان 136 کشور در رتبه نود و سوم قرار گرفت که جایگاه فعلی ایران در مقایسه با رتبه بندی پیشین از 4 پله صعود برخوردار است.

این در حالی است که به استناد گزارش مجمع جهانی اقتصاد، جمهوری اسلامی ایران به لحاظ رقابت پذیری قیمت در صنعت جهانگردی و مسافرت در جایگاه نخست جهان قرار گرفته و بعداز آن مصر و مالزی هستند؛ ضمن اینکه این شاخص میزان هزینه برای سفر به یک کشور یا سرمایه گذاری در آنجا را نشان می دهد.

به عبارت دیگر ایران به عنوان ارزان ترین کشور جهان برای جهانگردی محسوب می شود و مجموع امتیاز تعلق گرفته به ایران با احتساب تمامی شاخص ها از 7، رقم 3/4 است که به نسبت گزارش قبلی از رشد یک دهم درصدی برخوردار است.

بر پایه این گزارش، اندازه امنیت در ایران به طرز قابل توجهی ارتقا پیدا کرده است؛ اما در مقوله منابع فرهنگی و سفر تجاری، ایران در رتبه سی و هشتم جهان، در مقوله زیرساخت حمل و نقل هوایی در جایگاه هشتاد و نهم جهان و در مقوله زیرساخت خدمات جهانگرد، در مکان یکصد و شانزدهم جهان جای گرفته است.

همچنین در رتبه بندی جهانی، 10 کشور برتر جهان به لحاظ مقصد جهانگرددی به ترتیب شامل اسپانیا، فرانسه، آلمان، ژاپن، بریتانیا، آمریکا، استرالیا، ایتالیا، کانادا، سوئیس هستند که اندازه جذب جهانگرد به این کشورها تاثیر بسزایی روی رشد تولید ناخالص داخلی آنها گذاشته است.

منبع: کجارو
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: tatilatro.ir شناسه مطلب: 2050

به "ایران، ارزان ترین کشور جهان برای سفر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران، ارزان ترین کشور جهان برای سفر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید